1 צפייה בגלריה
צילום: יח"צ צומת
צילום: יח"צ צומת
צילום: יח"צ צומת
חבר הכנסת לשעבר ומזכיר התנועה הקיבוצית לשעבר איתן ברושי (גבת) הודיע על תמיכתו במפלגת "צומת - התיישבות וחקלאות" לקראת הבחירות שייערכו בשבוע הבא.
"בשנים האחרונות אנו עדים לקריסת החקלאות וההתיישבות, עד כדי איום קיומי על ישראל. איומי הממשלה ומשרדיה על החקלאות בישראל גדולים מאיומי חיזבאללה וחמאס. אף אחת מהמפלגות הוותיקות לא דאגה לחקלאים", אמר ברושי, שכיהן בכנסת מ-2015 ועד הבחירות האחרונות מטעם המחנה הציוני.
לדבריו, הסיבה למעבר שלו למפלגת צומת - שעל פי הסקרים לא אמורה לעבור את אחוז החסימה - היא שהמפלגות הגדולות הפקירו את הסקטור החקלאי. "בלי כוח פוליטי, לא ניתן לממש את המטרות הצודקות של המתיישבים והחקלאים", הוא אומר ומוסיף: "אני קורא לכולם, בעיקר לבני ההתיישבות, להצביע לצומת ולתת לה את הכוח לפעול למען ההתיישבות והחקלאות. צומת חזקה תבטיח את המשך קיום ההתיישבות ותהיה המשענת של החקלאים והמתיישבים בישראל".
התגובות הנוקבות למהלך הבלתי-צפוי של ברושי לא איחרו לבוא. "האמת? הייתי קצת המום", אומר ברק אומגה מפארן ממובילי המאבק למען עתיד החקלאות ולמען צרכנות הוגנת בישראל. "הוא אומר ששום מפלגה לא ייצגה את החקלאים? אז מה הוא עשה על בימת הכנסת אם לא לייצג את החקלאיים".
לדברי אומגה, הפעיל במפלגת העבודה, הוא הכיר ועבד עם ברושי במשך ארבע השנים האחרונות. "הוא היה יו"ר הלובי החקלאי בכנסת, עמל על חוק יסוד החקלאות, וכל זה כנציג הקיבוצים במפלגת העבודה. מכאן שאינני מבין איך הוא אומר את הדברים הללו בלי לעצור ולחשוב", הוא אומר, "כחקלאי שנתן בו אמון, אני מרגיש פגוע ומרומה. לא מבין איך הוא הפנה לעמיר פרץ את הגב בצורה כל כך בוטה. היום למעשה הוא פעל כנגד הבית הטבעי של החקלאים".