תערוכת אמני עמק יזרעאל בהשתתפות 63 אמנים ואמניות תושבי העמק, שיציגו בה את מיטב יצירותיהם, נפתחה שוב. זו השנה התשיעית בה מתקיימת התערוכה במוזיאון העמק בקיבוץ יפעת, כחלק מחגיגות שבועות במסגרת אירועי פסטיבל 'חלב ודבש'.
1 צפייה בגלריה
המפיק דוד הירש נערך לתערוכה. "אין עם בלי תרבות"
המפיק דוד הירש נערך לתערוכה. "אין עם בלי תרבות"
המפיק דוד הירש נערך לתערוכה. "אין עם בלי תרבות"
(שרון צור)
נערך טקס חגיגי לפתיחת התערוכה במעמד ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר והיא תהיה פתוחה למבקרים החל מיום ראשון ועד ה-26/5.
התערוכה מהווה מוקד עליה לרגל למבקרים מרחבי הארץ, המבקשים לחוות את רחשי לב המקום באמצעות מפגש אמנות חזותי, מגוון, עכשווי ובן דורי המייצג את פועלם של אמני העמק ממחוזותיה וממגזריה השונים, ביניהם: אמנים בינלאומיים לצד נציגי בוגרי המכון לאמנות מ"מכללת אורנים" וכן אמני כפר תקוה.
מפיק התערוכה, דוד הירש, מספר כי היא מהווה פלטפורמה להרבה אמנים בני העמק להציג בה את יצירותיהם.
קראו גם>>
"ראיתי עם הזמן המון אמנים שיוצרים כל השנה למחסן", אמר הירש, "יש הרבה ציירים טובים בעמק שאין להם הזדמנות להציג בגלריות נחשבות, אבל הם לגמרי מספיק טובים בשביל להציג אצלנו בתערוכה והרעיון היה לאפשר להם לעשות את זה.
"בארץ לצערנו האמנות היא קליקה סגורה של אמנים. לשמחתנו עם הזמן אפשרו להרבה אמנים מהעמק לעשות תערוכות יחיד בגלריות בתל אביב בזכות החשיפה שאנחנו נתנו להם בתערוכה".
אוצרת התערוכה שעובדת לצידו של הירש מאז השנה הראשונה היא נורית טל-טנא.
"נורית דואגת תמיד לאזן בין היצירות", מחמיא הירש, "השנה פנו אלינו 100 אמנים, מהם נבחרו 63 להציג בתערוכה. בין האמנים המפורסמים שיציגו אצלנו ניתן למנות את אלי שמיר, דלית פרוטר, דורון וולף, טלי מילשטיין, רחל נמש, הדס לוי ושלומי ללוש מעפולה שלמרות שהוא לא גר בתחומי המועצה האזורית, אנחנו מאפשרים לו להציג כי הוא אמן טוב.
"גם הפסל יעקב דורצ'ין שהוא הראשון מבין כולם יציג בתערוכה את פסליו, הוא אמן ברזל ברמות הכי גבוהות שיש והפסלים שלו מככבים בכל העולם".
גם בשנה שעברה התקיימה תערוכה למרות משבר הקורונה והשנה, רבות מהיצירות בתערוכה עוסקות בחוויות התקופה החולפת, שהושפעה ממשבר הקורונה בהתייחסות למתחם הפנים והחוץ. עם זאת ניתנה יד חופשית לאמנים בבחירת הנושאים. "השנה האמנים יציגו עבודות ללא נושא מוכתב מראש. כל אחד מבטא את הרגשות והמחשבות שלו ביצירות", אמר הירש.
להירש חשוב להנגיש את התרבות בעמק לכולם. "אין עם בלי תרבות. אם אין תרבות אפשר לארוז את כל עמק יזרעאל עם כל החקלאים שלו ולחזור לאירופה, תרבות זה הלב הפועם של בני האדם. אני רואה את הגאווה והשמחה על פניהם של האמנים ובימים קשוחים כאלה זה שווה את הכל.
"גם עשרה אמנים מכפר תקווה, בית מיוחד לאנשים עם מוגבלויות יציגו בתערוכה. הם מקפידים להשתתף כל שנה ומביאים את העבודות שלהם, דברים יפים מאוד. אנחנו מאפשרים להם להיות בתוך התערוכה ומציבים אותם במקום מאוד מכובד.
"בנוסף, השנה יגיעו לבקר ילדים מ-30 גנים של המועצה בהדרכתה של נטע דר שעושה את זה באופן יוצא מן הכלל. היא יודעת להעביר אמנות כבדה בצורה קלילה לילדים. זה מדהים, הם לא זזים מילימטר ויושבים בפה פעור".
לעדכונים: חדשות הקיבוץ