1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: שאטרסטוק
צילום המחשה: שאטרסטוק
צילום המחשה: שאטרסטוק
השנה עלתה לכותרות תפיסתם של חברי טלגראס, קבוצה לרכישה ולהפצה של סמים שפעלה במסגרת האפליקציה טלגרם. הכרוניקה הפלילית מלמדת כי גם לתושבי קיבוצים נוכחות בשימוש באפליקציה.
שמונה אישומים הוגשו כנגד אחת שיוחסו לה עבירות של החזקת סמים, סחר בסמים והסתייעות ברכב כדי לעבור עבירה. לאחר שנקלטה הזמנה באפליקציה הייתה הנאשמת יוצרת קשר טלפוני עם הלקוחות, קובעת עימם מועד ומקום מפגש, מגיעה למקום ברכב ומספקת ללקוחות את הסם.
שלושה כתבי אישום מתוך השמונה מיוחסים לאירועים בחצר הקיבוצית בקיץ השנה. בראשון הגיעה הנאשמת לקיבוץ שבו התגורר המזמין, ומכרה לו עשרה גרם קנביס בתמורה ל־750 שקלים. בשני הגיעה הנאשמת ברכב לקיבוץ מגוריו של הלקוח, ומכרה לו 25 גרם קנביס בתמורה ל־1,500 שקלים. בשלישי היא הגיעה בשעות הלילה לשער קיבוצו של הצרכן ושם מכרה לו חמישה גרם קנביס בתמורה ל־450 שקלים (נראה שיכולות המיקוח של הצרכנים שונות מקיבוץ לקיבוץ או בהתאם לחומר המבוקש).
השופטת רות שפילברג־כהן מבית משפט השלום בקריית שמונה הרשיעה את הנאשמת. בשל נסיבותיה נגזרו עליה 300 שעות שירות לתועלת הציבור בעמותת "לב חש" בחיפה - בעבודות כלליות של סדר, ניקיון, מיון ביגוד וסיוע בהכנת מזון - וכן שישה חודשי מאסר על תנאי, אם תעבור במהלך תקופה של שלוש שנים עבירה מסוג פשע לפי פקודת הסמים המסוכנים. כן תשלם הנאשמת קנס של 3,000 שקלים בשישה תשלומים. 13,410 שקלים שנמצאו במכוניתה של הנאשמת חולטו לטובת הקרן לפי פקודת הסמים.