08:09 - המועמד לראשות עמק יזראל אייל בצר הצביע בקלפי במושב נהלל.
3 צפייה בגלריה
צילום: מטה אייל בצר
צילום: מטה אייל בצר
צילום: מטה אייל בצר
08:00 - המועמדת לראשות עמק יזרעאל לימור רגב הצביעה בקלפי במושב נהלל. בסיום ההצבעה אמרה: "זהו יום בו תושבי ותושבות העמק יחליטו על השנים הבאות. על מימוש התקוות ורוח חדשה ורעננה שתנשב באופן בו המועצה מתנהלת".
3 צפייה בגלריה
צילום: באדיבות מטה לימור רגב
צילום: באדיבות מטה לימור רגב
צילום: באדיבות מטה לימור רגב
07:00 - ההצבעה לרשויות המקומיות החלה: הבוקר (יום ג') נפתחו הקלפיות ברחבי הארץ ועד לשעה 22:00 בערב יוכלו בעלי ההצבעה לבחור את ראשי הערים שישרתו אותם בחמש השנים הבאות. כל הקלפיות נפתחו כסדרן.
3 צפייה בגלריה
צילום: אבי רוקח
צילום: אבי רוקח
צילום: אבי רוקח
איך מצביעים?
על מנת לבחור, יש צורך להגיע לקלפי בה אתם רשומים. מידע זה מופיע בהודעה לבוחר שנשלחה בדואר, או לחילופין באתר משרד הפנים בכתובת http://www.moin.gov.il. לצורך הברור באתר יש להזין מספר תעודת זהות ותאריך הנפקה שלה.
אל הקלפי צריך להגיע עם אמצעי זיהוי בתוקף, רצוי עם תמונה עדכנית. לא חייב להגיע עם ההודעה לבוחר. בקלפי מצביעים בשני פתקים. פתק לבן הכולל את שם הרשימה אותה בוחרים למועצת העיר. הפתק יוכנס למעטפה לבנה ופתק צהוב לראש הראשות.
במקרה שיש מתמודד אחד לראשות כגון נצרת עילית, ניתן להתנגד לראש העיר ולהצביע בפתק ירוק. פתקים אלו יוכנס למעטפה צהובה. פתק שלא יוכנס למעטפה, ייפסל, ולא ייחשב בקולות הכשרים. כך גם פתקים שהוכנסו למעטפה בצבע הלא נכון, ועוד.
למי מצביעים?
בבית שאן 14,385 בעלי זכות הצבעה שיצביעו ב-24 קלפיות. מתוך 6 רשימות מתמודדות למועצת העיר ייבחרו 13 חברי מועצה. לראשות ניתן להצביע לראש העיר המכהן, רפי בן שטרית או לז'קי לוי
בעפולה 40,441 בעלי זכות הצבעה שיצביעו ב- 67 קלפיות שיהיו פזורות ברחבי העיר. 16 רשימות מתמודדות למועצת העיר מתוכן ייבחרו 17 חברי מועצת עיר. על ראשות העיר מתמודדים שלושה מועמדים, ראש עהיר המכהן יצחק מירון, אבי אלקבץ ואילן וקנין.
במגדל העמק 22,003 בעלי זכות הצבעה שיצביעו ב-40 קלפיות. 10 רשימות מתמודדות למועצת העיר מתוכן ייבחרו 15 חברי מועצה. על הראשות מתמודדים שני מועמדים, ראש העירייה המכהן אלי ברדה ויקי בן חיים
בנצרת עילית 40,626 בעלי זכות בחירה, שיצביעו ב-69 קלפיות. 4 רשימות מתמודדות למועצת העיר מתוכן ייבחרו 17 חברי מועצת עיר. לראשות העיר ניתן להצביע לראש העיר המכהן רונן פלוט או להתנגד בפתק ירוק.
ברמת ישי 5,815 בעלי זכות בחירה, שיצביעו ב-8 קלפיות. על הראשות מתמודדים 4 מועמדים, ראש המועצה המכהן עופר בן אליעזר, ניר חבקין, ליבי אלקריף ויונתן הירשפלד.
בכפר תבור 3,273 בעלי זכות בחירה, שיצביעו ב-5 קלפיות. לארשות המועצה מתמודדים ארבעה: אלי גבאי, עודד הלפרין, שקד גולדמן וחנה לוי-אטלי.
ספירת הקולות ותוצאות
הקלפיות ייסגרו בשעה 22:00. לאחר מכן תחל ספירת הקולות בכל אחת מהקלפיות. בתום הספירה יעברו כל החומרים של כל קלפי אל מטה הבחירות המרכזי.
שם, לאחר בחינת הפרוטוקולים של כל קלפי ייקבעו התוצאות. התוצאות הסופיות בערים הגדולות כמו עפולה ונצרת עילית אינן צפויות להגיע לפני השעה 24:00, לאור כמות התושבים. בבית שאן, מגדל העמק, רמת ישי וכפר תבור התוצאות הסופיות צפויות להגיע לפני השעה 24:00
כמו כן, לאורך כל יום הבחירות תהיה אפשרות לכל אחד לקבל אינפורמציה על הבחירות ביישוב שלו באתר של משרד הפנים "בחירות לרשויות מקומיות 2018". באתר יהיה ניתן לעקוב אחרי אחוזי ההצבעה במשך היום, ההשוואה במדדים ביחס לבחירות קודמות בשנת 2013, קצב ספירת הקלפיות ברשות ועוד.
אם יהיה סיבוב שני, מצב בו אף אחד מהמועמדים לא עובר 40% מהקולות, שצפוי בכפר תבור בלבד, הבחירות החוזרות יערכו 14 ימים מהיום, ביום ג 13.11.18. במידה ובאחת הראשויות בהן מתמודד אחד בלבד, יהיו יותר פתקים ירוקים, מועצת העיר היא זו שתבחר מתוכה את ראש העיר. מקרה זה אינו צפוי להתרחש.