מחאה בעקבות האלימות. במיינט רחובות דווח כי איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הודיע כי פעילות קו אוטובוס מס' 274 של חברת אגד, אשר פועל בעיר רחובות, תופסק למשך שעתיים, זאת, במחאה על תקיפה אלימה של נהג בקו זה היום בצהריים בנס ציונה. תקיפה זו ארעה ביום שלישי השבוע, כאשר נוסע תקף באגרופים נהג אוטובוס מפרקית (אקורדיון), תוך כדי נסיעה של 70 קמ"ש וסיכון כלל הנוסעים. מדובר באוטובוס שיכול להכיל 150 נוסעים. הנהג נזקק לטיפול רפואי ואושפז. מדובר במקרה נוסף בשרשרת מתמשכת של אירועי אלימות כלפי נהגי אוטובוסים. איגוד התחבורה יקיים עצרת מחאה עם נהגי החברה בסניף רחובות. במהלך עצרת המחאה, יחולקו לנהגים תרסיסי פלפל להגנה עצמית.

3 צפייה בגלריה
אוטובוס אגד
אוטובוס אגד
אוטובוס אגד
(צילום: שאול גולן)

תושבי פתח תקוה טוענים כי גשר המיתרים ברחוב ז'בוטינסקי, שמחבר בין בית החולים בילינסון לקניון הגדול, הופך בימים גשומים לסכנת נפשות. לטענתם, מי שעובר בו נאלץ לעשות זאת בזהירות יתרה לנוכח הרצפה החלקה. "התחלתי לחצות את הגשר מכיוון הקניון תחת הגשם שירד באותו רגע ונורא פחדתי, כי הייתי חייב להגיע לתחנת האוטובוס, אז תפסתי במעקה והלכתי לאט", מספר אשר סעדי, תושב ראש העין, למיינט פתח תקוה. "הסתכלתי גם על האנשים סביבי, חלקם החליקו, חלקם הלכו לאט ובזהירות וחלק אחר פשוט חזרו על עקבותיהם מחשש שיקרה להם משהו. מדובר בסכנת נפשות, מה עוד שהבחנתי שחלק מהרצפה בגשר סדוקה. כל השנה אנחנו הולכים על הגשר ולא חושבים על הדברים הללו אבל בימים כאלו אנחנו מבינים כמה הוא מסוכן. האחראים צריכים לטפל בזה ואסור לחכות שיקרה אסון". סעדי אף העלה פוסט בנושא ברשת החברתית על מנת להעלות את העניין למודעות הציבור ובתקווה כי יגיע לאחראים על כך. הדברים שכתב זכו לעשרות תגובות תומכות, כמו: "צודק, צריך ללכת עליו ממש לאט", ו"אפס בהנדסת אנוש. מפחיד ומסוכן".

3 צפייה בגלריה
גשר המייתרים בפתח תקוה
גשר המייתרים בפתח תקוה
גשר המייתרים בפתח תקוה
(צילום: פרטי)
מלשכת דובר העירייה נמס בתגובה: "הרשות מקדמת בימים אלו טיפול מונע החלקות על הגשר לרבות הדבקת פסים נגד החלקה ושיפוץ תעלת ניקוז המים. בנוסף, מדרכי הזכוכית הסדוקים יוחלפו בהקדם לחדשים, לקראת שיפוץ כולל בעתיד".
במיינט קריות דיווחו השבוע על מעצר של גבר בן 47, תושב קרית מוצקין, ואישה בת 38, תושבת נוף הגליל, בחשד כי טשטשו והרדימו קשישות באמצעות כדורים וגנבו מהן כסף. תחילתה של החקירה בחודש דצמבר האחרון, ממנה עלה חשד כי השניים הגיעו לביתה של קשישה בת 85 מלוד והציגו עצמם כאנשי מכירות לציוד רפואי בתואנה כי היא זקוקה לטיפול רפואי. על פי החשד, הם טשטשו והרדימו את הקשישה במרמה, באמצעות כדורים שנתנו לה וגנבו ממנה כסף מזומן. עם התקדמות החקירה עלה חשד לפיו הונו השניים במקרה אחר ובשיטה דומה, קשישה בת 92 תושבת ערד, דיירת בית אבות. 
הטרדה מינית במועדון בירושלים. סתיו פילץ (26), סטודנטית לעבודה סוציאלית יצאה בחודש נובמבר האחרון לבילוי לילי בבר-מועדון במרכז העיר יחד עם חבריה. עד מהרה, הפך הבילוי לטראומתי כאשר גבר זר נגע בישבנה בזמן שזו עלתה בגרם מדרגות שבבר. "מדובר בבר בבעלות מכרים קרובים, אני תמיד מרגישה שם בבית", סיפרה פליץ למיינט ירושלים. "הייתי בקומה התחתונה של המקום ושמעתי מישהי צועקת מלמעלה שנגעו לה בישבן. תוך כדי זה שאני עולה במדרגות, הרגשתי שמישהו נוגע לי בישבן״. פליץ שחזרה והוסיפה: "הדפתי אותו באופן מיידי ושפכתי לעברו את כוס המשקה שהייתי בידי. הוא נמלט מהבר והתחיל לרוץ לעבר כיכר החתולות. הוא לא ציפה לתגובה כזו ולכן נמלט מהמקום".


סכנה בגן הילדים. במיינט באר שבע דיווחו כי הורים לילדים בגן ניצן בבאר שבע הוזעקו בשעות הבוקר לגן ומנעו את המשך העבודות המבוצעות בו לתיקון ליקויים במבנה הגן בזמן שהילדים שוהים בו. העובדים מטעם העירייה הפסיקו את העבודות בשל מחאת הורים שהוזעקו לגן. לפני שבועיים התפוררו חלקי טיח ובטון מתקרת הגן מה שגרם לדאגה גדולה בקרב ההורים הדורשים להעביר את ילדיהם למבנה אחר ולסגור את המבנה הנוכחי הישן. העירייה טוענת בתגובה כי המבנה בטיחותי ואין סכנה בטיחותית. בעקבות מחאת ההורים הוסכם כי התיקונים יתבצעו לאחר סיום יום הלימודים.


עשרות אנשים עם צרכים מיוחדים, נהנו בשבוע שעבר מבוקר סטיילינג ייחודי שנערך עבורם בקניון רננים, כאירוע שיא שחתם שורת פעילויות שהתקיימו בעיר בסימן החודש הלאומי לאנשים עם מוגבלות. במיינט רעננה סיפרו כי במהלך יום הסטיילינג, שהתקיים זו השנה החמישית בעיר, בהובלת  האגף לשירותים חברתיים בעירייה ובשיתוף הנהלת הקניון,  נרתמו חנויות הקניון, סטייליסטים, ספרים ומאפרים מהקהילה להעניק טיפים וייעוץ סטיילינג לאנשים עם צרכים מיוחדים ממסגרות שונות בעיר. 

3 צפייה בגלריה
סטיילינג לבעלי צרכים מיוחדים
סטיילינג לבעלי צרכים מיוחדים
סטיילינג לבעלי צרכים מיוחדים
(צילום: דוברות עיריית רעננה)