הורים מקיבוץ חנתון יצאו השבוע במאבק נגד החלטת המועצה האזורית עמק יזרעאל להעביר את ילדיהם מבית הספר בגבעת אלה לבית ספר 'רעים' בשמשית. זאת בעקבות מיפוי מחדש שערכה המועצה בבתי הספר.
1 צפייה בגלריה
בית הספר 'יחד' |
בית הספר 'יחד' |
בית הספר 'יחד' |
(צילום: שרון צור)
"חנתון הוא יישוב ייחודי במועצה כיוון שהוא יישוב מעורב, שיש בו תושבים מכל הזרמים ביהדות. למרות בקשותינו החוזרות ונשנות למועצה האזורית בעשור האחרון, לא קיבלנו שום מענה חינוכי ראוי לבקשות ולצרכים הייחודיים שלנו", מסביר אחד ההורים. "רובנו שולחים את ילדינו לבית הספר 'יחד' בגבעת אלה, ובמהלך חמש השנים האחרונות עוברים יחד עם נירה, מנהלת בית הספר, ויחד עם ועד ההורים הנפלא תהליך יפה של חיבורים. רבים מתושבי חנתון משקיעים זמן רב בהתנדבות בבית הספר דרך ועד ההורים ופעילויות שונות. חשוב גם לציין כי יו"ר ועד ההורים בחמש השנים האחרונות היא תושבת חנתון. בית הספר 'יחד' גבעת אלה הפך להיות הבית החינוכי של ילדי חנתון".
לטענת ההורים, הוצאת חנתון מבית הספר 'יחד' הוא צעד המפלה אותם לרעה ולוקח את כל העבודה החשובה שנעשית יחד עם השותפים מהיישובים האחרים עשרה צעדים אחורה.
"המהלך הזה פוגע אנושות במרקם העדין שיש ביישוב שלנו, שאותו אנחנו מנסים לבנות במשך שנים", מסביר ההורה המודאג, "כולנו, באופן חד משמעי מתנגדים בתוקף למהלך הזה, אשר הונחת עלינו ללא התראה מראש וללא כל דיון. המהלך הזה מזלזל בתושבי חנתון, מזלזל בבית הספר 'יחד' בגבעת אלה ובכל העבודה שנעשתה שם בשנים האחרונות. תושבי חנתון חוזרים להיות חסרי מענה חינוכי הולם לצרכינו הייחודים. בשל בעיה לוגיסטית זורקים לפח עבודה קהילתית עדינה ומעוררת השראה של שנים - וזאת ללא שום שיח, ללא התייעצות, ללא עדכון מראש".
לטענת ההורים, הם לא הוזמנו לשום דיון בנושא, על אף שהמועצה קיבלה, לדבריהם, עשרות פניות. "אנחנו קוראים למועצה לבטל את המהלך הזה. אנחנו קוראים למועצה להיות בעד התושבים ולא נגדם, בעד המגוון, בעד עבודה קהילתית שנעשתה ובעד הילדים שלנו", אמר ההורה.
מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר בתגובה: "במהלך השנה האחרונה, פעל במועצה צוות מקצועי שכלל בעלי תפקידים במועצה, נציגי בתי הספר השונים ונציגי ציבור. הצוות בחן את כלל תשתיות החינוך הנדרשות לעשור הקרוב. לנגד עיני הצוות עמד צורך אחד בלבד - מתן מענה חינוכי מיטבי ותשתיות הולמות לתלמידי העמק, אל מול מספר תושבים גדל והולך. כדי להגיע למצב מיטבי נדרשים שינויים והיערכויות בתשתיות בתי הספר וביישובים המזינים אותם. מאחר שהמועצה היא זו הנושאת באחריות למתן מענה פדגוגי מותאם, היא נדרשת מעת לעת לשינוי מיפוי היישובים. אנו נחושים לבצע את השינויים הנדרשים שעליהם החליטה הוועדה המשותפת, למען ילדי העמק".