אף פעם לא מוקדם מדי ללמוד לזהות תמרורי אזהרה. נכון גם בכביש, ונכון במיוחד בתוך מערכת יחסים זוגית, שעלולה, כמו בסיפורה העצוב של מיכל סלה ז"ל, להסתיים במוות טראגי. כך למדו בימים האחרונים מתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית.
2 צפייה בגלריה
מיכל סלה ז״ל
מיכל סלה ז״ל
מיכל סלה ז״ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו גם:
לקראת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, התקיימה הרצאת זום עבור מתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית, בשיתוף 'פורום מיכל סלה'. ההרצאה נערכה תחת השם: "משתפות. לא שותקות - תמרורי אזהרה בזוגיות".
השינשינים למדו כיצד ניתן לזהות סימני אזהרה להתנהגות אלימה או חריגה בתוך הזוגיות, או מהצד
המרצה, ירדן פריימן גיסה של מיכל סלה ז"ל, ממייסדי העמותה ומוביל הזרוע החינוכית שלה, שיתף את סיפורה של מיכל, הנגיש את תמרורי האזהרה בזוגיות והציג גישה חדשנית למיגור אלימות באמצעות כלים טכנולוגיים.
2 צפייה בגלריה
צילום מסך מתוך הרצאת הזום
צילום מסך מתוך הרצאת הזום
צילום מסך מתוך הרצאת הזום
(צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית)
עמותת 'פורום מיכל סלה' הוקמה על ידי אחותה של מיכל, לילי בן עמי, והיא עמותה ללא מטרות רווח למיגור אלימות באמצעות פתרונות טכנולוגים, "חשיבה מחוץ לקופסא", יחד עם דגש על אחריות ומודעות ציבורית רחבה לזיהוי הנורות האדומות לאלימות.
כל הכלים שיש היום למניעת אלימות נגד נשים הם חלק מתפיסה מיושנת שלא מתאימה למאה ה-21. עד היום לא הופנה המבט לקידום טכנולוגיות למען ביטחונן של נשים בביתן ומניעת אלימות במשפחה. הפורום מציע ארבעה פתרונות עם היתכנות טכנולוגית פשוטה יחסית.
אגף חינוך של התנועה הקיבוצית, ומחלקת שנת שירות בתוכו, רואה חשיבות רבה ביצירת שיח עם השינשינים על סוגיית האלימות כלפי נשים למען הגברת המודעות בנושא, והשתתפות במאבק לשם מיגורה של תופעה זו מהחברה. לאחר ההרצאה הועברו לשינשינים מערכי פעילות בנושא, לשם עיבוד וסיכום המפגש המשמעותי בקומונות.
לעדכונים - חדשות הקיבוץ