ח"כ אלון שוסטר, חבר קיבוץ מפלסים שבשער הנגב, יושבע הערב כשר החקלאות החדש בממשלת נתניהו- גנץ. כך בישר לפני הצהריים יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, לשוסטר, שכיהן בעבר כראש המועצה האזורית שער הנגב.
2 צפייה בגלריה
ח"כ אלון שוסטר מעביר את מפתח מועצת שער הנגב למחליפו אופיר ליבשטיין
ח"כ אלון שוסטר מעביר את מפתח מועצת שער הנגב למחליפו אופיר ליבשטיין
ח"כ אלון שוסטר מעביר את מפתח מועצת שער הנגב למחליפו אופיר ליבשטיין
(צילום: דוברת מועצת שער הנגב)
מועצה אזורית שער הנגב מברכת היום (חמישי) על מינויו של ח"כ אלון שוסטר לשר החקלאות הבא של מדינת ישראל: "כמי שהיה ראש המועצה כ-16 שנים והוביל את הישובים לאורך שלוש מלחמות ומציאות ביטחונית מעורערת, אלון הצליח בעשייתו למען שער הנגב להביא לחוסן קהילתי ולצמיחה דמוגרפית יוצאת דופן".
אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב: "אני מכיר את אלון כבר שנים רבות. לפני כשנתיים החלפתי אותו בתפקיד ראש המועצה, תפקיד אותו מילא במסירות נפש. כבן לדור המקימים של קיבוץ מפלסים, תחומי החקלאות אינם זרים לאלון. מדובר באיש ההתיישבות העובדת, אשר יודע את כוחה האמיתי והנכס שנקרא החקלאות הישראלית. אני סמוך ובטוח כי אלון יחזק כל הענפי החקלאות השונים- בקיבוצים, במושבים ובמשקים הפרטיים וידע לייצר ביטחון תזונתי תוצרת כחול לבן, לכלל אזרחי מדינת ישראל".
גם מזכ"ל התנועה הקיבוצי, ניר מאיר, על מינויו של ח"כ אלון שוסטר לשר החקלאות בממשלה הבאה: "החקלאות הישראלית בידיים טובות. אחרי שנים רבות בהן היה תיק החקלאות "פרס ניחומים" לשרים שלא רצו בו, הגיע הזמן לשר שהוא חקלאי בנשמתו, שחי ונושם את עבודת האדמה כל חייו ושחקלאי ישראל וחקלאות ישראלית זורמים בדמו".
עוד הוסיף מאיר ואמר: "משפט מוכר אומר ש'טרקטור טוב חורש גם בבוץ'. אחרי שנים בהם ממשלות ישראל הכניסו את החקלאות לבוץ, אלון הוא האיש הנכון בזמן הנכון לחלץ אותה לדרך חדשה. אני מכיר את אלון שנים ארוכות וראיתי אותו מתמודד עם קשיים ואתגרים בעבר, אני מכיר ומוקיר את יכולותיו. בשמי ובשם כל התנועה הקיבוצית המרחב הכפרי וחקלאי ישראל כולם, אני מבקש לאחל לאלון הצלחה רבה".
2 צפייה בגלריה
שר החקלאות החדש אלון שוסטר
שר החקלאות החדש אלון שוסטר
שר החקלאות החדש אלון שוסטר
(צילום: דנה בר-און)
גם מזכ"ל הקיבוץ הדתי אמיתי פורת בירך ואמר: "אלון- חבר ובן ברית נאמן שלנו לאורך השנים, מייצג את הקשר העמוק בין כל חלקי העם סביב נושאים של חקלאות והתיישבות והמרחב הכפרי בכללו. ח"כ שוסטר, עסק מקרוב בענייני התיישבות וחקלאות כלכלה ויש לו 'לב מבין' גם בתחומי חינוך, קהילה וחברה. הוא מבין היטב ולעומק את צורכי החקלאים בישראל, את ההשלכות הכלכליות של המהלכים השונים, ואת התפקיד של החקלאות והמרחב הכפרי בתוך העם והחברה בישראל".
פורת הוסיף וציין כי בתנועת הקיבוץ הדתי: "מאמינים כי אלון שוסטר הוא האדם הנכון לקדם ולהבטיח את החקלאות ההיישבות והמרחב הכפרי בישראל".