עימות בין שני ראשי מועצות אזוריות הנחשבות קיבוציות רגע לפני יום הבחירות לרשויות המקומיות.
1 צפייה בגלריה
קנוניה פוליטית? בצר (מימין) וחולבסקי, צילום: ארז ביטון ואלבום פרטי
קנוניה פוליטית? בצר (מימין) וחולבסקי, צילום: ארז ביטון ואלבום פרטי
קנוניה פוליטית? בצר (מימין) וחולבסקי, צילום: ארז ביטון ואלבום פרטי
ראש מועצת מגידו איציק חולבסקי (עין השופט), שלח אתמול (רביעי) מכתב חריף לאייל בצר, ראש מועצת עמק יזרעאל, ובו טען כי בניגוד לשיחות מוקדמות ולסיכום שהתקבל לפני שבע שנים, בחר בצר להקים אזור תעשייה משותף למועצה שבראשותו וליקנעם עילית ולקריית טבעון, ולהוציא מהשותפות את מגידו.
חולבסקי טען במכתבו כי לחצים שהופעלו על בצר מצד עיריית יקנעם עילית הם שהובילו אותו להוציא את מגידו מהשותפות הכלכלית.
"הנחת אבן הפינה (של אזור התעשייה) הינה הכרזה של ערב בחירות, ואין בה דבר מלבד צורך דחוף של ראשי המועצות הללו לקושש קולות. מיד לאחר הבחירות אני מתכוון לפעול מול כל הגורמים על מנת להביא לשינוי הכוונה השגויה הזו, וקורא לבצר לחזור בו מהכוונה לזנוח את השותפות עם מגידו", כתב חולבסקי.
עוד הוא ציין שכבר לפני מספר חודשים פנה לבצר בבקשה כי יפעל בסולידאריות עם מועצה אזורית שכנה, הנאבקת מול "אגרסיביות וכוחניות מצד עיריית יקנעם עילית" כלשונו המקדמת את הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל ופועלת לפגיעה במרחב הכפרי.
מלבד העימות סביב שדה התעופה צריך להזכיר כי בין מגידו לבין יקנעם עילית קיים עימות נוסף בעקבות הרצון של האחרונה לספח יישובים המצויים תחת מגידו כמו אליקים, עין העמק ויקנעם המושבה.
אייל בצר (נהלל) הגיב לאשמותיו של חולבסקי במכתב ששלח אליו. בדבריו ציין כי אזור התעסוקה, שמקודם על ידי רכבת ישראל, מועצה אזורית עמק יזרעאל ועיריית יקנעם עילית הינו מיזם לרווחת התושבים.
בצר טען שהדרך לשיתוף פעולה אינה ב"ישיבה על הגדר" במשך שנים מתוך כוונה שאחרים יעשו את העבודה, ואז "לקפוץ על העגלה". "אני מנהל את המאבקים לשמירת העמק בעצמי. מעולם לא קראתי לך, בשם הסולידריות, להטיל חרמות על אף מועצה או עירייה שביקשה לתקן גבולות עם עמק יזרעאל", דברי בצר.
"אני מכבד מאוד את המועצה בראשותך ואת מליאת מועצת מגידו והחלטותיה, יחד עם זאת ההחלטות של עמק יזרעאל מתקבלות במליאת המועצה האזורית עמק יזרעאל ולא בשום מקום אחר".
בשיחה עמו טען בצר כי מליאת מגידו החליטה שהיא שותפה במיזם הכלכלי, וכך ניסתה לכפות עצמה על שאר השותפות.
"גם אני מתמודד בבחירות, גם אני מכיר את סד הלחצים והמורכבויות, אבל נדמה לי שהגישה שאתה נוקט בנושא הספציפי הזה אינה מכבדת את יחסי השכנות שלנו ולא בהכרח תביא את התוצאה המיטבית עבור תושבי מגידו", סיים בצר את מכתבו לחולבסקי והזמין אותו לאחר הבחירות לביקור שבו יחשבו השניים על דרכים לשיתוף פעולה ולהקמה של מיזמים בדרך של הסכמה וכבוד הדדי.
לעומת זאת חולבסקי בחר שלא להישאר חייב לבצר והשיב לו: "היו שיחות לפני שבע שנים על הקמת שותפות כזו ומאז לא שמעתי דבר על התקדמות בעניין, מצד בצר או מצד יקנעם עילית.
"לפני כשנה שאלתי את אייל מה מתקדם בנושא, והוא אמר לי שאביא כסף ושטח משלי ונתקדם.
"אמרתי לו שאין בעיה ומאז לא שמעתי דבר. צריך לציין ששטחי מועצת מגידו גובלים באלו של עמק יזרעאל בניגוד לאלו של עיריית יקנעם, ולכן היה זה אך טבעי להקים יחד את אזור התעסוקה. עצם זה שהוא מציע לי לשבת ולהחליט על מיזמים משותפים מעיד על כך שהוא לא מרגיש בסדר עם הקנוניה הפוליטית הזו".