כל ילדי האייטיז, ולא רק הם, התאבלו השבוע על מותה של הזמרת האוסטרלית אוליביה ניוטון ג'ון, שהלכה לעולמה בגיל 73 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. תגובות של אבל הגיעו מכל העולם, כולל מבן זוגה בסרט המיתולוגי "גריז", ג'ון טרבולטה, שנפרד ממנה.
ניוטון ג'ון זכורה לנו בשל שורת להיטים מופלאה בשנות ה-70 וה-80, שלאחריה הקריירה שלה כבר לא חזרה לשיאים האלה. הנה כמה דוגמאות ל-5 שירים שלה שאתם פשוט חייבים להכיר - וגם להכניס דחוף לקריוקי שלכם.


PHYSICAL

השיר הזה, שמתייחס בערמומיות בקליפ שלו לצורך להיכנס לכושר אבל רומז בו זמנית לסקס, היה אחד הלהיטים הכי גדולים של ניוטון ג'ון והפך אותה לאייקון אייטיז מובהק. סייעה בין היתר העובדה שזו היתה תקופת השיא של קלטות האימון בבית, אותן הובילה הכוהנת הגדולה בתחום דאז, ג'יין פונדה.
הקליפ לשיר הוא סוג של פארודיה לקלטות הווידאו האלה שנמכרו כמעט לכל בית, עם קריצה סקסית מובהקת והרבה הרבה גופים שריריים ועירומים.


XANADU

כן, סרט הפנטזיה הזה מ-1980 היה כושל למדי בקופות ובדעת הקהל, אבל שיתוף הפעולה כאן של ניוטון ג'ון עם האלקטריק לייט אורקסטרה של ג'ף לין ניפק כמה שירים מצוינים, כמו שיר הנושא. העובדה שזה היה הסרט של ניוטון ג'ון אחרי "גריז" לא ממש סייעה לקריירה שלה עם כשלונו, אפשר רק לשיר ולהיאנח.


TWIST OF FATE

עוד לפני שקייט בוש גילתה שנטפליקס יכולה לארגן לה קאמבק מפואר בשנות ה-60 שלה, זה קרה עוד קודם לאוליביה ניוטון ג'ון עם השיר הזה, שיצא במקור ב-1983 לסרט "Two of a kind" והגיע להצלחה מתונה מאוד.
אלא שאז ב-2017 הכניסו אותו האחים דאפר, יוצרי "Stranger Things" בנטפליקס לפסקול של הסדרה שלהם - והוא הגיח שוב למודעות של מיליוני גולשים, ומן הסתם שימח מאוד מאוד את מעריציה הוותיקים.


YOU'RE THE ONE THAT I WANT

טוב, ידעתם שזה יגיע. אחד הלהיטים הכי גדולים מהסרט על בסיס המחזמר "גריז" הזניק את הקריירות של אוליביה ניוטון ג'ון וג'ון טרבולטה כאחד, והפך אותם לזוג מוכר בכל בית וגם לאחד הזוגות האהובים בתולדות הקולנוע.
הביצוע המשותף הזה נלקח מהופעה שלה בתחילת שנות ה-2000, יותר מעשרים שנה אחרי הסרט ההוא (שיצא ב-1978), וגרם ללא מעט עיניים לדמוע בזמן אמת.


SUMMER NIGHTS

ונסגור את הבאסטה עם הלהיט הגדול הזה מתוך "גריז", שהיה הסינגל הרביעי שיצא מתוך הסרט וזכה להצלחה אדירה בכל רחבי העולם. הוא נבחר שוב ושוב ברשימות שירי האהבה ושירי הקיץ הכי גדולים אי פעם, וכמות הקאברים שנעשו לו פשוט אינסופית.
אולי גם בקיץ 2022, הוא יחזור שוב ויככב במצעדים, בדיוק 44 שנים אחרי הקיץ שבו יצא לראשונה.