השירות הציבורי הינו בעל השפעה גדולה על חיי היום יום של האזרחים בישראל, הן בהתוויית המדיניות והן במימוש התקציבים הציבוריים לרווחת הפרט בכלל התחומים – בריאות, חינוך, תשתיות, תעסוקה ועוד. רוצים להיות חלק ממנו? זו ההזדמנות שלכם - החלה ההרשמה למחזור ג' של התוכנית "אפיקים לשירות הציבורי".
1 צפייה בגלריה
אפיקים לשירות הציבורי
אפיקים לשירות הציבורי
אפיקים לשירות הציבורי
(צילום מסך: באדיבות התנועה הקיבוצית)
על אף הרכבה המגוון של החברה הישראלית, והשיח הציבורי ההולך ומתעצם על חשיבות הגיוון, עדיין אין ייצוג הולם לכלל מרכיבי החברה בישראל במוקדי ההשפעה. ייצוג כזה ושותפות בתהליכי החשיבה וקבלת ההחלטות הם הכרחיים על מנת להתוות מדיניות התואמת את צרכי הציבור, אותו מוסדות המדינה משרתים, וגם כדי לאפשר את מיצוי היכולות והידע הקיימים בחברה הישראלית על כל מרכיביה.
"אפיקים לשירות הציבורי" היא תוכנית המשותפת לרשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ואגף 'עתודות לישראל' במשרד רוה"מ. מדובר בתוכנית הכשרה ייעודית להשתלבות במגזר משרתי הציבור, אם דרך כניסה ישירה לתפקידים בשירות הציבורי, המקומי והארצי, תפקידים בחברה האזרחית, או דרך אחד ממסלולי העתודה כדוגמת "צוערים לשלטון המקומי", "צוערים לשירות המדינה" וכדומה.
במהלך התוכנית יפגשו המשתתפים עם ארגונים ומשרתי ציבור פורצי דרך במגוון זירות עשייה (ממשלה, שלטון מקומי, מגזר שלישי ועוד). בין הנושאים השונים שיילמדו בתוכנית: סוגיות ליבה בחברה הישראלית, יסודות המנהל הציבורי, ממלכתיות ושירות המדינה, סמינר מדיניות ציבורית, כלכלת ישראל, הפרטה וההקשר הקיבוצי ומפגש חשיפה לתוכניות הצוערים השונות.
בסיום התוכנית, המשתתפים ייצאו עם סל כלים שיאפשר להם לבחון האם ברצונם להשתלב ולהתפתח בעמדות השפעה והובלה בשירות הציבור. בנוסף, יצטרפו המשתתפים לרשת צעירים מובילה שינוי, רשת ארצית מגוונת שחבריה פועלים בכל תחומי החיים: מגזר ציבורי, מגזר שלישי, חקלאות, אקדמיה, חינוך ועוד. הרשת מקדמת יצירת שיתופי פעולה וסיוע הדדי בעשייה השוטפת.
לפרטים נוספים - רותם שניצקי: rotem@tkz.co.il
* התכנית מותנית בריאיון קבלה.
* התכנית מסובסדת במלואה.
* התכנית כוללת 12 מפגשים, סיור וסמינר.
התוכנית תפתח בינואר 2021. חושבים שאתם מתאימים? לחצו כאן והרשמו עכשיו.