מדובר בסרט מרתק, מהסרטים הראליסטים ביותר שנראו על המסך, שיותיר אתכם בוהים במסך עם עיניים פקוחות, מחשש למצמץ ולפספס פרטים חשובים. על מנת לשדרג עבורכם את החוויה אף יותר, החלטנו לרכז לכם חמש עובדות שכנראה לא ידעתם על הסרט.
1 צפייה בגלריה
YES
YES
YES
(צילום: PIXABAY)
תסריט
התסריט של הסרט, אשר נכתב על ידי סם מנדס וקריסטי וילסון-קיירנס, מבוסס חלקית על סיפורים ששמע סם מנדס מסבו, אלפרד מנדס, אשר לחם במלחמת העולם הראשונה. אלפרד מנדס היה סופר מוערך ואחד מחלוצי הספרות באיים הקאריביים.
אשליית ה-One Shot
על אף שנראה כאילו הסרט כולו צולם בטכניקה של שוט אחד, ללא קיטועים וקפיצות, הסרט למעשה צולם בקטעים אשר חוברו אחד לשני בסיום, בעריכה ממוחשבת. מדובר בבחירה מודעת של הבמאי, סם מנדס, אשר הקפיד על צילומים מהפנטים, שנכנסו לפרטי פרטים ולקחו את הצופים ממש אל תוך הבונקרים ותעלות המגן בצרפת, כך שהם ממש יוכלו לראות את עצמם בתוך הסרט. לכל אורך הסרט, המסך מוחשך רק פעם אחת – ברגע בו סקופילד מאבד את הכרתו, והמצלמה חוזרת להציג את המאורעות כעבור מספר שניות, מאותה נקודת המבט, לאחר שחלפו כביכול כמה שעות בעלילה.
זכיות בפרסים
הסרט זכה בלא מעט פרסים, ובכלל זה שלושה פרסי אוסקר, שני פרסי גלובוס הזהב ושבעה פרסי באפט"א לקולנוע (המקבילה לפרסי האוסקר בבריטניה):
• פרסי אוסקר – הצילום הטוב ביותר, מיקס הסאונד הטוב ביותר והאפקטים הטובים ביותר.
• פרסי גלובוס הזהב – סרט הדרמה הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר.
• פרסי באפט"א – הסרט הטוב ביותר, הסרט הבריטי הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, הצילום הטוב ביותר, עיצוב ההפקה הטוב ביותר, הסאונד הטוב ביותר והאפקטים החזותיים הטובים ביותר.
פטריוטיות בריטית
לכל אורך הסרט, שני החיילים הצעירים מתנהלים בהקרבה ואצילות, כאשר בכל המקרים הללו, הדברים החיוביים שהם עושים מיוחסים לחיילים בריטיים – ולהם בלבד. באופן זה, ובדומה לסרטים בריטיים אחרים, גם הסרט "1917" מתגלה כסרט המתאפיין במעין "גאוות יחידה" בריטית פטריוטית.
מסע פנימי
הסרט אמנם מציג את מסעם הפיזי של החיילים ואת המכשולים השונים שהם צריכים לגבור עליהם, אך לצד זאת, מציג גם מסע נפשי מרתק. שני החיילים מתחילים את דרכם כאנשים נאיביים, שוחרי שלום המאמינים בהומניות, אך כבר בשלב מוקדם יחסית הם מבינים שהם לא באמת יכולים לגלות חולשה כלפי המכשולים שעומדים בדרכם, ועוברים תהליך פנימי במקביל למסעם החיצוני.