הספירה השנתית של צבאי הנגב בדרום התקיימה בשבוע שעבר על ידי אנשי רשות הטבע והגנים. הספירה העדכנית מצביעה על עלייה מתמדת במספר הצבאים החל משנת 2018. בשנה זו נספרו 1,433 צבאים, ואילו השנה נספרו 2,055 צבאים.
1 צפייה בגלריה
צבי הנגב
צבי הנגב
צבי הנגב
(צילום: אריה רוזנברג, רשות הטבע והגנים)
קראו גם:
ד"ר טל פולק, אקולוגית ערבה, ציינה בסיפוק, "משמח לראות עלייה באוכלוסיית צבאי הנגב ועלייה בצאצאים השנה. מדובר בחדשות טובות המעידות על תפקוד טוב של המערכת האקולוגית, זאת לאחר שבעשור האחרון חל גידול עקבי באוכלוסיית הצבאים".
צבי הנגב, המוגדר כמין שעתידו בסכנה, הוא אחד משלושת מיני צבאים הקיימים בישראל, בהם צבי ישראלי וצבי שיטים. צבי הנגב שוכן באזורים מדבריים פתוחים, בנגב ובערבה, מהנגב המערבי וחוף ים המלח ועד אילת.
לצבי, כיונק גדול, חשיבות במערכת האקולוגית, אוכלוסייה גדולה ויציבה של צבאים אוכלת צמחים ומפיצה את הזרעים של הצמחים, כולל עצי השיטה החשובים למערכת האקולוגית במדבר, ואשר מעצבים את נוף הצומח.
ספירת צבאי הנגב החלה בשנת 1964. מטרת הספירות היא לתת אינדיקציה בשטח האם השמורות אכן מגנות על הצבאים ועל מצב המערכת האקולוגית. "הצבי הוא אינדיקטור שמעיד על טיב השטח אם אוכלוסיית הצבאים גדולה ובריאה, זה מעיד שהמערכת האקולוגית מתפקדת בצורה נכונה", מוסיפה ד"ר פולק.
בישראל שלושה מיני צבאים: צבי ישראלי שחי ברוב חלקי הארץ, צבי הנגב שחי באזורי מדבר פתוחים בנגב ובערבה, וצבי השיטים שחי רק קרוב ליטבתה.