שמן זית נחשב לשמן משובח. מי מאתנו- מי לא?!- שנוהגים, לפעמים, לנגד חומוס, ודאי יוכלו להעיד כי השמן מעשיר את הטעם ומשביחו; כי הוא מהווה רכיב שלא ניתן לוותר עליו אם רוצים ליהנות מאכילתו של החומוס.
בישול, טיגון, אפייה ותיבול – אלה הם ארבעה הייעודים העיקריים של שימוש בשמן זית. השמן משפר, מעשיר ומשביח את טעם המזונות שבהם הוא מהווה תוסף-טעם המעניק למאכל את טעמו המיוחד.

1 צפייה בגלריה
מסיק מגל
מסיק מגל
מסיק מגל
(יח"צ)

שורשי השמן המשובח

שמן זית מהווה גם מרכיב בתוך מוצרי קוסמטיקה שונים. כדי שהוא יהיה, אכן, איכותי ומתאים לשימוש בו יש מי שמתמחים בגידול זיתים בכרמים ייעודיים וייחודיים, אשר הזיתים גדלים בהם תחת פיקוח ובקרה של חקלאים מנוסים המתמחים בגידולם. התהליך מוקפד ומבוקר, בין השאר בבחירת עיתוי מתאים למסיק הזיתים, לאצירת השמן, לסינונו ולאריזתו המעוצבת.
אניני טעם יודעים להבחין בין סוגי השמנים ולהשתמש בכל אחד מהם לסוג המאכל המתאים לו. דיוק והתאמה הם ערובה להצלחת מתכון וקבלת הטעם הרצוי.

לתבלינים יש חשיבות לא פחות מאשר לאבות המזון

בשל חשיבותו והעשרת הטעם במזונות שונים, שמן הזית הוא הרבה יותר מאשר תבלין, תוסף טעם. חשיבותו כשל אב מזון. בשנים האחרונות השתכללו והתגוונו אופני יצירת הסוגים השונים. כיום רווח המושג שמן פרימיום. שמן כזה הוא כל אחד מהשמנים המהווים את הסדרה הזנית. מן הסתם מעטים מכן יזכרו את שמותיהם, לכן אין צורך לכתוב אותם כאן. אפשר להסתפק בכך שהסדרה הזנית כוללת שבעה זנים. טעמו של כל אחד מהם שונה משל זולתו. הטעם נובע מהתכונות והמאפיינים של זן הזית שממנו מופק השמן. כך, כפי שייעודו השפים המנוסים, ניתן להתאים בדיוק מרבי את סוג השמן למזון שאותו הוא מעשיר ומשביח את טעמו.

תכונותיו המדהימות של שמן הזית

שמן זית מכיל כמות עצומה של חומצות שומן חד-רוויות- נוגדות חמצון, יעילות ללב. הוא מסייע לירידה במשקל, מפחית את הסיכון לסרטן, סוכרת, הפרעות אוטואימוניות, מצמצם ואף מונע דלקות, משפר את בריאות המוח ועוד. עם זאת, השימוש בו צריך להיות מתון ומידתי.
שמן זית מהווה חלק בלתי נפרד ממארזי שי שאנשים נוהגים להעניק זה לזה בחגים בכלל ובחגי תשרי – הטבועים בחותם של התחלה חדשה, אביב, פריחה והתחדשות –בפרט. יחד עם יין, שקדים ושוקולד הוא מהווה מתנה "מנצחת"...
אנשים רבים, המודעים להיצע העשיר של מאכלים, במסעדות ולא רק בהן, יודעים להעריך את חשיבות בחירת סוג שמן הזית ומוכנים להשקיע מאמץ בבחירתו, כדי לדייק ולהשביח את טעם המזון המתובל בו. אם אתם רוצים להימנות עמם- תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי על אודות שמן זית פרמיום אצל אנשי המקצוע בתחום מסיק הזיתים, אצירת השמן שלהם, זיקוקו ושיווקו, לרבות באתר הבית שלהם, שדרכו תוכלו גם להזמין, לרכוש ולשלם עבורו.

השמן הטהור והמזוקק ביותר

מי מכם שמחפשים להפתיע ולרגש חברים ולהעניק להם מתנת חג- מסיק מגל בקיבוץ מגל מהווה בחירה טבעית, אטרקטיבית ומועדפת ( רבים יגדירו אותה, בוודאי, כבחירה אולטימטיבית) למקום שבו מוצע מגוון מתנות לחגים, ובהם, מבחר שמני זית פרימיום- הטובים, המשובחים והאיכותיים ביותר. המכנה המשותף למכלול הזנים האיכותיים הוא היותם זמן כתית מעולה בכבישה קרה, בחומציות מעודנת, הכל מתוצרת זיתים שמגדלים במסיק מגל מתמחים בייצור ובשיווק שמן זית פרימיום. מארזי השי המרהיבים ותכולתם הופכים אותם למתנה שכיף להעניק אותה וכיף עוד יותר גדול לקבל אותה. תמיד יימצא שימוש לשמן הזית, במיוחד לשמן שידוע באיכותו ובטעמו.