סגן עומר גרשטיין, בנו של תא"ל ארז גרשטיין ז"ל, מפקד היק"ל שנהרג ממטען צד בלבנון בשנת 1999, הניח ביום שני השבוע זר לזכר הנופלים בלבנון, בטקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של 3,091 חללי התנועות הקיבוציות שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה. ארז גרשטיין היה בן קיבוץ רשפים ועומר התנדב לשנת שירות דרך התנועה הקיבוצית לפני גיוסו לצבא. את הזר הוא הניח יחד עם מנכ"לית התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין.
2 צפייה בגלריה
סגן עומר גרשטיין בהנחת הזר
סגן עומר גרשטיין בהנחת הזר
סגן עומר גרשטיין בהנחת הזר
(צילום: איל אלקלעי (דוברות התנועה הקיבוצית))
הטקס השנתי התקיים באופן מצומצם ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, לאחר שנדחה ממועדו המקורי בעקבות מגפת הקורונה. הטקס התקיים, כמדי שנה, באנדרטה להנצחת חללי התנועות הקיבוציות ביער הקיבוצים שבמועצה האזורית מגידו, ונערך השנה בסימן 20 שנה ליציאת צה"ל מרצועת הביטחון בדרום לבנון.
2 צפייה בגלריה
תת אלוף ארז גרשטיין ז"ל
תת אלוף ארז גרשטיין ז"ל
תת אלוף ארז גרשטיין ז"ל
(צילום: מתוך האלבום המשפחתי)
עומר גרשטיין היה רק בן שנה וחצי כשאביו נהרג ממטען צד בלבנון. הוא גדל בצל הסיפורים, הזיכרונות והתמונות של אביו, שהפך לאגדה עוד בחייו והיה אחד הסמלים הבולטים של חטיבת גולני. כיום משרת גרשטיין בעצמו בתור קצין לוחם בחטיבה, לאחר שיצא לקורס קצינים מיחידת אגוז.
את הטקס הפיק איציק שפרן מקיבוץ עין השופט, בשיתוף התנועה הקיבוצית והמועצה האזורית מגידו והנחתה בתיה רזניק מעין השופט.
אורנה שמעוני נשאה דברים מרגשים לזכר בנה איל ז"ל קצין שריון שנהרג בספטמבר 1997 ליד מוצב ריחן.
בריז'יט מילוא סיפרה על בנה נדב ז"ל מ"פ חה"ן צנחנים שנפל בגזרה המזרחית של לבנון ביולי 1997
אלוף במיל' עמירם לוין דיבר בכאב גדול על הלוחמים שנפלו ועל תובנות חשובות מהשהות הארוכה מדי בלבנון.
ראש המועצה איציק חולבסקי בדבריו התמקד בסיפורו של הלוחם ערן חי פרץ ז"ל קצין שריון מצטיין מדגניה א' שנפל באסון המסוקים.
איציק חולבסקי ראש המועצה האזורית מגידו הניח את זר המועצה עם מרים סדן, אמו של ניב סדן ז"ל, לוחם פלס"ר נח"ל מקיבוץ מגידו שנהרג בלבנון בינואר 1997.
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "אנו חבים לנופלים חוב עצום. את החוב הזה אנחנו פורעים יום יום בבניית הארץ הזו ובשמירה על אורח חיינו הקיבוצי המיוחד. אורח חיים שידע אסונות ואתגרים קשים בעבר, והוכיח גם בתקופה המאתגרת הזו את כוחה של קהילתיות, ערבות הדדית ואחריות חברתית".