מה מציע מכון גמילה ?
מרכזי גמילה מסמים מציעים מקום למכורים להתחיל מחדש עם תוכנית חיים המתמקדת בהצלחתם ולא בשימוש בחומרים. לבסוף, זה עוזר למכורים חדשים למצוא הזדמנויות תעסוקה כשהם עוזבים את המרכז. מכון גמילה נועד על מנת לספק למכורים כלים ומשאבים שונים וכן תוכנית טיפול מתאימה לאנשים הסובלים מבעיות התמכרות לסמים ואלכוהול.
1 צפייה בגלריה
מכון גמילה
מכון גמילה
מכון גמילה
(צילום: CANVA)
מה היתרונות ההגעה למכון גמילה?
התמכרות לסמים ואלכוהול היא בעיה כואבת וקשה להתמודדות. והדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה היא להגיע למקום בו נמצאים מומחים בתחום אשר יסייעו לנגמלים לחזור לשגרת החיים. במסגרת הגעה אל מכון גמילה ישנם מספר שלבים- זה מתחיל בהערכה מקיפה של המצב, תוכניות טיפול מתאימות ופגישות ייעוץ אישיות המותאמות לצרכי המטופלים, כך שיוכלו להתגבר בהצלחה על השלב המאתגר הזה בחייהם ולהמשיך לחיות חיים מאושרים ללא סמים ואלכוהול שוב.
יש יתרונות ברורים של הגעה אל מכון גמילה עבור מכורים:
טיפולים באיכות גבוהה: השימוש בסמים ואלכוהול הורס את חייהם של המכורים וגורם להם לשינוי קיצוני בהתנהגות שלהם. ההגעה לטיפולים במכון משפרת באופן משמעותי את חייהם.
סיוע של מקצוענים: המאבק בהתמכרות אינו קל ולראייה רבים מהמכורים מגיעים למקום על מנת לקבל סיוע של מומחים בתחום על מנת לא למצוא את עצמם מתמודדים לבד עם הבעיות השונות.
קהילה תומכת: זאת ועוד, במסגרת ההגעה למכון ניתן ליהנות מקהילה תומכת- שורה ארוכה של אנשים אשר נמצאים שם עבור הנגמלים ויכולים להושיט להם יד במקרה הצורך.
שמירה על דיסקרטיות ואנונימיות
ההגעה אל מכון גמילה מאפשרת למכורים להגיע למקום בו הם יוכלו לשמור על דיסקרטיות ואנונימיות וכך לשתף פרטים במסגרת הליך ההחלמה שלהם. חשוב לציין כי מאחורי ההתמכרות לאלכוהול או סמים מסתתרים לא מעט גורמים אישיים ורגשיים המשפיעים על חייהם של מכורים.
אנשים בוחרים להתמכר לסמים קלים בשל העובדה שהם מספקים בריחה מהמציאות ותחושת רוגע, ואחרים מעדיפים להתמכר לאלכוהול כי הם מרגישים בלתי מנוצחים. ההגעה למכון מחייבת התמודדות אמיתית עם המצב והבנה של המצוקה על מנת להתחיל תהליך החלמה מלא המעניק מקום לכאב הנפשי והמצוקה הרגשית שהובילו להתנהגות הנ"ל, רק על ידי שמירה על דיסקרטיות יש יכולת לשיתוף מלא אשר יוביל להחלמה מלאה.
לדבר בשפה של שינוי
במסגרת ההגעה אל מכון גמילה המכורים מגיעים למקום בו יש להם אפשרות של שיח עם אנשי מקצוע אשר הוכשרו לתפקיד ויש ביכולתם לראות את מכלול הסיטואציה אשר הובילה את המכורים למצב בו הם נמצאים. המטפלים במקום יודעים לייצר שיח ולדבר בשפה של שינוי במטרה לייצר שיח אחר מעורר תקווה. במקום שיח מאשים או מבקר, המטפלים משוחחים עם המכורים שיח מעודד שינוי. המטפלים במקום מודעים לעובדה כי מוטיבציה היא דבר מורכב והמכורים המגיעים למקום רוצים לייצר שינוי אך חוששים. כאשר הם מציעים סיוע לנגמלים הם יודעים כי מדובר בתהליך ארוך ומפחיד אשר עשוי לכלול רתיעה או התנגדות. עם זאת, על המטפלים לברר ביחד עם הנגמלים את התחושות והרגשות על מנת להגיע למצב של שינוי ההתנהגות ואפשרות לבנות סדר יום חדש ושגרה שאינה מבוססת על שימוש בסמים או אלכוהול אלא כוללת דברים אחרים המאפשרים להם לצאת לעולם בצורה טובה יותר.