יובל בנר ממש מעבר לפינה ומיד אחרי החום הגדול של אוגוסט, מופיעים להם חגי תשרי ובאמתחתם ימי חופש רבים בשילוב עם מזג אוויר המאפשר יציאה מהמזגן. שילוב תנאים זה ממש מחייב אותנו לצאת החוצה ולנשום אווירת סוף קיץ אחרונה, רגע לפני שהיא הופכת לכזו סתווית קצרה. אז אם כבר בחרתם במסלול מאתגר, כל שנותר לכם לעשות הוא לדאוג לארגון נכון ומסודר של הטיול ולאסוף את כל הציוד הדרוש. גם את הרכב שבו תטיילו לא מומלץ להזניח וטרם היציאה, יש לוודא כי הוא תקין וכשיר לנסיעה ושברשותכם רישיון נהיגה וביטוח רכב בתוקף. כל אלו יעניקו לכם שקט נפשי במקרה שבו אתם עשויים להיתקע ולהזדקק, חלילה, לשירותי דרך או גרירה. אם אתם נמנים בין אלו שטרם בחרו מסלול או סגנון טיול או סתם מתקשים לבחור מבין שלל האפשרויות הקיימות, הנה כמה מהן שמציעה ארצינו הקטנה, הישארו איתנו.
1 צפייה בגלריה
ביטוח ישיר
ביטוח ישיר
ביטוח ישיר
(צילום: Shutterstock)
טיול פריחות סתיו כמו רבים מהטיולים העונתיים, יש מקומות שאליהם מומלץ להגיע דווקא בתקופה זו בשנה כדי לחזות בפלא. הפריחות הראשונות של השנה שייכות לחצבים ולחבצלות. החבצלות מתחילות את פריחתן לאורך חופי הים התיכון ולקראת חודש אוקטובר מצטרפות אליהן גם אלו שבאזור הנגב. למעשה, ניתן לראות חבצלות בכל מקום בארץ. החצבים הלבנים שמוכרים לנו מכל טיול סתווי בישראל צומחים בכל אזור בארץ, הם קלים לזיהוי ושיא פריחתם מופיע בשיאו של הסתיו. אחד המקומות המומלצים לחזות במספר רב של חצבים הוא מתחם תל אפק שליד ראש העין, שם הוקם שביל החצבים יחד עם צמחים נדירים אחרים על-ידי העברתם לפני הקמת שכונות ראש העין החדשות.
כמו תיונים – טיולי טבילה במעיינות אמנם הקיץ כבר מאחורינו אבל טיולי מעיינות בארץ ישראל החמה טובים כמעט לכל עונה כי אין כמו שכשוך במי מעיין טבעי. אחד מהטיולים האהובים יותר הם טיולי מעיינות כשהמטרה היא לטבול בכמה שיותר מהן בפרק זמן מוגדר. טיולים אלו מצריכים תכנון מראש והכנת המטיילים לכך שלא נשאר זמן רב בכל מעיין או נחל, כדי להספיק את האתר הבא. אם בוחרים ברמת הגולן, עין אמפי, עין אי"ה, עין שוקו, המפל בנחל נחום, עין תות ועין פיק, מהווים רק חלק קטן מהשפע שיש לגולן וסביבתו להציע בתחום הטבילה. עמק המעיינות מציע מעיינות שיכולים להספיק למספר טיולים וזאת גם המלצתינו בנוגע לאזור זה. נחל הקיבוצים, האסי, עין שוקק, עין מודע, עין הנציב, המפלים הלבנים ועין צמד בהחלט יכולים למלא יום או יומיים של טיול. כמובן, לא חסרים מעיינות גם במרכז, בדרום ובהרי ירושלים. חיפוש קצרצר במרשתת יציג בפניכם רשימה של שיכשוכיות נעימות לכל מטרה ובכל אזור בארץ.
טיול מדברי עם טוויסט בדואי טיול בדרום נתפס עבור רבים כמקום למיטיבי לכת, מה שנכון רק למקרים מסוימים. חבל הארץ הדרומי משופע בדרכים עבירות לכל רכב ובאתרים מרהיבים שההליכה בהם מתאימה לכל המשפחה. בנוסף, אטרקציה נפלאה ומקומית בדמות אוהלי אירוח בדואים או חאנים הנמצאים בכל אזור הדרום יכולים לספק לכל משפחה תשתית לטיול נהדר, מאוהל משפחתי ופינת בישול ועד כוס תה מהבילה באוהל קריר ממש באמצע המדבר.
שביל ישראל למתחילי לכת בהמשך לסעיף הקודם, תחת הכותרת "טיולים שאולי קשים עבור משפחה שלמה" נופל בטעות גם שביל ישראל. שביל ישראל נמתח מצפון הארץ ועד אילת, כך שאם תרצו לגרום למשפחתכם להיות כזו שמטיילת ואוהבת ארץ, אין כמו קטע קטן מהשביל כדי להנחיל זאת עבורה. אחד הקטעים המומלצים לטיול שכזה הוא הקטע הראשון של שביל ישראל, מקיבוץ דן לכפר גלעדי, שאמנם אינו קצר במיוחד אך בעל נקודות יציאה רבות מהטיול, שפע של טבע, מים, חיות בר ואנשים נפלאים. שנות הקורונה שעברו עלינו לימדו אותנו דבר או שניים על טיול בארץ ישראל, על הקירבה לטבע ועל הדברים שבאמת כדאי לעשות עם המשפחה. טיילו בבטחה ושימרו על הכללים והניקיון בשטח. זכרו כי הדרך, הלוך וחזור, יכולה להיות ארוכה ומכאן שכדאי לדאוג לשתייה מרובה, לנקודות עצירה ולרכב תקין ומבוטח. נסיעה נעימה וטיול נפלא!