לא רק "מתכנתים"
בימינו, זה לא סוד שהנדסת תוכנה היא מקצוע מעשי ומשתלם. כבר מתחילת דרכם המקצועית, מהנדסי תוכנה זוכים להטבות מפנקות ומשכורות התחלתיות גבוהות, והיד עוד נטויה. אך, כיום, חברות ההיי טק לא מסתפקות במהנדסי תוכנה שהם "מתכנתים" בלבד. זאת הסיבה לכך שתוכנית הלימודים חשובה לא פחות מהדיפלומה שמקבלים בסיום התואר.
1 צפייה בגלריה
כרטיס הכניסה שלכם להייטק
כרטיס הכניסה שלכם להייטק
כרטיס הכניסה שלכם להייטק
(צילום: FREEPIK)
האקדמית כנרת מכוונת לכך שבוגרי המחלקה ישלטו בתיאוריה ובפרקטיקה של כלל התכנים הקשורים להנדסת תוכנה, וביניהם תקשורת, מערכות הפעלה, מסדי נתונים, בינה מלאכותית, ארכיטקטורה מערכתית, ניהול ועוד. זאת, מתוך הבנה שלמהנדסי תוכנה צריכה להיות ראיה רחבה של מערכות ממוחשבות על מנת שיוכלו לפתח קריירות משגשגות בעולמות השונים של התחום.
מחוברים לתעשייה
שם המשחק בקבלה לתפקידים הנחשקים בהייטק הוא ניסיון מקצועי רלוונטי. בהתאם לכך, לימודי הנדסת תוכנה במכללה האקדמית כנרת כוללים התנסות מעשית במסגרת פרויקטים שונים לכל אורך המסלול. תחומי ההתמחות המוצעים במסגרת התואר, מדעי הנתונים ומערכות משובצות-מחשב, מותאמים לצרכים המשתנים של עולם ההייטק. לכן, אין זה פלא שרבים מהסטודנטים משתלבים במשרות בתחום כבר במהלך השנתיים האחרונות ללימודים.
דרך נוספת שבה הפקולטה ללימודי הנדסה מחברת את הסטודנטים לעשייה בשטח היא שיתופי פעולה עם חברות ההייטק המובילות במשק הישראלי. בחודשים האחרונים, הפקולטה על שם אחי רכוב במכללה האקדמית כנרת מארחת סדרת מפגשים חינמיים בשם "הייטק 8 וחצי". מדובר בהרצאות קצרות בנות 20-15 דקות שבהן האורחים משתפים על הפרויקטים והאתגרים עמם הם מתמודדים במסגרת עבודתם. למשל, ניהול אקסלרטור של חברת ענק ויישום טרנספורמציה דיגיטלית תפעולית Industry 4.0.
לימודים מותאמים אישית באווירה חוויתית
המחלקה להנדסת תוכנה באקדמית כנרת אמנם מכוונת את הסטודנטים לפיתוח קריירה בתחום, אך לא מדובר ביתרון היחיד שלה. המכללה שמה דגם על ליווי אישי והכוונה ומאפשרת לסטודנטים ליהנות מהאווירה הייחודית ומכל היתרונות שבקמפוס המיוחד הממוקם על שפת הכנרת. הסטודנטים נהנים מסביבת הלימודים personal academy, ששמה אותם במרכז. מרצים מהשורה הראשונה בתחומי ההנדסה מלווים את הסטודנטים באופן אישי במהלך הלימודים ומסייעים לסטודנט להתאים את תכנית הלימודים לפוטנציאל ולשאיפות המקצועיות שלו.