איציק אמיתי, מנהל תאגיד של מגדלי גידולי השדה השייכים לארגון הקניות של קיבוצי הנגב - "משקי הנגב", מספר מהי משמעות חג השבועות עבורו: "חג השבועות עבורי כחקלאי הוא מהחגים החשובים והמוערכים שבחגי ישראל. חג השבועות, הנקרא גם חג הקציר ובתורה יום הביכורים, הוא החג המציין יותר מכל את הקשר בין האדם לאדמתו".
1 צפייה בגלריה
איציק אמיתי
איציק אמיתי
איציק אמיתי. "משמעות החג לא השתנתה"
(הרצל יוסף)

אמיתי, בן 70, חי בזוגיות עם אנני, אב לחמישה ילדים ביולוגיים ולשלושה נוספים של בת הזוג, סבא ל־12 נכדים ותושב קיבוץ דביר מספר כי "בשבועות מתחיל קציר החיטים המסיים עונה ארוכה וקשה של גידול החיטה, שמהווה את הגידול החקלאי העיקרי בדרום, ומשמש כאמצעי חשוב על שמירת אדמות הלאום. אני אישית גאה להימנות על ציבור החקלאים שבזיעת אפם מוציאים לחם מן הארץ".
מה ישתנה השנה בחג השבועות מבחינתך בהשוואה לחגי שבועות בשנים קודמות?
"מבחינתי, משמעות החג לא השתנתה. כחבר קיבוץ מזה עשרות שנים והרואה בחקלאות לא רק עיסוק אלא גם דרך חיים, חג השבועות תמיד מסמל בעיניי את כל הטוב, היופי והחשיבות הטמונים בלהיות חקלאי. מתכונת החג בקיבוץ לא השתנתה לאורך השנים.
"בחגיגת הביכורים מציגים את התוצרת של הענפים החשובים, כולל את ענף הילודה, בליווי הופעות של ריקודים וזמר כמיטב המסורת המקומית. בשנים עברו נהגנו לחגוג בשדה הפתוח, כנהוג עדיין אצל קיבוצים וחקלאים רבים, אבל בשנים האחרונות החג נחוג במדשאות בתוך הקיבוץ".
מה כוללת ארוחת החג?
"ארוחת החג, המתקיימת בחיק המשפחה המורחבת, הינה חלבית לחלוטין וכוללת מבחר פשטידות מעשה ידיהם של המשתתפים בארוחה, מבחר לחמים מכל סוגי החיטים, גבינות וממרחים שונים, הכל מעשה ידינו, קינוחים ויינות משובחים".
מהו המאכל המועדף עליך בחג השבועות?
"המאכל המועדף עליי בא מעולם הקינוחים. עוגת גבינה חלומית, מעשה ידיה של זוגתי. אני הכי אוהב לקנח במאכל מהמטבח הערבי - כנאפה במילוי גבינת עזים מתוקה".
זיכרון ילדות מיוחד מחג השבועות?
"כילד עירוני שגדל ברמת גן, יחד עם אחיו התאום, ובילה את כל שנות ילדותו ונעוריו בתנועת נוער, נהגנו מדי פעם לנסוע לאחד מקיבוצי עמק יזרעאל ולחגוג שם את חג השבועות. מאז, כנראה, התאהבתי בקיבוצניקים".
לעדכונים: חדשות הקיבוץ