מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
דלג פלסטין נתלה על בניין עיריית פתח תקוה. במיינט פתח תקוה מדווחים כי בעקבות עשן שהיתמר מפחים שהוצתו בכניסה לבניין העירייה הוזעקו למקום משטרת ישראל כולל חבלנים, לוחמי אש ממערך הכבאות, מערך האבטחה העירוני וראש העיר רמי גרינברג יחד מנהל אגף הביטחון בעירייה יריב סנדלון, או אז נגלה כי על בניין עיריית פתח תקוה נתלה דגל פלסטין. מהעירייה נמסר כי נכון לעכשיו כי מבחינת כיווני חקירה, מניע או חשודים אין ממצאים אך השוטרים שנכחו במקום לקחו דגימות, טביעות אצבעות, את הקלטות מצלמות האבטחה וחומרים נוספים שיסייעו להם להגיע לאשמים.
5 צפייה בגלריה
דגל פלסטין על בניין עיריית פתח תקוה | צילום: אגף הביטחון עיריית פ"ת
דגל פלסטין על בניין עיריית פתח תקוה | צילום: אגף הביטחון עיריית פ"ת
דגל פלסטין על בניין עיריית פתח תקוה | צילום: אגף הביטחון עיריית פ"ת
במיינט ירושלים מדווחים על אירוע אלימות חמור שהתרחש בבית החולים הדסה עין כרם. אישה בשנות ה-20 לחייה, תושבת ירושלים אשתו של מטופל, נעצרה לאחר שתקפה על פי החשד אחות ומאבטח בבית החולים הדסה עין כרם. מהדסה נמסר: "ארוע אלימות חמור כנגד הצוות במיון, אירע בבית החולים. אשתו של מטופל השתוללה בחדר המיון, סטרה לאחות ונשכה מאבטח שהגיע להרגיע את הרוחות. קב״ט בית החולים עירב את משטרת ישראל שהגיעה מייד והאישה נלקחה לתחנת המשטרה. הנהלת בית החולים מוסרת כי לא תקבל כל גילוי של אלימות כנגד מי מעובדיה המסורים, העושים עבודתם נאמנה לאורך כל שעות היממה ותנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כנגד המתפרעים".
5 צפייה בגלריה
בית החולים הדסה עין כרם. צילום: נופר רומי
בית החולים הדסה עין כרם. צילום: נופר רומי
בית החולים הדסה עין כרם. צילום: נופר רומי
במיינט בת ים מספרים כי לאחר שבועיים של הרגשה כללית רעה ועייפות, שלומי דיין, תושב העיר שעה להפצרות משפחתו ופנה לבדיקות רפואיות. טכנאי הרנטגן במכון מכבי בעיר זיהה בעיה ודאג להפנות את דיין לבית החולים, שם אושפז בשל מצב שאלמלא האבחון המהיר, יכול היה להסתיים במוות. הטכנאי שביצע את הבדיקה, ניר זהבי, הבחין שמשהו בצילום אינו כשורה וביקש מדיין להמתין בחוץ לפענוח. בזמן הזה הוא עדכן את הרופא המפענח בממצאים הלא רגילים, וזה העביר את האינפורמציה לרופאת המשפחה. "בצילום הבחנתי שצל הלב מוגדל מהרגיל. גם משהו במעטפת הלב לא נראה לי תקין ולא יכולתי לקחת סיכון ולתת לו ללכת", מספר זהבי. טמפונדה לבבית היא מצב חירום רפואי הנוצר בעקבות התמלאות החלל שבין כיס הלב ושריר הלב בנוזל שיוצר לחץ על שריר הלב ומונע ממנו להתרפות כראוי. מצב זה עלול להיות מצב מסכן חיים ומחייב פינוי מידי לבית חולים אם איננו מטופל במהירות. "אם ניר לא היה עולה על הבעיה ומתעקש שלא אלך, מי יודע איפה הייתי היום", אמר דיין.
5 צפייה בגלריה
הציל את חייו. הטכנאי ניר זהבי. צילום: מכבי שירותי בריאות
הציל את חייו. הטכנאי ניר זהבי. צילום: מכבי שירותי בריאות
הציל את חייו. הטכנאי ניר זהבי. צילום: מכבי שירותי בריאות
מי עומד מאחורי מכתבי ה"יום טוב" שלאחרונה הופצו על שמשות הרכבים בראשון לציון? תושבי השכונות הסמוכות לרחוב מוהליבר ואלו הסמוכים לבניין העירייה זכו להפתעה בדמות מכתב יום טוב שהוצמד על שמשת הרכב שלהם. "הייתי בטיול עם הכלב שלי ומרחוק ראיתי מכתב שצמוד לשמשת הרכב שלי", סיפרה טליה דהרי, למיינט ראשון לציון, "חשבתי כבר שזה מכתב אזהרה או דו"ח כלשהו כי מה כבר יכול להיות טוב במכתב שמצמידים לשמשה. כשהתקרבתי והסתכלתי על זה הלב שלי פשוט התחמם. מישהו כתב בכתב ידו 'שיהיה לך יום ורוד' על גבי מעטפה ורודה ונראה כאילו כתב היד הוא של ילד או ילדה קטנים. זה כל כך תמים ומשמח הפשטות הזו שעושה נעים על הלב. גם שאר הרכבים שחנו אחרי קיבלו בדיוק את אותו המכתב", סיפרה בחיוך.
5 צפייה בגלריה
הפתקים הורודים על המכוניות. צילום: טליה דהרי
הפתקים הורודים על המכוניות. צילום: טליה דהרי
הפתקים הורודים על המכוניות. צילום: טליה דהרי
"זה לא מובן מאליו בכלל. אנחנו נמצאים בתקופה כזו של בחירות שהופכת את כולנו לפקעת עצבים. אנשים מעליבים ברשתות, עושים שיימינג אחד לשני ומוציאים דברים מהפה בלי לחשוב רק בגלל שהתקופה והמציאות שבה אנו חיים היא מאוד לחוצה. פתאום מגיע דבר כזה שגורם לך הרגשה טובה ומקרב בין בני האדם. אני לא יודעת מי עומד מאחורי זה, אין שום זיהוי או סימן מי אחראי על כך אבל הייתי שמחה מאוד לדעת מי עשה את כל זה רק כדי לומר לו תודה. תודה על זה שהוא גרם לי לחייך ולחשוב איך להמשיך את הטוב הזה כלפי אחרים".
שתי תלמידות בנות 11 מהרצליה החליטו מיוזמתן להכין קאפקייקס, למכור אותם ברחבי העיר ובכסף רכשו מתנות ומשחקים למחלקת הילדים בלוינשטיין. השתיים הגיעו להעניק את המשחקים לילדים באופן ישיר וכבר מתכננות את המיזם הבא. ליאת לבנה, אימה של רומי, סיפרה למיינט הרצליה כי: "מדובר ביוזמה פרטית של השתיים. לקראת סוף החופש הגדול הן החליטו לאפות קאפקייקס והגיעו אליי הביתה. הן אפו ממש קצת, כעשר חתיכות, ואמרו שהן הולכות למכור אותן ברחבי העיר. כשרומי בתי חזרה תוך זמן קצר שאלתי אותה איך מכרתןן את הכול בזמן כל כך, אז הן אמרו לי שבגלל שהן מתכוונות לתרום את הכסף לילדים חולים אז זה נחטף. רק אז למעשה הבנתי שהן התכוונו לסייע לילדים, וזה מאוד ריגש אותי.
"החלטנו ללכת לבית חולים לוינשטיין ולתרום ישירות את המתנות והמשחקים לילדים החולים. מנהל בית החולים לוינשטיין, ד"ר חגי אמיר עשה את התיאומים הדרושים וכך הגענו כולנו לבית החולים עם כל המתנות וחילקנו לילדים. המחזה היה מרגש. הילדים קיבלו את התמונות, הן קנו גם מתנות המיועדות לבנים וגם לבנות, וראינו בעיניים של הילדים את השמחה. זה נתן לנועה ורומי 'דרייב' רציני. ואנחנו כבר רואים שהן מתכוונות להשקיע שוב במיזמים דומים למען הקהילה והחברה. זו ארץ ישראל היפה".