מיכאל סלע, חבר בית השיטה ומי שנודע ברבים בתור החצוצרן של 'הפרלמנטים' הלך לעולמו והוא בן 77.
החצוצרה והוא היו מהות אחת. הוא הוזמן לכל אירועי השירה בציבור וחרש עם נגינתו את הארץ לאורכה ולרוחבה. במשך שנים רבות ניגן בתזמורת עמק הירדן של שרהל'ה שרון. הוא "כיכב" גם בערבי שירה ביישובי עוטף עזה - בארי וכפר עזה, וגם בפרלמנט הבית – יפעת, בפרלמנטים אחרים ובמסיבות פרטיות, וכמובן בחגים ובטקסים בבית השיטה.
1 צפייה בגלריה
צילום: דוד (דדה) עינב
צילום: דוד (דדה) עינב
צילום: דוד (דדה) עינב
את החצוצרה הראשונה קיבל כתלמיד בבית הספר, כשלמד אצל שמעון שדמי מתל יוסף (שהקים את תזמורת בית הספר), ומאז לא עזב את החצוצרה. הוא ניגן בתזמורת בית השיטה ושל להקת האשקולית. היא ליוותה אותו לאורך כל חייו, הייתה איבר מגופו, משמעות חייו. החצוצרה שלו הייתה רבת פנים וגוונים: פעמים שמחה והרקידה, פעמים בכתה והרעידה, פעמים אהבה עד דמעות, ליטפה את נימי הלב.
קרוביו מעידים שהוא היה אדם רגיש, ולבבי. וכעת - הלב הכריע ונדם. כבר לפני 24 שנים, בעקבות התקף לב שחווה (ואחרי טיפול מעקפים), החליט לשמור על אורח חיים בריא, לעסוק בספורט ולהקפיד על תזונה נכונה. הוא המשיך בעבודתו במפעל הקטפות ואחר כך כקניין במפעל חרושת מתכת.
סלע ז"ל מצטרף לשני המוזיקאים שנפטרו לאחרונה בבית השיטה - אלה האריס, זמרת וגיטריסטית, וחנוך אלבלק זמר ופייטן - שניהם שרו בגבעטרון. מיכאל הותיר אישה, ארבעה ילדים, ושמונה נכדים שכה אהב.