היי דרומה: חלקה הראשון של הכנת מדריכי הנעורים, לקראת "מסע יב" 2021 בחבל אילות, התקיים בשבוע שעבר. יותר מ-70 מדריכי נעורים ונציגי מועצות אזוריות, השכימו קום ונסעו למפגש עם חבל ארץ מיוחד שבו ייערך השנה לראשונה מסע י"ב.
2 צפייה בגלריה
ראש המועצה האזורית אילות בהסבר למדריכי הנעורים
ראש המועצה האזורית אילות בהסבר למדריכי הנעורים
ראש המועצה האזורית אילות בהסבר למדריכי הנעורים
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
המדריכים והמדריכות שהגיעו ליום ההכנה זכו למפגש מיוחד עם ד"ר חנן גינת, ראש המועצה האזורית חבל אילות. בדבריו, חיבר חנן את הנוכחים לאופיו הייחודי של האזור, לתחושת השליחות של אלו שבחרו להקים את ביתם ביישובי המועצה, ולתשומת הלב הרבה שמקדישים ממלאי התפקידים במועצה (ובראשם חנן) לעשייה, לאנשים, לאיכות החיים, לחדשנות ומעל לכל - לחינוך. ראיה לכך, פוגש כל מי שמגיע לבית המועצה בצורת המילים שכתובות בו: "האחריות לשרת את התושבים והישובים. הזכות ליצור, ליזום ולהגשים חלומות".
קראו גם:
בהמשך היום, המדריכים והמדריכות זכו להסברים ולמדו להכיר את תוואי הרכיבה, אשר מתחיל בפארק תמנע ויוצא ממנו אל מרחבי חבל אילות, את מתחמי הלינה ואת שותפי הדרך למסע – מדריכי הנעורים וצוות אגף חינוך בתנועה, תוך כדי לימוד הסיפור של המקום, כפי שחנן הציע לנו, מהשטח ומהנוף.
מטרתו של כל מפעל חינוכי ארצי, על פי הרציונל של אגף חינוך, היא ליצור תשתית חינוכית וארגונית המאפשרת את העיסוק בזהות האישית והקבוצתית, את חוויית השייכות לקבוצה, לקיבוץ ולמדינה, לצד הצלחה אישית, קבוצתית, יישובית, אזורית ואגפית. מסע י"ב הוא אירוע שיא ברצף רב שנתי, כחלק מתהליך חינוכי אותו עוברים המדריכים יחד עם הי"בניקים שאותם הם מדריכים, ויש לו שלושה חלקים:
התחלה - ההכנות בבית ובשטח לקראת המסע.
אמצע - המסע עצמו.
המשך - תהליך העיבוד בבית.
המסע יעסוק בעידוד הנערים והנערות ליציאה לשנת שירות ועשייה חינוכית-חברתית לטובת המדינה, עידודם לשירות משמעותי ופיקוד בצה"ל, חיבור בני הנוער והצוות החינוכי לנושאים הבוערים והמשמעותיים בחברה הישראלית וחשיפתם לערכי התנועה הקיבוצית וחזונה והיכרות עם חבל ארץ לא נודע - חבל אילות שהוא הדרומי ביותר בארץ ועל גבול ירדן.
נושאים אלו יבואו לידי ביטוי בחוברת ייעודית למדריך הנוער ובפעילויות המשולבות בו, בדמויות שיגיעו לדבר עם שכבת י"ב בטקסי הדלקת הנרות בכל ערב ובשיח עם האנשים והארגונים שיפגשו במהלך המסע.
2 צפייה בגלריה
מדריכי ומדריכות הנעורים בהיכרות עם מסע האופניים
מדריכי ומדריכות הנעורים בהיכרות עם מסע האופניים
מדריכי ומדריכות הנעורים בהיכרות עם מסע האופניים
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
ההיכרות של מדריכי הנוער עם החניכים היוצאים איתם למסע היא חלק מהותי מקיום מפעל חינוכי זה על כל ההיבטים שלו - חינוכיים, טכניים, ארגוניים ובטיחותיים. זוהי הזדמנות לכל העוסקים בחינוך החברתי עם בני הנוער להציב אתגרים משמעותיים לכל נער, לקבוצה, למדריך ולמנהל החינוך.
אגף חינוך נכון לתת ליווי ותמיכה ביצירת הזדמנויות לחוויות טובות ולמידה משותפת. מזמינים אתכם ואתכן לקחת חלק כמדריכים ומנהלים או כאורחים ודוברים במפגשים עם בני הנוער.
בחודש הבא (7/11) יתקיים בבית התנועה הקיבוצית בתל אביב, יום ההכנה הנוסף, שיעסוק בציר החינוכי ובתכני המסע. בהמשך לתפיסת העבודה של אגף חינוך (המפורטת לעיל) כי לכל פעילות חינוכית יש התחלה, אמצע והמשך, היווה יום ההכנה במוא"ז אילות את יריית הפתיחה של המפעל עבור המדריכים, וכעת, מקומם של מנהלי החינוך בקיבוצים לגבות ולתמוך בהיערכות החינוכית והלוגיסטית של בני הנוער והמדריכים, לקראת המסע.
הכנה מיטבית, תיצור תנאים טובים יותר, שיאפשרו חוויה משמעותית לכל השותפים לדרך. מידע נוסף וכל הטפסים הדרושים להרשמה ויצאה למסע י"ב – ניתן למצוא באתר האינטרנט של התנועה הקיבוצית