יו"ר העבודה-גשר-מרצ ח"כ עמיר פרץ ביקר השבוע במהלך מסע הבחירות שלו בקיבוצים גבעת חיים איחוד ומעגן מיכאל, כמו גם ביישובים אחרים בצפון, והכריז כי האיחוד בשמאל שהוא עומד בראשו יהיה מחויב להתיישבות העובדת. "ההתיישבות העובדת היא נושא אידיאולוגי מרכזי עבורנו", אמר במפגש עם חברים וחברות בגבעת חיים איחוד. "ניכר שהמינהל (מינהל מקרקעי ישראל) הפך בעת האחרונה לחברת נדל״ן והחל לפעול על בסיס אינטרס כלכלי גרידא תוך שהוא דוחק את אנשי ההתיישבות. אין זו חכמה לדעת רק להעריך את השווי, עליו לאפשר יד משגת לחבריה להמשיך בחייהם".
1 צפייה בגלריה
עמיר פרץ בחדר האוכל בקיבוץ גבעת חיים איחוד. עבורנו ההתישבות העובדת היא נושא אידאולוגי מרכזי
עמיר פרץ בחדר האוכל בקיבוץ גבעת חיים איחוד. עבורנו ההתישבות העובדת היא נושא אידאולוגי מרכזי
עמיר פרץ בחדר האוכל בקיבוץ גבעת חיים איחוד. לא יכול להיות שכל היום מחפשים חריגות כדי להעניש את אנשי ההתיישבות העובדת
(צילום: דוברות העבודה-גשר-מרצ)
פרץ ביקר את התנהלות המינהל בנושא צווי ההריסה ואמר כי באמצעות ניצול סמכויות המפקחים, הופך המינהל אנשים לעבריינים בגלל חריגות לא משמעותיות. "לא יכול להיות שכל היום מחפשים חריגות כדי להעניש את אנשי ההתיישבות העובדת", אמר.
פרץ התייחס בדבריו גם לאיחוד העבודה-גשר עם מרצ והביע אמון בכוחה של הרשימה שהוא עומד בראשה. "בנינו כאן משהו שחלמנו עליו הרבה מאוד שנים - תמהיל שבבסיסו מחנה משותף ולא מפריד: אורלי לוי מספקת את המצפן החברתי, ומרצ מעניקים לחיבור מצפון מדיני. אנחנו משלימים אחד את השני, כשהמטרה היא להקים ציר של בני אדם שרוצים לחיות בשיתוף פעולה, בשלום ובהבנה, ציר אפיקים- אפקה-אופקים".
הוא רמז בדבריו גם להסתייגותו מהזליגה של מצביעי עבודה לכחול-לבן ולתפיסה כי הבחירות הללו הן בסימן פרסונלי בלבד. "יש לקבל את החיבור האידיאולוגי שלנו בנפש חפצה, 'רק לא ביבי' זה לא מספיק", אמר. "אין חכמה להחליף רק את נתניהו, חייבים להחליף את המדיניות שלו. שלא נקבל בתום הבחירות את אותה הגברת בשינוי אדרת. המחנה החברתי שלנו יחתור לשלום ויביא את הבשורה לשינוי ותקווה".
חגי רזניק, מספר 12 ברשימת העבודה-גשר-מרצ, הוסיף כי "עבודת האדמה, החקלאות, החינוך ההתיישבותי והתיירות הכפרית – תמיד היו בבסיס הציונות והיו חלק מתשתית מפוארת עליה הוקמה מדינת ישראל. המושבים והקיבוצים, שעם קום המדינה ידעו את התקופות הקשות ביותר, מהווים את המסד עליו קמה מדינת ישראל ויש להוקיר ולטפח את מורשתם. אני מאמין שעל חברי ההתיישבות להתאחד ולתת את קולם למפלגת העבודה כהצבעה אסטרטגית מתוך הבנה שאנחנו היחידים שיכולים לדאוג ולטפל בצרכים של הישובים שלנו".
פורסם לראשונה: 00:25, 23.01.20