במועצה האזורית זבולון לא התקבלה הכרעה בבחירות אתמול, ושם מתכוננים לסיבוב שני שייערך בעוד שבועיים לאחר שאיש מהמתמודדים לא הצליח להשיג את 40 האחוזים הנחוצים.
1 צפייה בגלריה
זמן לתרום במישור הציבורי. נצר, צילום: מיכה בריקמן
זמן לתרום במישור הציבורי. נצר, צילום: מיכה בריקמן
זמן לתרום במישור הציבורי. נצר, צילום: מיכה בריקמן
על קו הזינוק התייצבו עמוס נצר, בן וחבר רמת יוחנן ובנו של ראש המועצה המיתולוגי משה נצר, שהיה גם מפקד בנח"ל. איתמר שורקי, סגן ומ"מ ראש המועצה ותושב כפר חסידים ב', ועו"ד דלית ספקטור מהיישוב נופית הם שני המתמודדים הנוספים.
נצר מילא שורה ארוכה של תפקידים ניהוליים וכלכליים. הוא מאמין שיקבל את תמיכת תושבי זבולון, ובכוונתו לפקוד בשבועיים הקרובים את כל היישובים כדי להבטיח זאת.
"ההערכה שלי היתה שאנצח כבר בסיבוב הראשון, למרות שידעתי שיש שלושה מועמדים וזאת בגלל התמיכה בקיבוצים שמהווים יותר משליש מיישובי האזור וביישובים נוספים.
"היו חסרים לי כמה עשרות קולות כדי לעבור את 40 האחוזים, אבל במקום לעלות למעלה ירדתי קצת למטה וזה מה שהכריע את התוצאות. בסיבוב השני אני מתכוון לנצח בגדול, ולאחר שנים של פעילות עסקית מוצלחת לתרום גם במישור הציבורי".
ולהמשיך את דרכו של אביך ז"ל.
"נכון מאוד. אבי משה היה ראש מועצה בין השנים 1982 ל-1997. אהיה גאה למלא את התפקיד שהוא עצמו מילא במסירות גדולה".
גם בחוף אשקלון לא הושגה הכרעה והמתמודדים יגיעו לסיבוב השני. המועמד הקיבוצי יריב קלרמן מיד מרדכי לא הצליח להשיג את מניין האחוזים שיאפשר לו ניצחון בסיבוב הראשון או התמודדות בסיבוב השני, וכך גם במפתיע ראש המועצה המכהן יאיר פרג'ון.
מי שיתמודדו ראש בראש בבחירות שיכריעו את זהות ראש המועצה יהיו דודו סעדה ממושב מבקיעים ואיתמר רביבו, תושב באר גנים.
סעדה זוכה לתמיכת שר האוצר משה כחלון, ואילו רביבו מגובה בידי הבית היהודי ואיילת שקד. לקיבוצים במועצה עשויה להיות השפעה רבה על התוצאה מכיוון שקלרמן זכה לרוב סוחף בזיקים, בגברעם וביד מרדכי. מי שיצליח לקבל את קולות חברי הקיבוצים, כך מעריכים תושבי האזור, ייבחר לראשות המועצה.