מתקדמים עם חלקו הקדמי של הרכב עוד קצת לתוך הצומת כדי לראות טוב יותר? לוקחים הימור ומבצעים את הפניה "על עיוור"? שתי האופציות לא מומלצות ואף מסוכנות. ביצוע פניה כאשר שדה הראייה מוגבל או חסום יכול לגרום לתאונות קטלניות. החדשות הטובות הם שיש פתרון שיכול למנוע את הבעיה מלכתחילה התקנת מראה פנורמית לכביש.
1 צפייה בגלריה
מראה פנורמית לכביש
מראה פנורמית לכביש
מראה פנורמית לכביש
(צילום: ASPROD)
תפקידה של מראה פנורמית מראה פנורמית הינה מראה בעלת צורה קמורה המוצבת במקומות בהם שדה הראיה מוגבל. המראה מוצבת מול השטח אותו אנחנו מתקשים לראות (המכונה גם "שטח מת"), משקפת את המתרחש בו ומרחיבה לנו את שדה הראייה. אנחנו כנהגים אמורים להביט בה ולפעול בהתאם לפי מה שאנחנו רואים בה. אם ניישם את זה על הסיטואציה שתוארה קודם- ממש אין צורך להתקדם עם הרכב לתוך הצומת על מנת לראות יותר טוב. יש לעצור במקום המיועד לעצירה, להסתכל במראה שמכוונת מול צד שמאל (הצד אותו החומה מסתירה לנו) ולראות מה קורה בו. מגיע רכב? נמתין. השטח פנוי? נוכל לבצע את הפניה בבטחה. מלבד כבישים ניתן למצוא מראה פנורמית בין היתר גם בחניונים, חנויות גדולות, אזורים תפעוליים ולמעשה בכל מקום בו יש שטחים אותם אנחנו מתקשים לראות אך חשוב שנדע מה מתרחש בהם.
יתרונותיה של מראה פנורמית לכביש ההתקנה של מראה פנורמית לכביש היא פשוטה ביותר ואינה דורשת תשתית כלשהי או כלי עבודה כבדים. התקנת המראה על הכביש מייתרת פעמים רבות את הצורך בבניית כיכרות תנועה או התקנת רמזורים שעלותם גבוהה יותר לעומת זו של המראה כך שיש כאן חיסכון כספי משמעותי. מראה פנורמית לכביש ניתנת להתקנה על מגוון עצמים כגון גדרות, חומות ועמודים. הכוונון של המראה הוא פשוט ונוח. כוונון נכון יאפשר להגדיל ולמקסם את שדה הראייה בצורה האופטימלית. לסיכום - הכביש הוא לא תמיד מקום בטוח ולעיתים אף מסוכן. מראה פנורמית לכביש היא אביזר בטיחות בעל חשיבות עליונה שנועד על מנת לצמצם ואף למנוע תאונות ולאפשר לנו לנהוג בבטחה במקומות בהם הנהיגה מאתגרת.