בעבודה אתן רואות ככל יום את אותן אנשים וצריכות אולי לא להמציא את עצמכן מחדש כל יום אך כן לגוון. איך עושים את זה? איך מתלבשים למקום העבודה?
למקומות שמרניים להתלבש בצורה מחויטת יותר הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון בבחירת בגדים והופעה בכלל למקום העבודה הוא במה עובדים ואיזה סגנון לבוש יתאים באופן כללי. אם מקום העבודה הוא משרד עורכי דין או בנק, מומלץ ללכת על הופעה מחויטת ושמרנית יחסית. כיוון שמקום העבודה קשור ישירות לחוקים או כספים, כדאי להראות בהופעה שאתן מתאימות את עצמכן לקוד הלבוש במקום, כאשר קוד לבוש מסמל התנהגות כללית שצריכה להיות רצינית ושמרנית אפילו במקומות כאלה. למקום עבודה כזה יתאימו חליפות מחויטות בגוונים כהים עם מקום למעט צבע, נעלי עקב, אפשר גם עקב נמוך אך עם מראה אלגנטי.
1 צפייה בגלריה
נעלי אלדו
נעלי אלדו
נעלי אלדו
(צילום: pixabay)
להייטק וחברות חדשניות יותר- לבוש יותר צעיר ומשוחרר אם אתן עובדות בחברת הייטק, האווירה כולה משוחררת וצעירה יותר, מה שבא לידי ביטוי גם בקוד הלבוש. כאן יש מקום לג'ינסים, בעיקר כהים, מכנסיים עם גזרה רחבה (אך לא שק כמובן), חולצות בהירות או צבעוניות במידה, כולל מכופתרות אך לא מחויטות. מבחינת נעליים גם יש חופש רב יותר ואפשר לבוא עם נעליים מסוגים שונים כשהמכנה המשותף להן הוא בעיקר נוחות. כך נעלי סניקרס יכולות להתאים, החל מהסטנדרטיות ועד מעט יותר צבעוניות וייחודיות אך עדיין כדאי לשים לב שההופעה לא מקושקשת מדי. אם הנעליים צבעוניות וכוללות הדפסים, כדאי שהבגדים יהיו חלקים וסולידיים יותר. אפשר לבוא עם נעלי עקב מחודדות, להוסיף בלייזרים או אקססוריז מעניינים שישדרגו את ההופעה.
לתחום האמנות או תעשיית הבידור- להשתולל אבל לא להגזים אם אתן עובדות בקריאיטיב של משרד פרסום למשל, או בחברות העוסקות בעיצוב מכיוונים שונים: עיצוב גרפי או אנימציה, עיצוב פנים, עיצוב מוצרים או עיצוב אופנה, כדאי להעז קצת יותר כי הדבר מעביר מסר על האישיות שלכן, על היצירתיות והתעוזה לאנשים שעובדים איתכן, וכאן יצירתיות ותעוזה קשורות לגמרי בעבודה עצמה. לכן כאן הביאו את האישיות שלכן לידי ביטוי בבגדים, בנעליים ובמיוחד באקססוריז או תוספות מעניינות. אפשר לגוון בסגנון, לבחור גם סגנון ווינטג', לשלב פריטים ואביזרים שונים אך לעשות זאת כך שהדבר לא יראה משתדל ומתאמץ מדי אלא כאילו קמתן, שלפתן כמה דברים מהארון באופן אקראי ובאופן פלאי הכול מסתדר ביחד בצורה מושלמת (בואו, כולנו יודעות שזה ממש לא ככה אבל יצירת אשליה אופטית הוא חלק בלתי נפרד מתחום העיצוב...)
לבחור את ההופעה גם בהתאם למתוכנן בכל יום מעבר לבחירת הביגוד וההופעה בכלל לפי סוג העבודה או התפקיד, כדאי גם לקחת בחשבון מה מחכה באותו יום באופן ספציפי. האם זהו יום עם פגישות או ישיבות שאליו מגיעים בהופעה רשמית יותר או יום רגיל במשרד אליו מומלץ להגיע עם בגדים נוחים ונעליים שיאפשרו לכן תנועה חופשית.