לבעל העסק "עדי (2000) תעשיות מתכת בע"מ", שבאזור התעשייה פולג בנתניה, נמאס מכך שהחניה של המפעל שלו משמשת כמשתנה ציבורית לעוברים ולשבים. באחרונה הוא תלה שלט ענק שדואג להבהיר לכל המתאפקים: ''פה לא משתנה ציבורית''. "מול בית העסק נמצא המגרש שממנו יוצאים טסטים של משרד הרישוי וכל מי שצריך פיפי, מגיע לעשות אצלנו", אמר מוטי צלניקר, בעל העסק, למיינט נתניה. "אין שם שירותים, אז במיוחד לפני הבחינות, הנבחנים וגם הבוחנים באים לחניה ועושים פיפי על הקיר, כאילו זאת משתנה. זה הפך למקום עם ריחות נוראיים, אז הצבנו את השלט. זה נבע ממצוקה". לטענת בעל העסק, המצב לא השתנה הרבה מאז תליית השלט. "זה לא כל כך עזר. אנחנו עדיין רואים אנשים שבאים לפה להשתין. הם אולי זזים קצת הצידה ולא נעמדים מתחת לשלט, אבל זה ממשיך לקרות", אמר צלניקר.
4 צפייה בגלריה
השלט. בינתיים לא ממש עזר | צילום: אלבום פרטי
השלט. בינתיים לא ממש עזר | צילום: אלבום פרטי
השלט. בינתיים לא ממש עזר | צילום: אלבום פרטי
אופה קונדיטור (32) תושב ראש העין שעבד בייצור לחם, החל לסבול מתופעת אלרגיה שהתבטאה בצינון ממושך ודמעות בעיניים. לאחר בירור מקיף הוא אובחן כסובל מאלרגיה לקמח, ורופא תעסוקתי הנחה אותו לחדול מכל עבודה עם קמח, כך שהוא נאלץ לוותר על מקצועו. לאחרונה הגישו עורכי הדין שירי אלון וגיל קראוס תביעה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) להכיר באלרגיה של האופה כתאונת עבודה. עורך הדין אלון וקראוס אומר למיינט ראש העין כי קשה מאד לקבל הכרה מהמל"ל לאלרגיות לסוגיהן – מפני שקשה לייחס את סביבת העבודה לאלרגיה מסוימת. במקרה זה הקושי אף היה גדול יותר לאור בעיות של קוצר נשימה בעברו. אך חרף כך, במקרה זה השתכנעו במל"ל כי אכן יש קשר בין החשיפה לקמח – לאלרגיה אותה פיתח האופה – והכירו במקרה כתאונת עבודה. בימים אלה מחכה האופה לוועדה רפואית של המל"ל אשר תקבע את שיעור נכותו – ואת התגמולים להם הוא זכאי עקב התפתחות האלרגיה שסיימה לו את הקריירה.
הדייט הרומנטי הסתיים במפגש בלתי צפוי. במיינט חדרה מספרים כי גבר בן 43, חקלאי ממושב בעמק חפר, יצא עם בת זוגו לפגישה רומנטית באחד ממקומות הבילוי בעמק, אך הערב הסתיים בבית החולים.היה זה לאחר שבתום הדייט הציע הגבר את בת זוגו לביתה, כשלפתע חלפה מול המכונית ובסמוך לאחד מעיקולי הכביש, להקת חזירי בר. לרוע מזלם של המעורבים, לא הספיק הנהג לבלום, התנגש בעוצמה רבה באחד מהחזירים, נפגע בצווארו ובגבו ורכבו נהרס כליל. כתוצאה מהתאונה הוזנק אמבולנס למקום אשר פינה את הנהג והנוסעת לבית החולים, שם אובחן הנהג עם חבלות בצוואר ובלט דיסק. חזיר הבר הפגוע לא שרד את התאונה. לאחר התאונה פנה האיש לעורך הדין אדיר שויגמן ממשרד עורכי הדין "אונגר שויגמן", וביקש לתבוע את חברת ביטוח "מנורה" שביטחה את רכבו בביטוח חובה, שכן מדובר בתאונת דרכים לכל דבר, גם אם חזיר היה מעורב בה.
4 צפייה בגלריה
הרכב הפגוע. צילום: פרטי
הרכב הפגוע. צילום: פרטי
הרכב הפגוע. צילום: פרטי
במיינט רחובות מדווחים כי בית מלון מאילת תובע אישה מרחובות בגין לשון הרע בבית המשפט השלום ברחובות. התביעה, על סך 100,000 שקלים, הוגשה השבוע לאחר שהנתבעת, תושבת רחובות, הגיעה יחד עם משפחתה לחופשה בקיץ האחרון. בית המלון מספר בתביעה כי ביום הראשון לחופשה, בנה הבגיר של הנתבעת, שלפי דברי המשפחה סובל ממוגבלות שכלית, התהלך בשטח חדר האוכל של בית המלון ללא השגחה כשהוא אוחז בידו סכין והוא מאיים על אורחי בית המלון ששהו במקום. קב"ט המלון נטרל את הסכין מידו של הבן בעוד אחותו צועקת ברקע כי הוא סובל מפיגור שכלי. על פי הנוהל בבית המלון – למקום הוזמנה משטרה. בית המלון, בתביעתו, מספר ששתי משפחות מבוהלות עזבו כבר באותו היום את בית המלון בשל המקרה, ובבית המלון היו בטוחים שבכך תם העניין אך אז המשפחה הגיעה בדרישה תמוהה לאור כל מה שקרה קודם לכן – הם ביקשו מבית המלון פיצוי על שאירע בחדר האוכל. בבית המלון סירבו לדרישה ומאותו רגע ואילך, לאורך כל החופשה, אנשי המלון ספגו מבני המשפחה המדוברת התנהגות בוטה, מזלזלת ואף שימוש באלימות מילולית. בנוסף, הפיצה הנתבעת בפייסבוק האישי שלה שבחדר המלון חדרים שבורים, מסריחים ועם עובש, ואף הוסיפה כי אין להתקרב למלון המדובר. הנתבעת לא נחה ולאחר החופשה שלחה לבית המלון דרישת פיצוי בסך 120,000 ש"ח, בשלב זה החליטו בבית המלון להגיש נגדה תביעה בגיל לשון הרע.
4 צפייה בגלריה
העיר אילת. פעמיים בחודש. צילום: shutterstock
העיר אילת. פעמיים בחודש. צילום: shutterstock
העיר אילת. פעמיים בחודש. צילום: shutterstock
סרגי בן 31 מעפולה, בעל צרכים מיוחדים, חלם להיות שוטר. הוא נהג לעמוד ליד תחנת המשטרה ולהסתכל בעיניים נוצצות על השוטרים, לפעמים גם היה נכנס לתחנת המשטרה ושואל שאלות על עבודת השוטרים. השוטרים, שראו את הכמיהה של סרגי להיות שוטר, החליטו לשמח אותו ולארגן לו 'נס' קטן - הם איפשרו לו להיות שוטר ליום אחד. שוטרי הסיור והשיטור העירוני הלבישו את סרגיי במדי משטרה, עלו על ניידת משטרה ויחד עימו סיירו ברחבי העיר עפולה. בסיום הפעילות, סרגיי הוזמן להיות אורח הכבוד בטקס הדלקת נר שמיני של חנוכה בתחנת משטרת עפולה בנוכחותם של ראש העיר, מפקדי התחנה קצינים ושוטרים. שוטרי תחנת המשטרה אמרו למיינט העמק: "זה היה מרגש מאד לראות את השמחה קורנת מפניו של סרגיי - זוהי זכות מבורכת להעניק לו חוויה עליה חלם זמן רב, והחיוך שלו והבעת ההתרגשות והתודה שניבטת מעייניו הם התגמול הכי טוב שהיינו יכולים לבקש".
4 צפייה בגלריה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה