המועצה האזורית עמק חפר שלחה באמצעות עורכי דינה למשרד החינוך מכתב במסגרתו היא דורשת את ביטול המכרז לניהול "מבואות ים", כפר הנוער השוכן בסמוך למכמורת, בשטח המועצה, וכולל בתוכו את התיכון רמות ים.
1 צפייה בגלריה
רמות ים. בדרך לבית המשפט?
רמות ים. בדרך לבית המשפט?
רמות ים. בדרך לבית המשפט?
(צילום: מועצת עמק חפר)
קראו גם:
המועצה, שמודיעה במכתב הדרישה כי אם לא יענו דרישותיה היא תשקול לפנות לבג"ץ, טוענת כי לא שותפה כלל ביצירת המכרז שפורסם, ודורשת לקחת חלק פעיל ומשמעותי בהליכים הנוגעים לכפר הנוער וניהול התיכון ששוכן בו.
בבית הספר לומדים כיום למעלה מ-1,100 תלמידים מתחום המועצה האזורית, וכ-300 תלמידים בפנימיית מבואות ים. המועצה טוענת במכתבה כי לא שותפה כלל או עודכנה בעיצוב המכרז ותנאיו.
בעקבות כך, ב-3 במרץ, פנתה ראש המועצה גלית שאול למשרד החינוך בדרישה לעצור את המכרז. יום לאחר מכן, שלח ראש מטה שר החינוך, שחר כץ, מכתב למנהלת המינהל לחינוך התיישבותי פנימייתי במשרד החינוך, אילנה נולמן, ובו נכתב כי השר מקבל את עמדת המועצה. לפיכך, כץ הנחה את נולמן לקיים יחד עם המועצה דיון אודות המכרז.
הפגישה נערכה ב-16 במרץ, אך צוין בפני המועצה כי היא נערכה מבלי שעוכבו או נדחו הליכי המכרז, וכמו כן, עד כה לא נמסרה תגובה לטענות המועצה שהוצגו בפגישה זו.
בפנייה המקדמית של מועצת עמק חפר, אשר הוגשה על ידי עו"ד נטע ארז, מצוין כי כבר בשנת 2019 הביעה המועצה נכונות לקבל על עצמה את ניהול כפר הנוער מבואות ים, לרבות הפנימיה והמשק החקלאי אולם "ההצעה נדחתה באופן לא רשמי, ובאופן מעשי הוארך ההסכם מול החברה לחינוך ימי לניהול בתי הספר".
לפיכך, נכתב בפנייה, "ראוי היה כי טרם יציאה למכרז, יודיעו הגורמים המוסמכים במשרד החינוך למועצה האזורית, באופן רשמי ומסודר, כי הם מבקשים להביא לידי סיום את ההסדר שעל פיו ניהלה החברה לחינוך ימי את בית הספר, וכי משרד החינוך דוחה את הצעת המועצה האזורית לניהול הכפר בכללותו... בנסיבות העניין, הימנעות ממתן תשובה כאמור, לוקה בחוסר סבירות קיצוני וחורגת מגדר חובות הניהול התקין ומחובת ההנמקה".
בפנייה מצוין כי עלויות הלימוד והחינוך של 1,100 תלמידי עמק חפר, המהווים רוב גדול מהתלמידים, ממומנות בעיקרן על ידי המועצה. לכן "יש למועצה לא רק את החובה אלא גם את הזכות להיות שותפה ומעורבת באופן מלא בניהול בית הספר... המועצה אינה אלא הגורם המייצג וזרועם הארוכה של ציבור התושבים בכללותו, הזכאי לבטא, את השקפותיו ואמונותיו בתחום החינוך. על כן, הפקעת הזכות להיות מעורב בניהול בית הספר, מהווה פגיעה קשה בזכות לחינוך שהינה זכות יסוד במדינת ישראל".
עוד מודגש בפנייה כי "המועצה האזורית רואה חשיבות רבה בניהול מאוחד של כפר הנוער כמכלול חינוכי אחד".