בעוד שמרבית בני הגיל השלישי ספונים בבתיהם, חלקם גם מנועים מלצאת לעבודה, בשל הנחיות משרד הבריאות, יש גם מי שעובד במרץ למרות גילו המתקדם.
1 צפייה בגלריה
נאווה ארצי והמסכות
נאווה ארצי והמסכות
נאווה ארצי והמסכות
(צילום: רום כרמי)
נאוה ארצי (54), חברת קיבוץ יוטבתה שבערבה, נשואה ואם לשלושה ילדים, רתמה עם פרוץ משבר הקורונה מספר מחברי הקיבוץ אשר חצו את גיל ה- 70 למיזם של תפירת מסכות להגנה מפני נגיף הקורונה וככל שחולפים הימים תוצרי המיזם הזה זוכים לא רק להצלחה מקומית בחצר הקיבוץ, כי אם גם צוברים תאוצה בכל רחבי הארץ.
"אני אוהבת את הקהילה שלי", סיפרה ארצי, מעצבת אופנה ומורה לעיצוב ותפירה, ל'ידיעות אילת', "וכבר בתחילת משבר הקורונה שאלתי את עצמי כיצד אני מסייעת בכישורים שלי לקהילה שלי בקיבוץ בתקופה כל כך קשה. חשבתי על תפירת המסכות על ידי בני הגיל השלישי שמזה שבועות ארוכים לא יוצאים מהבית. זה התחיל עם תפירת מספר מסכות לחברי הקיבוץ. בהמשך פרסמתי את המיזם הזה בדף הפייסבוק ותוך זמן קצר החלו לזרום הזמנות מכל רחבי הארץ. בקיבוץ שלי כבר חילקתי כ- 300 מסכות ללא תמורה ובנוסף לכך עוד כמה עשרות מסכות חולקו לצוותים הרפואיים במועצה האזורית 'חבל אילות' ולעובדי בית האריזה האזורי לתמרים".
המיזם המיוחד הזה מעסיק שש תופרות ושני תופרים בני 70 עד 83, כאשר בממוצע תפוקתם עומדת על כ- 200 מסכות בממוצע מדי יום. "המיזם הזה", מציינת ארצי, "לא רק מספק תעסוקה לחברי הקיבוץ המבוגרים, אלא מדובר כאן גם בהיבט חברתי במיוחד לבני הגיל השלישי".
המסכות הן צבעוניות ואופנתיות ומותאמות לנשים, גברים ולילדים. המסכות הן תלת שכבתיות, עשויות מבד כותנה איכותי וניתנות לכיבוס ולשימוש רב פעמי.
מהי המסכה הפופולרית בימים אלה? "כמובן", מציינת ארצי, "שהמסכה הפייבוריטית והפופולרית ביותר בימים אלה היא המסכה הנושאת את דגל ישראל".
מיזם תפירת המסכות פועל במסגרת פרויקט "קליקה-חבל אילות", מתחם העבודה המשותף של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל בחבל אילות. במסגרת הפרויקט נבנה גם אתר אינטרנט אשר באמצעותו מתבצעת מכירת מסכות והמשלוחים לכל רחבי הארץ. יצוין, כי באמצעות האתר ניתן גם לתרום מסכה לבני הגיל השלישי בחבל אילות ובאילת.
"בקליקה חבל אילות", מציין מנהל 'קליקה חבל אילות', נדב סטרק, "פועלים יזמים רבים אשר גם בימים אלה ממשיכים לעבוד תוך הקפדה על ההנחיות של משרד הבריאות וממשיכים ליזום מחבל אילות שבדרום הערבה. לאור המצב הקיים ובכדי להנגיש את השירותים של היזמים באופן מקוון, רבים מהיזמים נדרשים לבצע התאמות באופן העבודה וממשיכים לפעול במרחב הדיגיטלי על אף המשבר במטרה לסייע ליזמים לצלוח את המשבר ולהמשיך ולפעול גם בימים אלה".
רכישה או תרומת מסכה ניתן לבצע באמצעות אתר האינטרנט של נאוה ארצי.