בשורה גדולה לתושבי מועצה אזורית יואב: מליאת המועצה אישרה את רשימת האתרים והמבנים לשימור ביישובי המועצה, כפי שהוכרזה בוועדת השימור של יואב בתהליך שכלל שיתוף הישובים.
הרשימה כוללת 122 אתרים בתחומי יישובי המועצה, וכן 33 אתרים הנמצאים בשטח הפתוח של המועצה. רשימות והנחיות השימור ישולבו כנספח שימור בתכנית המתאר הכוללנית ליואב, שהכנתה נמצאת בשלבים מתקדמים.
1 צפייה בגלריה
מגדל המים ההיסטורי בקיבוץ נגבה
מגדל המים ההיסטורי בקיבוץ נגבה
מגדל המים ההיסטורי בקיבוץ נגבה
(צילום: באדיבות מועצה אזורית יואב)
קראו גם:
בתחום המועצה אתרים רבים מכל התקופות של התיישבות, החל מתקופת האבן, עד מלחמת העצמאות ועד היום. חלק מאתרים אלו מוגדרים כאתרי ארכיאולוגיה ונמצאים באחריות רשות העתיקות, ולכן אינם נכללו בסקר.
את סקר השימור ערכה האדריכלית פאני גולדשמיד, והוא מתייחס לערכים היסטורים, ערכי תרבות ורוח, ערכים אסתטיים וערכי שייכות לסביבה, נוף וטבע.
ראש המועצה האזורית יואב, ד"ר מטי צרפתי הרכבי ציינה, כי "הכרזת רשימת השימור לאתרים הוצגה ואושרה במליאת המועצה לאחר מסע ארוך שהחל לפני כשש שנים וכלל עבודה מקיפה ומקצועית של מומחי תוכן בתחום, חברי וועדת השימור ושותפים רבים בישובים ובקהילות. יש לנו ציווי ערכי לשמור על העבר למען עתיד ילדינו. חלק מהחזון שלנו מדבר על טיפוח המרחבים הפתוחים וערכי הנוף, הטבע והמורשת הייחודיים לאזור".
איזה אתרים ישומרו?
ברשימה המלאה נכללים בית הספר "צפית" בכפר מנחם, אתרים ברבדים, קדמה, נחלה, גת, גל און, בית גוברין ועוד. את רשימת האתרים וסקר השימור המלא תמצאו בלחיצה על הקישור.
כל העדכונים - חדשות קיבוץ