תחת הכותרת "200 מטר של הפקרות" יתקיים ביום שישי הבא (18.6.21) בתחומי המועצה האזורית אשכול מירוץ יוצא דופן מסוגו, שנועד להעלות את המודעות הציבורית, כך על פי יוזמי המירוץ, לגבי אי מיגונם של שבעה ישובים במועצת אשכול, שמרוחקים מרחק קצר מעבר לטווח 7 הק"מ מגדר המערכת עם רצועת עזה, ועל פי החלטת ממשלה אינם זכאים לממ"דים בתחומיהם.
1 צפייה בגלריה
מושב צוחר, 200 מטר מהגדר
מושב צוחר, 200 מטר מהגדר
מושב צוחר, 200 מטר מפרידים
(צילום: ישראל יוסף)
המירוץ הוא פרי יוזמתם של מספר צעירים, המשתייכים לגרעין חיילים המתגוררים במושב צוחר שבמועצת אשכול, המרוחק כמה מאות מטרים מעבר לטווח 7 הק"מ מגדר המערכת עם רצועת עזה, ואין בו ממ"דים.
"אנחנו קבוצה של צעירים", מספר אחד מיוזמי המירוץ, "שבחרו להתגורר תוך כדי השרות הצבאי שלהם ביישוב צוחר שבעוטף עזה מתוך רצון ליצור באזור קהילה צעירה ומתוך אמונה שהאזור הזה חשוב למדינה. אנחנו רוצים להיות חלק מהאזור הזה ולעשות כאן ציונות. לא יכול להיות שבגלל כמה מאות מטרים מעבר לטווח עליו החליטה הממשלה, לא יזכו התושבים כאן למיגון הולם".
קראו גם:
היישובים שאינם זכאים לממ"דים למרות קירבתם לרצועה: צוחר, אוהד, שדה ניצן, תלמי אליהו, צאלים, גבולות, ואורים.
לדברי עמרי הלל, חבר גרעין חיילים משוחררים המתגורר בקיבוץ כרם שלום, אף הוא במועצה האזורית אשכול וממארגני המירוץ, "ראינו במבצע האחרון שיש כאן באזור מספר יישובים שממוקמים מעבר לטווח עליו החליטה הממשלה ושאינם זכאים למיגון. חשוב לנו לעורר את המודעות הציבורית לגבי הצורך למגן את אותם ישובים ולפעול לשינוי החלטת הממשלה בנושא הזה. את המחאה שלנו, באמצעות המירוץ הזה, אנחנו יוזמים מתוך רצון לרומם את הרוח ולפעול בדרך ספורטיבית ולא כמחאה פוליטית ומפלגת".
המירוץ יתקיים ביום שישי הבא, כאשר אורך המסלול הוא 7.2 ק"מ, כאורך המרחק של מושב צוחר מגדר המערכת עם רצועת עזה. המירוץ יחל במתחם בית הספר היסודי לשעבר "יובלי הבשור" ויימשך סביב המושבים צוחר, אוהד, שדה ניצן ותלמי אליהו.
להערכת המארגנים, צפויים להשתתף במירוץ כ־500 רצים.