מפתח Full stack הוא מתכנת בתחום בניית אתרים שיודע לעבוד הן בצד השרת והן בצד הלקוח. הוא מעין המנצח על התזמורת שרואה את התמונה הכוללת של האתר. אם קריירה התחום מושכת אתכם ואתם חושבים לקחת קורסfull stack , אתם לא לבד. זו אחת המשרות המבוקשות בכולם ורבים שמתעניינים בעולם הטכנולוגי רואים בכך מסלול קריירה אפשרי. אך מה כרוך בתפקיד ומי מתאים לעבוד בו? המשיכו לקרוא.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

פיתוח Full stack כאמור הוא המקום שבו המומחיות ב-Front End נפגשת עם המומחיות ב-Back End ולמעשה מכסות חבילה שלמה של תכנות עבור אתר מסוים. בעוד מפתחים רבים מתמחים בתכנות בצד השרת או בצד הלקוח, למפתחי Full stack יש ניסיון רב בשניהם, וזו רק אחת מהסיבות שהם מבוקשים כל כך. מפתחים מהסוג הזה בדך כלל עובדים במגוון כובעים ותפקידים שונים מה שמאפשר להם לפתח מערך מיומנויות מגוון.

יום מגוון ומאתגר

אחד מהיתרונות בתחום בניית אתרים, הוא שהיום שלכם יהיה מעניין ומגוון. תפקיד זה מתאים באופן מושלם לאנשים שאוהבים ללמוד מכיוון שהוא דורש מהם לעדכן את מערך המיומנויות והיכולות הטכניות שלכם באופן יומיומי. מפתח Full stack צריכים להתעדכן כל הזמן בכלי פיתוח חדשים, טכניקות תכנות ומגמות התעשייה כחלק מתפקידים. אז אם אתם אנשים שאוהבים היגיון ופתרון בעיות, זה זמן מעולה עבורכם להשתלב בתחום.

מקצוע בביקוש גבוה

נסו לחשוב אם אתם מכירים עסק שאין לו אתר פעיל. כנראה שיהיה לכם קשה מאוד למצוא אחד כזה. כל מותג מבין שכדי לחיות, הוא צריך להתקיים במרחב הווירטואלי. לכן, ארגונים מחפשים מפתחים שסיימו קורס Full stack שיבינו הן בצד הלקוח והן בצד השרת ויוכלו לפתח אתר שעונה על צרכי החברה.

מפתחי Full Stack יודעים לפתח בכמה שפות תכנות שונות

מפתחים מהסוג הזה, נוטים להשתמש בשפות תכנות רבות המקובצות יחד על פי צרכיהם. זו עוד סיבה שהם כל כך מבוקשים. סל היכולות שלהם גדול מאוד והם יכולים להציע לכל מעסיק מגוון שירותים על פיו צרכיו. ככל שהמפתח ילמד יותר שפות, כך הוא יהיה אטרקטיבי יותר בקרב מעסיקים פוטנציאליים.

איך מצליחים בלימודי בניית אתרים?

כאמור, בניית אתרים הוא אחד התחומים המעניינים והמבוקשים בהייטק. אך כדי להצליח בו, תידרש מכם משמעת גבוהה. לפני שתתחילו ללמוד קורס Full stack, קחו בחשבון שעליכם להשקיע בלימודים, להכין את כל המטלות ולהיות נוכחים בשיעורים. בתחום הזה התרגולים והניסיון יהפכו אתכם ליותר טובים עם הזמן. העבודות שתכינו בקורס, ישמשו אתכם למעשה בפני המעסיקים הפוטנציאליים שיוכלו לראות מה אתם יודעים.
למידה עצמית גם היא חשובה מאוד בתחום בניית אתרים. אחרי שתסיימו את הקורס ותתחילו לעבוד בחברת הייטק, אתם תראו שאתם כל הזמן תלמדו ותכירו דברים חדשים. אל תיבהלו מזה. ככל שתדעו יותר, כל תהיו מבוקשים יותר בתעשייה.