קבוצת א.ב מתכננים וחברת יוהנס מהנדסים האתיופית, זכו במכרז לתכנון נמל יבשתי באתיופיה בהיקף של 69 מיליון דולר. הנמל היבשתי יוקם ב-DIRE DAWA מזרחית לבירה אדיס אבבה, וישמש כמסוף יבשתי אוטומטי לחלוטין לקבלה וליצוא של סחורות.
1 צפייה בגלריה
מטרת הנמל להיות שער לכניסה וליציאה של סחורות
מטרת הנמל להיות שער לכניסה וליציאה של סחורות
מטרת הנמל להיות שער לכניסה וליציאה של סחורות
קבוצת א.ב מתכננים, חברת התכנון והאדריכלות השלישית בגודלה בישראל בבעלות 16 קיבוצים ומתכננים, תעמיד לרשות הפרויקט את הידע שרכשה בתכנון בתחומי התשתיות והלוגיסטיקה בארץ ובחו"ל.
נמל יבשתי הנו מסוף יבשתי המחובר ישירות באמצעות כבישים או מסילות רכבת לנמל ימי, ופועל כמרכז לאיחוד סחורות והעברתן ליעדים ברחבי המדינה. לאתיופיה אין מוצא לים. כל הסחורות המגיעות ויוצאות ממנה מובלות דרך ג'יבוטי השכנה.
מטרת הנמל היבשתי היא להיות שער הכניסה והיציאה לסחורות המגיעות אל ויוצאות מהמדינה, והוא יכלול מתקנים למיון ואיחוד סחורות, מתקני תחזוקה, שרותי מכס ועוד. בישראל מפתחים כיום שני נמלים מסוג זה באזור קבוץ אייל וביד חנה.
אתיופיה, המשתרעת על פני למעלה ממיליון קמ"ר וגרים בה 102 מיליון תושבים, נמצאת בתנופת בניה, פיתוח תשתיות והקמת מסילות רכבת ושדות תעופה חדשים. הרוב המכריע של הפרויקטים מתוכננים ומנוהלים על ידי חברות סיניות בדחיפה ובמימון של ממשלת סין.
הזכיה של קבוצת א.ב מתכננים בתכנון הפרויקט החדש היא כניסה משמעותית של ישראל למדינה החשובה, לאחר שצוות הבדיקה שכלל 20 מומחים השתכנע ביתרונות של המתכננים והמהנדסים הישראלים.
שיתוף הפעולה עם חברת התכנון האתיופית יוהנס מהנדסים סוכם במהלך סדרה של ביקורים שקיימו באתיופיה קובי בוגין מנכ"ל קבוצת א.ב מתכננים ודפנה רגב, מנהלת פיתוח העסקים בקבוצה. את תכנון הפרויקט יוביל האדריכל דני בר קמה, בעל ניסיון בתכנון פרויקטים רבים בארץ כולל מרכז הקניות בקיבוץ שפיים.