כיום ישנם סוגים שונים של מתקני מים, שמתאימים לשימושים מגוונים ולכן כדי להגיע לבחירה הנכונה ביותר, עליכם לבחון את הסוגים שקיימים, כמו גם להתוודע לטיפים חשובים.
סוגים של מתקני מים
השלב הראשון בבחירת מתקן מים/מיני בר לבית או למשרד הוא להכיר את הסוגים הקיימים.
מתקן בר מים רצפתי
מתקן בר מים רצפתי יהיה מתאים לעסקים שונים כמו חדרי המתנה, מטבחונים ופינות קפה במשרד, מספרות או כל עסק שרוצה לארח בצורה הטובה ביותר את הלקוחות. ואם יש לכם חדר אירוח בבית, קליניקה פרטית או מאורה גברית, תוכלו לקנות מתקן בר מים רצפתי עם מקרר בו תוכלו לנצל את החלל טוב יותר ולקרר גם מוצרים אחרים במקביל. בר המים עצמו כולל מים חמים וקרים, אין ספק שהוא מוצר חיוני אשר עומד בכל תווי התקן המחמירים והוא מתאים למקומות שבהם ישנו שטח רצפה זמין.
מיני בר שולחני
מיני בר שולחני הוא מתקן מים בעיצוב קומפקטי אשר אינו תופס הרבה מקום על השיש ומאוד פשוט לשימוש והפעלה. הוא שימושי גם בשבת בזכות מנגנון שמירת שבת מיוחד ויש כל כך הרבה עיצובים לבחור מהם. מיני בר שולחני מציע אספקה של מים חמים וקרים בלחיצת כפתור פשוטה, עם כפתור ייעודי להרתחה מהירה של מים עבור הכנת משקה חם ומפנק. כמו כן יש מתקנים שבהם ישנו כפתור שמאפשר למזוג את המים ישירות לקנקנן.
1 צפייה בגלריה
מתקן מים לבית או למשרד
מתקן מים לבית או למשרד
מתקן מים לבית או למשרד
(צילום: Pixabay)
עם סודה או בלי?
ישנם מתקני מים שכוללים גם מכשיר סודה מובנה, לצד אספקת המים הקבועה, מה שהופך את השימוש בהם להרבה יותר רב תכליתי. מלבד בישול, הרתחת מים או שתייה, מכשירים אלו מאפשרים לכם להרוות את צימאונכם בכוס סודה תוססת עם טעמים או בלי ואפילו לשדרג את איכות חייהם של העובדים, כמו גם את זמנכם בבית או את אפשרויות האירוח שלכם במידה מרבית.
קולר מים
קולר מים כבר מזמן השתדרג וכיום הוא אינו רק מיועד למשרדים או מוסדות לימוד. רבים משתמשים בו גם בבית וגם תעשיות רבות מיהרו לזהות את התועלות שלו. לעומת כל ברזיה רגילה, הוא מציע המון יתרונות והוא מעולה אם אינכם זקוקים למים חמים, למרות שכיום יש גם פתרונות מתקדמים שמשלבים בין שני העולמות. הוא מציע זמינות מרבית ויכול לתת מענה לכמות גדולה של משתמשים. ולבסוף, הוא מיוצר מחומרים עמידים כך שניתן למקם אותו גם בחוץ.
טיפים לבחירת מתקן מים
כדי לבחור את מתקן המים שעונה על הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר, עליכם קודם כל להבין את אותם הצרכים, תוך שאתם מתייחסים לפרמטרים הבאים:
קיבולת – לברי מים שונים יש קיבולת שונה, מה שאומר שהם יכולים לתת מענה לכמויות שונות ומגוונות של אנשים. כאשר מדובר במשפחה, בר המים צריך לשרת מספר נפשות קטן, לעומת עסקים או מוסדות אשר בהם הוא נדרש לקיבולת יותר גבוהה בגלל כמות גבוהה יותר של משתמשים.
שטח פנוי – לא כולם יכולים להעמיד מתקן מים גדול בלב המטבח, ולכן הגדלים השונים של מתקני המים מציעים גמישות. כאשר נדרשת קיבולת גבוהה ויש מספיק שטח רצפה פנוי כדי להעמיד מתקן מים עצמאי, מה טוב. כאשר נדרשת קיבולת קטנה יותר אפשר בהחלט לרכוש מכשיר יותר קומפקטי ולהעמיד אותו על השיש.
פונקציות – למתקני מים שונים יש תכונות שונות ועליכם לשים לב שהתכונות של מתקן המים בו תבחרו עונות לצרכים שלכם. למשל אם בר המים צריך לתת מענה לשומרי שבת, עליו לכלול מנגנון תואם, אם תרצו ליהנות מכוס סודה צוננת מדי פעם, עליכם לבחור את בר המים המתאים וכן הלאה.
מים חמים וקרים – מתקני מים מסוימים מציעים מים חמים וקרים במתקן אחד. אם אתם רוצים להשתמש במים המטוהרים לשתייה, להכנת משקאות חמים או אפילו לבישול, מתקן כזה יהיה בחירה מתאימה.
ולבסוף – כמובן שגם איכות המים חשובה, שימו לב שטכנולוגיית הטיהור של המתקן איכותית ומציעה לכם מים בריאים ונקיים!