בשנתיים האחרונות שותפה התנועה הקיבוצית בקבוצת חשיבה יזמית קואופרטיבית בינלאומית, ששמה לה למטרה לשתף פעולה בחשיבה על דרכים חדשניות לחיזוק היתרון התחרותי ביזמות קואופרטיבית.
פעולותיה של קבוצת החשיבה מתמקדות בנושאי חדשנות ויזמות קואופרטיבית הנגזרים מתוכנית העבודה האסטרטגית של התנועה הקואופרטיבית העולמית, תוך שילוב ושיתוף פעולה עם גורמים שונים בעלי תחומי עיסוק ומומחיות קרובים, לרבות עם הזרוע הקואופרטיבית של ארגון העבודה העולמי.
1 צפייה בגלריה
הכנס שהתקיים בשנה שעברה באיטליה
הכנס שהתקיים בשנה שעברה באיטליה
הכנס שהתקיים בשנה שעברה באיטליה
(תמונה: באדיבות התנועה הקיבוצית)
חזון קבוצת החשיבה הוא להוות במה לחשיבה אסטרטגית על יזמות קואופרטיבית ולחזק את יתרונם התחרותי של קואופרטיבים באמצעות מאפייניהם הייחודיים.
בנוסף, מהווה קבוצת החשיבה הזדמנות ליצירת שיתופי פעולה עסקיים ואחרים בין קואופרטיבים, ומשמשת כפלטפורמה לשיח, העלאת רעיונות והעברת מידע, לאיסוף מידע, עיבודו והפצתו בקרב התנועה הקואופרטיבית כולה.
קראו גם:
את התנועה הקיבוצית מייצגות בקבוצת החשיבה ובצוותי המשנה שלה שלומית צימרינג, מנהלת היחידה לפיתוח ההון האנושי בתנועה, ועו"ד מרב ניב, מהיחידה לקידום הקואופרציה והמחלקה המשפטית.
מאז הקמתה עוסקת הקבוצה בזהות הקואופרטיבית וביתרונות אותם מביאה צורת התאגדות זו ובחיזוק שותפותה של התנועה הקואופרטיבית ליעדי הפיתוח הבר-קיימא, כפי שהוחלטו על ידי האו"ם והחלו להיות מיושמים במדינות העולם.
כך, למשל, נבחן עתיד עולם העבודה ומקומם של קואופרטיבים ב"עולם העבודה החדש", וכן במקומם של קואופרטיבים בפיתוח כלכלי ובהגנה על זכויות האדם.
האתגרים שהוצבו בפני העולם כולו עם התפרצות הקורונה, הביאו להבנה כי על קואופרטיבים בכל העולם למקד את נקודת המבט שלהם לא רק פנימה, אל חבריהם ואל הקהילות בתוכן הם פועלים, אלא גם מעבר לכך – אל שרשרות הערך שלהם, היינו – לאותם יצרנים וספקים, קרובים או רחוקים.
המחויבות הגלומה בערכיהם הבסיסיים של קואופרטיבים לשמירה והגנה על זכויות אדם, לרבות זכות הגישה לעבודה, לחינוך ולתנאים הוגנים, עמדו ברקע היוזמה לקיומו של מפגש וירטואלי, שיוקדש כולו לשאלה איך קואופרטיבים מקיימים, מגינים ומקדמים זכויות אדם בשרשרות ערך?.
המפגש יתקיים ביום הבינלאומי לזכויות אדם, 10.12.20, בין השעות 15:00-16:30. במפגש ישתתפו נציגי קואופרטיבים גדולים בתחום הייצור והצרכנות, נציגי ארגונים בינלאומיים דוגמת Fairtrade, EuroCoop ו-International Trade Centre וכן נציגת זרוע הקואופרטיבים בארגון העבודה הבינלאומי.
המפגש יתקיים בשפה האנגלית והוא פתוח לכל באמצעות הרשמה בקישור, לחצו כאן
לעדכונים - חדשות הקיבוץ