חברת האשראי "ישראכרט", מקבוצת "בנק הפועלים", יחד עם "משקי הקיבוצים", השלימו מהלך אסטרטגי ומשיקות מועדון צרכנות חדש - "משקארד". המיזם החדש מחליף את הישן - "משק 1", שעבד בשותפות עם קבוצת כרטיסי האשראי "כ.א.ל".
עוד על צרכנות קיבוצית: הקיבוצניק מתריע: זהירות מ"נותני שירות" תופעה: כך "מנקים" כסף מחברי קיבוץ ותיקים כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet
במשקי-הקיבוצים מסבירים את המיזוג החדש כצעד עסקי שבא לאחד שתי חברות שעבדו במקביל ובתחרות במגזר הקיבוצי: האחת - "מועדון משק", והשנייה - "מועדון חברים" של ישראכרט. המיזוג במסגרת משקארד, הם אומרים, מבטיח המשכיות למועדון-משק, הפועל כבר למעלה מעשרים שנה במסגרת כזו או אחרת. יחד עם מועדון-החברים של חברת ישראכרט נכללים היום במועדון הצרכנים כ-30 אלף עמיתים, ולדברי בעליו הוא עשוי להגיע בתוך שנת הפעילות הראשונה לכ-50 אלף עמיתים, ובמהלך השנה השנייה לכ-70 אלף עמיתים.
דב קוטלר, מנכ"ל ישראכרט, אמר במעמד ההשקה: "מועדון משקארד הנו מהלך אסטרטגי ומשולב של חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל עם מועדון חברים בעל כוח צרכני חזק ומשמעותי. שילוב הכוחות יאפשר לחברי המועדון הן לקבל את התנאים וההטבות הצרכניות מהטובים ביותר במשק הישראלי בזכות גודלו, והן להצטרף לעולם ההטבות המגוון והמשתלם - לקוחות של חברת ישראכרט".
באותו מעמד אמר אבשלום הרן (בארי), מנכ"ל משקי-הקיבוצים: "קבוצת משקי-הקיבוצים שמה לה כמטרה למצות את הערך המוסף האסטרטגי לקיבוציה ולחברי הקיבוצים. באמצעות איחוד המועדונים משקארד וחברים של ישראכרט, נייצר את אחד ממועדוני החברים המובילים במדינה ונאפשר לחברי הקיבוצים הטבות מהותיות בתחומי הצרכנות, הבידור, הבריאות, הביטוח ועוד".
לדברי בעלי המיזם, הם מתכוונים להשקיע בהתאמת סל ההטבות לצרכים של חברי הקיבוצים כיום. למשל: בתחום הרכב, הביטוח, החשמל. על פי סקר העדפות שנעשה לרגל ההשקה - למעלה מ-30% מקרב חברי הקיבוצים רוכשים דרך אתרי אינטרנט, ול-60% מהם אין עדיין כרטיס אשראי של מועדון צרכנות כלשהו - דבר המשליך על פוטנציאל הצמיחה של המועדון החדש.
ניר ברקאי, מנכ"ל פעילות הסחר ומועדון הצרכנות בקבוצת משקי-הקיבוצים, מציין שכיום, כאשר הקיבוצים הולכים וגדלים, "הפוטנציאל הצרכני מתעצם וכוח הקנייה של החברים משמעותי ביותר. תחומי הפעילות העיקריים בהם יפעל המועדון", הוא מעריך, "צפויים להניב מחזור עסקי של למעלה ממיליארד ש"ח בשנה הראשונה".
ברקאי אינו מוכן לפרט מהו חלקה הכלכלי של משקי-הקיבוצים בעסקה המשותפת.
ואולי יש במיזם החדש משום הודאה בכישלון מיזוג "משק 1" עם כ.א.ל? ניר ברקאי: "אין כאן עניין של כישלון. חשבנו שבמבנה הזה נוכל לתת יותר ללקוחות שלנו, ולכן קיבלנו את ההחלטה. מצאנו בישראכרט את השותפה המתאימה והראויה ביותר למהלך ולחזון שלנו".
מי שבידיו כרטיס ישראכרט, יכול אוטומטית להיות חבר במועדון החדש? "בתנאי שהישראכרט שלו משויך ל'מועדון חברים', החל מפברואר השנה, אוטומטית מחזיקו שייך למועדון משקי, ללא שום צורך בשינוי. מחיר החזקת כרטיס המועדון ימשיך להיות 2 ש"ח לחודש גם בעתיד".
האם מדובר בתהליך מיזוג תאגידי משקי (כמו מחלקת הרכב ועוד) עם גורמים ארציים? "אין לנו מדיניות מובהקת של מיזוגים. אנחנו בוחנים כל מקרה לגופו. במקרה הזה מצאנו שזו הדרך הנכונה ביותר לשלב כוחות במועדון חברים שלנו, ולכן עשינו את הצעד הזה".