תערוכה של 67 יוצרים ואמנים תושבי המועצה האזורית מגידו נפתחה במרכז תרבות מגידו – אולם עין השופט, תחת השם 'תמונת מצב'. היוצרים, משוטר ועד קשישים, החזירו לחיים את אולם התרבות המיותם לאחר כמעט שנה.
4 צפייה בגלריה
אסף רודריגז. צייר ועובד בהייטק
אסף רודריגז. צייר ועובד בהייטק
אסף רודריגז. צייר ועובד בהייטק
(שרון צור)
"בתקופה זו בה אנו נדרשים להתכנס פנימה, אל המרחב הפיזי של ביתנו ולתוך המרחב המנטלי שלנו, חשבנו שיהיה חשוב להדגיש את מקומה של הקהילה", סיפרה אוצרת התערוכה ענת טורבוביץ', "לאפשר ליוצרים לצאת מעבר למרחב האישי ולהציג את פרי יצירתם במרחב הציבורי, אף אם ההתכנסות הפיזית, תהיה מוגבלת מפאת המצב.
קראו עוד>>>
"למרות הכותרת תמונת מצב, בחרו חלק מהיוצרים להציג עבודות שנעשו בזמנים שונים, ולאו דווקא בשנה האחרונה. מבחינתנו עצם הבחירה של היוצר בעבודה מסוימת אותה הוא מעונין להציג, משקפת את המצב בו הוא נמצא כעת".
4 צפייה בגלריה
ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי בתערוכה
ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי בתערוכה
ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי בתערוכה
(שרון צור)
התערוכה נפתחה רשמית באירוע מצומצם, במגבלות הקורונה, ובהשתתפות ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי. לרגל פתיחת התערוכה אנחנו מציגים מדגם של שלושה יוצרים מתוך ה-67 שמשתתפים.

חיים משותפים

אסף רודריגז, צייר ועובד בהייטק תושב קיבוץ מגידו, בחר להציג בתערוכה שלושה מציוריו המציגים את תמונת המצב העכשווית של תקופת הקורונה כפי שהיא משתקפת בעיניו.
באחד מהציורים מופיעה גולגולת המונחת על עיתון מגולגל ועל ספר העוסק בחי והצומח בארץ ישראל בתוספת אזכור של מסכת הקורונה שאנו עוטים עלינו. בשתי היצירות הנוספות מבטא רודריגז את כמיהתו לחיים המשותפים בקיבוץ.
"הקורונה הגדילה יותר את הבדידות ואפילו שאנחנו בקיבוץ, כל אחד סגור בבית שלו ויש ריחוק. אין את החיים המשותפים שהיה פעם ואפילו החקלאות כבר לא מה שהייתה. אני מאוד שמח שאחרי תקופה ארוכה שלא התראינו ולא היינו בקשר אחד עם השני, סוף סוף קורה משהו בינינו. גם למועצה וגם לתושבים אכפת מאוד מהחיים בקהילה וזה כיף להשתתף ולהרגיש שעושים משהו ביחד. מעבר ליצירות שאני מציג בתערוכה היה חשוב לי קודם להשתתף בה".

מבט מלמעלה

יגאל כהן, תושב קרית ביאליק המשרת בצבא קבע במשמר הגבול במערך השיטור הקהילתי של המועצה האזורית מגידו, מציג בתערוכה שני צילומי רחפן שצילם. בצילום הראשון נראה עץ שנפל על גדת נחל האסי - נחל המריבה והתמונה השנייה מציגה השתקפות של שקיעה אדומה בשמורת עין אפק.
4 צפייה בגלריה
יגאל כהן. איש צבא קבע מקרית ביאליק
יגאל כהן. איש צבא קבע מקרית ביאליק
יגאל כהן. איש צבא קבע מקרית ביאליק
(שרון צור)
"לבחור יצירה זה מאוד קשה. העץ הזכיר לי את הפתגם 'כעץ שתול על פלגי מים', הוא נתן לי תחושה שהוא התעייף מהמצב ומכל התקופה והחליט לקרוס על המים. בשמורת עין אפק הייתה שקיעה מדהימה וכשהסתכלתי מהרחפן על האגם בשמורה ראיתי את ההשתקפות של העננים במים. במרכז השמורה ניצב גשר מעל המים, שמתמזג עם הנוף וצריך להתעמק כדי להבין מה רואים בתמונה".
כהן משתתף בתערוכה זו השנה השנייה והיה חשוב לו לקחת בה חלק כמי שמחובר לחיי הקהילה במועצה. "זו תערוכה מכובדת שיודעת לכבד את האמנים והיצירות שלהם", אמר, "כשוטר אני נותן מענה 24/7 לתושבים והקשר שלי למועצה ולאזרח הוא אישי. אני קשור למועצה גם כשאני לא נמצא בעבודה. יש אווירה אחרת במועצה האזורית מגידו וכיף לי להיות חלק ממנה".

רוח מלנכולית

מיכלי גרנדוס, אמנית בעלת סטודיו לאמנות ומורה לאמנות מקיבוץ רמות מנשה, בחרה להציג בתערוכה דיוקן עצמי שלה שבו היא שוכבת על האדמה החשופה כשעל פניה מבע של עצב עמוק.
4 צפייה בגלריה
מיכלי גרנדוס. מורה לאמנות מקיבוץ רמות מנשה
מיכלי גרנדוס. מורה לאמנות מקיבוץ רמות מנשה
מיכלי גרנדוס. מורה לאמנות מקיבוץ רמות מנשה
(שרון צור)
הציור אותו ציירה בעקבות פטירתו של אחיה שנפטר בגיל 32 משקף לדבריה את הלך הרוח הפנימי שלה באותה תקופה. "היצירה מבטאת את ההתמודדות שלי עם האבל, ציירתי את הציור בזמן מבצע צוק איתן בקיץ 2014. חוויתי אבל פרטי שהתערבב עם האבל הלאומי. היצירה הזו בעיניי מסמלת הלך רוח מלנכולית, הרבה אנשים שראו את הציור אמרו לי שהוא מאוד מרגש אותם".
גרנדוס שמחה לקחת חלק בתערוכה: "אני מאוד מחוברת לאיזור ולמקום. התערוכה הזו היא הזדמנות להאיר זרקור על האנשים המוכשרים שיש כאן. נוצרה לי ההזדמנות להציג את היצירות שלי ולהיות חלק ממכלול כל כך גדול של יוצרים ואמנים מהאיזור ואני שמחה על כך".
לעדכונים: חדשות הקיבוץ