תירוץ הקורונה: אם טענה שאבי בנה אינו מקפיד על ריחוק חברתי, ועלול לטענתה להדביק את בנם בקורונה. לכן סירבה להעביר לידיו את הילד, למרות הסדר הראייה שנקבע ביניהם.
2 צפייה בגלריה
סירבה לתת לאב לראות את בנו
סירבה לתת לאב לראות את בנו
סירבה לתת לאב לראות את בנו
(צילום המחשה: shutterstock)
סכסוך מכוער על הסדרי הראייה בין בני זוג בהליכי גירושין הגיע לפתחו של בית הדין הרבני, לאחר שהאם סירבה בכל תוקף להעביר לרשות האב את בנו, בטענה שהשהייה אצל האב מסכנת את בריאות הילד. עוה"ד עינבר לב, המייצגת את האב, פנתה בבקשה דחופה לבית הדין הרבני, לכפות על האישה לעמוד בהסדרי הראייה עם בנו. לבקשה צירפה עו"ד לב הקלטה ותמלול השיחה בין האם לאב במהלכה טוענת האם כי הסיבה לסירובה היא התפשטות וירוס הקורונה.
האם התעקשה כי היא ובנה מתבודדים וכי למרות שגם האב טוען שהוא מבודד, הוא עומד מחוץ לדלת ביתה והיא יודעת כי נפגש עם אנשים נוספים, לטענה זו עדות לכך שאינו מקפיד על ריחוק חברתי.
2 צפייה בגלריה
עו"ד עינבר לב
עו"ד עינבר לב
עו"ד עינבר לב
(צילום: משה רון איילון)
לדברי עוה"ד לב, מעשיה של האם מעידים על ניסיון לגרום לניכור הורי בין האב לבנו, כיוון שהממשלה לא אסרה על קיום הסדרי ראייה, וכי מעשיה נראים כנקמה על כוונת האב לדרוש משמורת עיקרית על הבן.
עו"ד לב הסבירה כי לכל אורך המשבר הממשלה לא אסרה על קיומם של הסדרי ראייה בין ילדים להוריהם הגרושים. להיפך, הוראות משרד הבריאות התירו במפורש להורים גרושים להפר את הוראות הבידוד, ואף לנוע בכבישים הרחק מביתם, על מנת להחזיר או לאסוף את ילדיהם.