אחד הענפים הללו הם ענף התיירות שנאלץ לספוג מכה מאד קשה. מהרגע שבו החלו הסגרים, המוטציות והתחלואה לא היו נופשים ולא היו טיולים לחו"ל. מסע החיסונים הפיח תקווה עם החזרה לשגרה ובכך, 2021 נראתה הרבה יותר מעודדת מאשר 2020. על פי תחזיות 'בוקינג' 77% ציינו כי הם מתרגשים לחזור לטייל בארץ ובעולם. 68% מהישראלים ציינו שהם כעת מעריכים יותר את היכולות לצאת לטיולים. 35% ציינו כי הם מעוניינים לטייל יותר בעתיד כפיצוי על מה שהפסידו בשנת הקורונה הגדולה, 2020. אם כך, היכן זה מעמיד אותנו כעת במבחן התוצאה, ומה היא דעתו של מומחה תיירות הפנים ותיירות חו"ל אסף חילו על הקורונה, ועולם התיירות? מיד תדעו.
1 צפייה בגלריה
אסף חילו
אסף חילו
אסף חילו
(צילום: אסף חילו)
נעים להכיר – תיירות באיכות אחרת נעים להכיר, אסף חילו הוא מומחה תיירות פנים ותיירות חו"ל והוא בעל דעה משמעותית על הקורונה. על ענף התיירות בתקופת הקורונה, ועל ההשלכות של השילוב בין תיירות וקורונה. על פי חילו עשרות אלפי עובדי ענף התיירות נותרו ללא ביטחון תעסוקתי. חלקם אף נאלצו לעבור למחייה על בסיס חל"ת בלבד וענף התיירות ספג הפסדים של מיליארדי שקלים. בשנים האחרונות חודשי הקיץ היו מאופיינים עם כ4.5 מליון תיירים הטסים לחו"ל. בעוד שבתקופת הקורונה הטיסות פסקו כמעט לחלוטין. יחד עם זאת, חילו מעולם לא הרים ידיים וציין כי ישנם הרבה גורמים התלויים בענף התיירות. על כן אי אפשר להפסיקו מפעילות לחלוטין.
מה השתנה בעולם התיירות? כמובן שלא מדובר על אותו סגנון תיירות או חופשה. הקורונה שינתה את החוקים, גרמה לציבור לשמור על ריחוק. להמשיך עם חבישת המסיכות וכמובן, לשמור על שגרת חיסונים. מהרגע שיפתחו השמיים זרם הטסים יחזור, ואפשרויות החופשה יחזרו בהתאמה במתכונת הרלוונטית. מהרגע שהטיסות הוחרגו תיירות הפנים צמחה וכך למשל כפר סבא או נהרייה. תל אביב וגם עוד ערים בצפון, בדרום ובמרכז הפכו להיות מרכזי תיירות. אותן ערים, כמו רעננה, טבריה ירושלים ועוד גם החלו במסע הורדת מחירים. ובכך הן מושכות תיירות ונופשים ישראלים. ובעצם, למה לא? יש לנו ארץ נהדרת. היתרון הגדול הוא שהישראלים גילו גם את תיירות הפנים, ולא רק את תיירות החוץ. ובזכות הקורונה גם ערים שבעבר היו פחות מתויירות זכו ללא מעט תשומת לב. אם מסתכלים על זה כך, ישנם גם יתרונות.
היום שאחרי, שוברים שגרה עם אסף חילו אין ספק שהמגמות מראות שלפני הקורונה עם ישראל אהב לצאת לנופש. וכעת, משהחיסונים עושים את שלהם, עם ישראל חוזר לנפוש ומחפש יעדים חמים המותאמים לקורונה. כשחושבים על זה, אין שום סיבה שלא. בעוד שבתי הקולנוע חזרו לשגרה, ההצגות ומופעי הסטנדאפ כבר כאן והופעות המוזיקה חזרו. גם הנופש לחו"ל הוא מטרה נעלה ואף מצרך לאחר השנה הקשה שחווינו. על מנת שתוכלו לקבל את ההחלטה הכי טובה כשתחזרו לנפוש בחו"ל אסף חילו ממליץ לכם על שלושה ערי בירה עיקריות: • ריגה, בירת לטביה ריגה הפכה לאחרונה מבוקשת מאד בקרב הישראלים בעקבות הוזלת מחירים. המחיר האטרקטיבי והסגנון האירופי הפכו להיות שילוב מיוחד. בריגה ישנם מבנים עתיקים, שוק גדול וססגוני, מוזיאונים, מסעדות מבוקשות ואף מתחמי קניות במחירים משתלמים במיוחד. על פי חילו ריגה היא עיר אירופאית מאד משתלמת ולכן הפכה להיות יעד מומלץ. • זגרב, בירת קרואטיה זאגרב, עיר הבירה של קרואטיה מעניקה לכם אפשרויות נפלאות לחופשה של כמה ימים. שם ניתן ליהנות ממוזיאנים נחשבים, עולם שלם של אומנות בגלריות. מסעדות עם אוכל מקומי וגם בינלאומי. גן החיות העירוני, שופינג במחירים אטרקטיביים ומלונות איכותיים ואווירה יוקרתית. אסף חילו מציין שקרואטיה מתאימה גם לזוגות וגם למשפחות ולחופשות קצרות. המלונות נחשבים מעט יקרים, אבל היות והמחייה זולה ישנו איזון אטרקטיבי. • רומא, בירת איטליה העיר הרומנטית בעולם, רומא, מתאימה לכל סוג של נופש. רומא היא אחת מהאטרקציות היותר מבוקשות בעולם. בעיקר בשל המבנים ההיסטוריים הרבים, וכמובן גם בשל האוכל המקומי האיטלקי המסורתי. במסגרת הנופש, אפשר לבחור האם נופש רומנטי או נופש משפחתי. ניתן לסייר בסיורים קולינריים, סיורים אומנותיים. לבקר באתרי יהדות רבים בקהילה היהודית הענפה ברומא. לחקור את חיי הלילה המרשימים של רומא ואף ליהנות מהמלונות האיכותיים והיוקרתיים. אסף חילו הוא מומחה תיירות מקומי ובינלאומי המתמחה בהרכבת החופשה המושלמת בשבילכם. אין כמעט דבר שאסף לא יודע הקשור לתיירות פנים ותיירות חו"ל. עם אמונה שלמה בשקיפות ובאהבה לאדם ולתיירות, עם אסף חילו תוכלו לצאת לחופשה שתמיד חלמתם עליה. צרו קשר כבר עכשיו לקבלת יעדי טיול מותאמים והמלצות.
פורסם לראשונה: 13:54, 23.06.21