בני משפחה ממוצקין, שחזרו מטיול בת מצווה בסין, נמצאים במצור בשל החשש כי נדבקו בנגיף הקורונה. "אנחנו נמצאים במצור. יושבים בבית ולא הולכים לעבודה. אני מבינה את הלחץ. אם הייתי בצד השני, גם אני לא הייתי רוצה שמישהו שהיה בסין יגיע לבית הספר", אמרה בתחילת השבוע תושבת קרית מוצקין למיינט קריות. "נסענו לטיול בת מצווה של הילדה. היינו רק בבייג'ין. זה היה טיול של שבועיים, כאשר בשבוע הראשון הכל היה רגיל לגמרי", סיפרה האם. "שבוע לאחר מכן החלה כל הפאניקה. כל בייג'ין סגורה, אין כלב ברחוב. מודדים חום בכל מקום בכניסה למלון, לתחבורה ציבורית, לחנויות, בתי קפה בכל מקום. אם למישהו יש חום, הוא לא נכנס. זה סיוט. במקום לטייל היינו בעיקר בחדר במלון, והילדה כבר חיכתה לחזור הביתה. כשחזרנו הביתה ביום שישי, לקחנו את הילדה לרופאת המשפה לראות שהכל בסדר. היא בדקה לה את הריאות ועשתה לה בדיקות ולאחר מכן נתנה לה אישור ללכת לבית ספר. הילדה כבר חיכתה לחזור ללמוד, אבל היתה לנו שיחה עם המנהלת והיא אמרה לנו שהיא קיבלה הנחיה שהיא לא יכולה לשוב לספסל הלימודים"לילדה יש אישור רפואי שהיא בריאה, אבל אחרי שהיא קיבלה את האישור, יצאה ההנחיה של 14 יום. מן הסתם אני לא אשלח את הילדה ואפחיד הורים אחרים".

4 צפייה בגלריה
אב המשפחה בכניסה לבית החולים רמב"ם
אב המשפחה בכניסה לבית החולים רמב"ם
אב המשפחה בכניסה לבית החולים רמב"ם
(פרטי)

גם ברחובות נכנסו לבהלה בשל חשש מהקורונה. במיינט רחובות מספרים כי שלט שנתלה על דלת סניף 'מכבי שירותי בריאות' בשדרות ירושלים ברחובות, ועליו הכיתוב שהסניף סגור בשל חשש לווירוס הקורונה הטריד את העוברים ושבים. הבוקר מרגיעים במכבי ומסבירים שבסניף נקטו זהירות יתר אך לא מדובר בווירוס קורונה. הסיבה לתליית השלט היא מאחר והגיע אדם חולה לסניף עם חשש לקורונה. האיש שהה בסין לאחרונה אך חזר לפני התפרצות המחלה הגדולה. בסניף לא לקחו סיכון ותלו את השלט מחשש שאולי הווירוס הגיע לעיר. כעת מתברר, שננקטה זהירות יתר ובצדק. יש לציין כי האיש, שהיה חשש לגביו כי הוא נשא של המחלה, פונה מהמקום באמצעות ציוד מיוחד. תושבת שראתה את הפינוי סיפרה שנוצרה בהלה בקרב אנשים שראו את הפינוי מהמרכז המסחרי. מקופת חולים מכבי נמסר: "אתמול היה מטופל שעלה חשד לגביו. נקטנו זהירות יתר. אחרי בירור עם המשרד קיבלנו תשובה שהחולה לא עומד בקריטריונים לקורונה ואפשר לחזור לשגרה. המרפאה עובדת הבוקר כרגיל וללא שינוי".
אידה פינגר, אשה בשנות ה־60 המאוחרות לחייה מחולון, עלולה לרצות ארבעה ימי מאסר בפועל, וזאת בעקבות גזר דין של בית המשפט לעניינים מקומיים בחולון. העילה: אינה מסוגלת לשלם את הקנסות שהצטברו נגדה בגין האכלת חתולי רחוב וגרימת מפגעי סביבה. תחילתו של הסיפור החריג לפני למעלה משנתיים, אז החלו שכניה של פינגר להתלונן על כך שהיא מאכילה עשרות חתולי רחוב עזובים. פקחים נשלחו על מנת להזהיר את פינגר כי חל איסור להאכיל חתולים ולגרום ללכלוך ברחובות העיר, כולל בחצרות בניינים. לפני כשנה הצטבר סך חובותיה של פינגר בגין קנסות שצברה לסכום של 1,472 שקלים ומאחר והיא מגדירה את עצמה "אישה קשת יום". בעקבות זאת היא פנתה לבית המשפט וביקשה להישפט במקום לשלם את הקנס הגבוה. בסוף חודש דצמבר האחרון קיבלה פינגר מכתב התראה מבית המשפט לעניינים מקומיים תחת הכותרת 'הפעלת פקודת מאסר'. כשפינגר ביקשה לברר מה הכוונה היא גילתה כי מאחר שלא הסדירה את תשלום החוב היא צפויה למאסר של ארבעה ימים.

4 צפייה בגלריה
"אני עושה מעשה טוב למען בעלי חיים"
"אני עושה מעשה טוב למען בעלי חיים"
"אני עושה מעשה טוב למען בעלי חיים"
(פרטי)

"אין שום סיכוי שזה יקרה וזה ממש לא הגיוני", אמרה פניגר למיינט חולון. "יש לי עשרות חתולים ורציתי לבוא ולהסביר שאני מאכילה אותם רק באוכל יבש והחוק מתיר לי לעשות את זה. אני בת לשורדת שואה, אין לי כסף לשלם את הקנסות ואני בסך הכל מנסה לומר ולהבהיר שאני עושה מעשה טוב למען בעלי חיים עזובים ואני מקווה שיתחשבו בי".
השרימפס שגרם למשבר. חבר מועצת העיר הרצליה, אלעד צדיקוב פנה השבוע לסגנית ראש העירייה עופרה בל, הממונה בין היתר על קשרי חוץ, בתלונה כי במהלך ביקורו הרשמי בעיר של נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס - היא אירחה אותו במסעדה לא כשרה. כאמונת תיק קשרי החוץ של עיריית הרצליה, ניכר כי את עושה מלאכתך במסירות ובאכפתיות – ועל כך הערכה", פתח צדיקוב את מכתבו, "לפני כשבועיים במהלך ביקורו של נשיא קפריסין בהרצליה, הובילה יחידת קשרי החוץ ברשות המקומית –את הנשיא ופמלייתו וכן את כלל בכירי העירייה (דרג פוליטי ומקצועי כאחד) לאירוח רשמי במסעדה שאיננה כשרה במרינה הרצליה. ברצוני לציין כי אירוח רשמי ע"י נציגות העירייה במסעדת מאכלי ים – הינו צעד שאינו ראוי ואף אינו מצוי. האירוח איננו פרטי ונעשה כולו מכספי הציבור. בין השאר מכספי ציבור רבבות תושבים המסתייגים ונדחים מייצוגם הם עצמם - במסעדת שרצי ים – בניגוד לרוח עם ישראל ובניגוד לממלכתיות המתבקשת". סגנית ראש העיר, עופרה בל, מסרה למיינט הרצליה כי: "ככלל מקפידה עיריית הרצליה על מזון כשר באירועים עירוניים ועל התחשבות בכל הגורמים באשר הם . ביקור הנשיא והצורך באירוח חגיגי הגיע לידיעתנו בהתראה קצרה ובשל האילוץ נבחר המקום. כאמור : מדובר באירוע יוצא מן הכלל - שאינו מעיד על הכלל".

4 צפייה בגלריה
מימין: נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, ראש עיריית הרצליה משה פדלון ועפרה בל סגנית ראש העיר
מימין: נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, ראש עיריית הרצליה משה פדלון ועפרה בל סגנית ראש העיר
נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, ראש עיריית הרצליה משה פדלון ועפרה בל סגנית ראש העיר
(צילום: מנשה בסם)

יושבי מסעדה בבית מלון בנתניה הזדעזעו השבוע, כשראו אדם צועק על בת-זוגו בשולחן ארוחת הערב ואז קם ממקומו ולכאורה מכה אותה בצורה ברוטאלית. במיינט נתניה מדווחים כי החשוד הסביר בחקירתו כי זוגתו בשבעת החודשים האחרונים, "שמה תמונה שלא מצאה חן בעיני באינסטגרם". "האיש הכה אותה באגרופים לפנים, משך אותה בשיערה עד שהפיל אותה לרצפה, וגם שם, המשיך ובעט בה, עד אשר גרם לה לבכי, שבסופו של דבר זרק עליה אוכל וחפצים נוספים", תיארה השופטת ענת יהב את האירוע כפי שעלה מחומרי החקירה שהוצגו בפניה. מעדויות אורחי מסעדת המלון עלתה גירסה של תקיפה אכזרית לעיני כל. "זאת כנראה על רקע של קנאה אובססיבית אליה, והכל כמובן כעולה מגרסתו", הוסיפה השופטת.
במשך יומיים שהו שבעה גורי כלבים בני שבועיים בקור וברעב בתוך ארגז עד שאותרו בשבוע שעבר על ידי תושב חדרה בחורשה בעיר. פעילות מהירה של אנשי הכלבייה בחדרה הביאו לאיתור אמם של הגורים. במיינט חדרה מספרים כי הבעלים שלהם הניח אותם בתוך ארגז וזרק שבעה מהם בחורשה והשאיר אצלו את האמא וגור אחד. תושב חדרה שעבר במקרה במקום הבחין בארגז ובתוכו הגורים ומסר אותם לוולדימיר פלדמן, עובד בעמותת "גג לחיות" בחולון. "חבר שלי מצא את הגורים ומסר לי אותם. לקחתי אותם אלי הביתה והתחלתי לטפל בהם. הם עדיין זקוקים לאמא שלהם כדי לשרוד ולכן היה חשוב מאוד לאתר את האמא". פלדמן פנה לווטרינר הרשותי בעיריית חדרה, ד"ר יורם ולטר ובמאמץ משותף הצליחו לאתר את הכלבה בקרבת יער חדרה. הכלבה הובאה לגורמים המוסמכים ולדברי ד"ר ולטר היא קיבלה את הגורים ואף התחילה להניק אותם. למחרת הועברה הכלבה וגוריה לעמותת "גג לחיות" בחולון לצורך שיקום ומציאת בתים מאמצים לכלבים.
4 צפייה בגלריה
הגורים שנמצאו
הגורים שנמצאו
הגורים שנמצאו
(פרטי)