מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
מחדל בגן עירייה בירושלים. אם שהגיע השבוע לאסוף את בנה בן ה-4 מגן החובה שבו הוא לומד בקרית מנחם, לא האמינה למה שהיא ראתה: בנה הקטן יושב בוכה עם רגל מקופלת. "שאלתי את הגננת מה קרה והיא אמרה בדרך אגב שהוא נפל לפני כמה שעות בזמן ששיחק", אמרה האם למיינט ירושלים, "לא האמנתי למה ששמעתי. הילד בוכה ויושב במשך 3 שעות עם רגל מקופלת ואף אחד לא טרח להודיע לי או לגורם רפואי". כששאלה את הגננת מדוע אף אחד לא יצר איתה קשר, קיבלה לטענתה תשובה מזלזלת. "היא שאלה, 'מה אף אחד לא התקשר אליך? איזה מוזר'", המשיכה, "איך יכול להיות שדבר כזה קורה בגן של העירייה? כבר עברתי חוויות קשות במשפחתונים, חשבתי שבגן מפוקח של העירייה הדברים ישתנו. טעיתי. אני מזועזעת". האם לקחה את בנה באופן מיידי לטיפול רפואי, שם הודיעו לה שהוא סובל משבר ברגל. "אי אפשר לסמוך כבר על אף אחד, איך דבר כזה קורה עם צוות של 6 גננות וסייעות? אני ממובילות המאבק למען חקיקת חוק מצלמות חובה בגני ילדים, והשבוע חוויתי על בשרי את החשיבות שלו".
3 צפייה בגלריה
רגלו השבורה של הילד. צילום: פרטי
רגלו השבורה של הילד. צילום: פרטי
רגלו השבורה של הילד. צילום: פרטי
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "האירוע נמצא כעת בתחקור של מינהל החינוך מול צוות הגן והצהרון. בעקבות האירוע יחודדו ויופצו נהלים לכלל הצוותים החינוכיים. נמשיך לפעול לטובת הילדים והילדות בגני הילדים ובכדי למנוע הישנות של אירוע מסוג זה. אנו מצרים על המקרה ושולחים איחוליי החלמה מהירה לילד ששבר את ברכו. אנו מצויים בקשר עם אימו של הילד ונמשיך לעמוד מולה עד חזרתו של הילד לשגרה בגן הילדים ובצהרון".
עשרות עובדי 'חרסה' חסמו השבוע את כביש 60/דרך אליהו נאוי בבאר שבע, באזור המרכז המסחרי 'ביג', וגרמו לעומסי תנועה גדולים באזור, כך דווח במיינט באר שבע. הסיבה? העובדים זועמים על סגירת המפעל ועל מה שהם מכנים "הונאה" מצד ההנהלה שכל הזמן הכחישה שהמפעל ייסגר. לאחר חופשת הפסח נודע לעובדים כי המפעל נסגר עד להודעה חדשה. בהודעה שקיבלו מההנהלה נכתב: "עם הרבה כאב, אנו נאלצים לקבל החלטה קשה, אולי הקשה מכל, להפסיק את הייצור במפעל". העובדים סיפרו, כי הם הוצאו לחופשה מרוכזת של חול המועד פסח, והיו אמורים לשוב לעבודה, אלא שהשומרים בכניסה הוחלפו במאבטחים שמנעו כל אפשרות להיכנס לתוך מפעל לייצור כלים סניטריים. יו"ר וועד עובדי 'חרסה', איגור פרימן, נשמע כעוס ועצוב מאוד: "אני מרגיש רע מאוד. ערב יום העצמאות של מדינת ישראל זורקים יהודים החוצה ונותנים פרנסה לטורקים, שם הקימו מפעל".
"החלטת החברה לסגור את מפעל 'חרסה' בבאר שבע נעשתה בלב כבד. בשנים האחרונות השקיעה 'חמת' סכומים משמעותיים במפעל במטרה לשפר את יכולות הייצור, אך על אף השקעות אלו המפעל המשיך להתקשות אל מול התחרות הקשה, ביטול המכסים ופתיחת השוק לייבוא מטורקיה. 'חרסה' הציגה נחיתות ייצור ונכנסה להפסדים עמוקים. לא היה מנוס מסגירתו של המפעל", כך נכתב בתגובה הרשמית של החברה.
סכנת סגירה נוספת מרחפת על מפעל נוסף בנגב. הפעם מדובר במפעל לייצור בקבוקי זכוכית "פניציה" שבירוחם. המשך פעילותו של המפעל, כך על פי הנהלתו, כרוך הן מהתחרות הקשה של ייבוא זול של בקבוקים מטורקיה והן בשל לחצים של גורמים חרדים, שלטענת הנהלת המפעל מפעילים לחצים על לקוחות המפעל שלא לרכוש את תוצרת המפעל בטענה שהמפעל מחלל שבת. הטענה בדבר חילול השבת עלתה נוכח העובדה, שהכבשן במפעל, המשמש להתכת הזכוכית, פועל גם בשבת. במגזר החרדי הבהירו, בעקבות הפרסומים על סכנת הסגירה של מפעל "פניציה", כי מבחינתם אין חרם על המפעל וכי הם מבקשים לכבד את שומרי השבת. בכירים ב"וועד למען השבת" ציינו, כי "הנהלת המפעל דחתה שוב ושוב את בקשותינו לשמירת השבת. אנחנו נעשה הכל להגן על רכישה של תוצרת ישראל בתנאי שלא יפגעו בשבת. אין חרם ולא חצי חרם. אנחנו מבקשים רק שישמרו על הערכים שלנו". יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב המזרחי, ארמונד לנקרי, אמר ל'מיינט באר שבע', כי "אנחנו מלווים את הנושא קרוב לשנתיים. ההתמודדות שלנו היא לא מול הנהלת המפעל, אלא מול חסידות גור, שהחליטה על הרחבת מעגל הלקוחות שלא ירכשו את תוצרת המפעל בטענה של חילול שבת. המטרה שלנו ושל הנהלת המפעל היא משותפת - להמשיך להפעיל את המפעל. נפעיל בנושא הזה את כובד משקלנו מול משרדי הממשלה הנוגעים בדבר".
סערה מסוג אחר התחוללה בעיר ראשון לציון סביב הופעתו של הזמר הסנסציוני, דודו פארוק. למיינט ראשון לציון נודע כי בעיריית ראשון לציון, שלוקחת חלק בסבסוד הכרטיסים לפסטיבל הנוער בעיר "הולי מולי" התנגדו בתחילה להופעה של פארוק בשל התכנים הנחשבים פרובוקטיביים שהוא מייצר. לבסוף המחלוקת לובנה אחרי שסוכם שההופעה שלו תותאם לבני הנוער.
לדברי מחזיק תיק הצעירים והנוער וסגן ראש העירייה איתי מתיתיהו, הוא זה שסירב תחילה לאשר את הופעתו של הזמר. "אני יודע שהתכנים שלו בעייתיים ולכן שקלנו אם לאפשר את ההופעה", הודה מתיתיהו בשיחה עם מיינט ראשון. "לאחר ההתנגדות ישבנו עם מפיקי האירוע והובטח לנו שתתקיים הופעה מיוחדת בגרסת רשויות מקומיות שהתכנים בה יותאמו לבני הנוער".
3 צפייה בגלריה
פארוק, צילום: יובל חן
פארוק, צילום: יובל חן
פארוק, צילום: יובל חן
שוד אלים לאור יום התרחש ברחובות פתח תקוה, כאשר בשעות הבוקר המוקדמות נשמעו צעקות ברחוב סוקולוב בפתח תקוה. מתנדב של משטרת ישראל שמתגורר בסמוך שמע את הצעקות, יצא לרחוב והבחין בבחורה רודפת אחרי גבר וקוראת לעזרה כשהיא צועקת לעברו של המתנדב כי נשדדה על ידי אותו חשוד. המתנדב רדף אחרי החשוד, עצר אותו והזעיק כוחות משטרה למקום. מחקירת האירוע התברר כי לפנות בוקר החשוד הבחין במתלוננת (בת 30) צועדת ברחוב, תקף אותה, משך בחוזקה בשיערה וגרר אותה לסמטת הרחוב, תוך כדי שהוא שודד ממנה את הטלפון הנייד שלה.
במיינט פתח תקוה מדווחים חוקרי המשטרה הצליחו לקשור את החשוד לאירוע אלים נוסף, שעות ספורות בטרם מעצרו, אז התפרע ברחוב בפתח תקוה הסמוך לתחנת המשטרה, כשהוא תחת השפעת אלכוהול וצעק לעבר עוברים ושבים. עוד מצאו חוקרי המשטרה, כי ברשות החשוד היו חפצים (טלפון נייד וכרטיס חיוב) שאינם שייכים לו כי אם לתושבת פתח תקוה. החוקרים יצרו עימה קשר והתברר כי שעות ספורות בטרם נעצר בגין האירוע הראשון המתואר, החשוד חטף לאישה את התיק כשהיא יושבת על ספסל במרכז העיר. אותה מתלוננת, בת 60, לא הגיעה להתלונן מיד בתחנת המשטרה וזאת בשל מצבה הבריאותי. בכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
בקרית ים שוטרים הוזעקו כדי לטפל במה שנראה מרחוק כנמר לכל דבר. כאשר השוטרים הגיעו לזירה, הם התקרבו בזהירות, ואז התברר כי לא מדובר בנמר אמיתי שברח מגן החיות אלא בבובה דמויית נמר בגודל כמעט טבעי. במיינט קריות מספרים כי להערכת אנשי העירייה, במסגרת ניקיונות הפסח לאחד התושבים נמאס מבובת הנמר והחליט להוציאה לרשות הכלל, בלי לחשוב על הבהלה שנמר כזה, אפילו מפרווה, יכול לעורר.
3 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות עירית קרית ים
צילום: באדיבות עירית קרית ים
צילום: באדיבות עירית קרית ים
אם עוד לא יצא לכם להכיר את הגברת "רצנית אוליביה", אתם בטח תזהו אותה בדמות חיפושית שחורה וגדולה שפשטה על הארץ בימים האחרונים. "זה ממש מפחיד ומגעיל", סיפרה צעירה בשם חנה למיינט באר שבע שחזתה במו עיניה בכמויות גדולות של חיפושיות בחניית כלי הרכב, "האמת שחששתי כי היו כמויות גדולות ולא ידעתי מה זה, נמלטתי ישר למכוניות כי חששתי שידבקו בי".
במשרד להגנה הסביבה מסבירים כי מדובר בחיפושית שאינה מזיקה ואינה מעבירה מחלות לבני אדם ולכן אין לנקוט נגדה באמצעי הדברה.