נקם ושרף: כתב אישום הוגש נגד נהג במאפיית 'דגנית עין בר' שבקיבוץ עינת, זאת לאחר שבעקבות מחלוקת על שכרו, הוא העלה באש את אחת המשאיות.
1 צפייה בגלריה
(שריפה | צילום אילוסטרציה: Pixabay)
צעיר בן 22, תושב כפר ברא (הסמוכה לאורנית), אשר הועסק כנהג במאפיה בקיבוץ עינת עזב בטונים צורמים את מקום עבודתו. זאת לאחר מחלוקת עם בעל קו חלוקה במאפיה בנוגע לשכרו.
על אף שאחד מעובדי המאפייה ניסה לגשר בינו לבין בעל המשאית על מנת להגיע להסדר, חש הצעיר "מושפל", כדבריו, והחליט לנקום. בשעות הבוקר של יום רביעי שעבר (20.5.20), הוא מילא בקבוק בנזין בתחנת דלק בכפר קאסם, ונסע אל חניון המאפייה, שם חנתה המשאית של האיש שמולו הייתה לו מחלוקת כספית.
לפי כתב האישום, הצעיר שפך את הבנזין שרכש מסביב לאזור הקבינה של המשאית והצית אותה. המשאית נשרפה כליל, והאיש ברח מהמקום.
המשטרה הצליחה לעלות על עקבות רכבו, למרות שטשטש את לוחית הזיהוי של הרכב באמצעות שינוי הספרות באמצעות בהדבקת מסקנטייפ שחור.
מאחר והרכב שזוהה הוא בבעלות בן דודו של הצעיר, בן הדוד נעצר, ורק אז ניגש הצעיר למשטרה, הסגיר את עצמו, הודה והביע התנצלות על היותו חמום מוח. בחקירתו שיחזר את ההצתה ואת מהלכיו, ואף הוביל את השוטרים אל הבגדים אותם לבש בעת ההצתה, אותם זרק לפח האשפה בכפר קאסם.
בין הנחקרים בפרשה הייתה גם אחותו, שסיפרה בעדותה: "הוא אדם עצבני ברמות כאילו. אם אתה לא נותן לו כבוד, אז הוא מוציא את העצבנות".
נגד הבחור, צעיר ללא עבר פלילי, הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בלוד, המייחס לו עבירות של הצתה ושינוי זהות של רכב. מעצרו הוארך עד להחלטה אחרת בעניינו.