מגן אקו-אנרג'י מקיבוץ מגן הודיעה כי רכשה שתי חברות אמריקאיות: האחת היא AquaComfort Technologies, שמתמחה בתכנון, בפיתוח ובייצור של משאבות חום לחימום בריכות שחיה.
1 צפייה בגלריה
מרחיבים את היצע הפתרונות. בבלי, צילום: מגן אקו-אנרג'י
מרחיבים את היצע הפתרונות. בבלי, צילום: מגן אקו-אנרג'י
מרחיבים את היצע הפתרונות. בבלי, צילום: מגן אקו-אנרג'י
השנייה היא חברת AB Plastics, שמתמחה בייצור והרכבה של מחליפי חום פלסטיים. הרכישות נועדו לבסס ולהרחיב את פעילותה של מגן אקו-אנרג'י בארה"ב. עלות הרכישות עומדת על שישה מיליון דולרים.
חברת Aquacomfort הממוקמת בקונטיקט, היא מהמותגים המובילים בארה"ב בתחום חימום בריכות שחיה. החברה מוכרת משאבות חום ייחודיות לשוק האמריקאי בהיקף של כשישה מיליון דולר בשנה.
על פי התוכנית העסקית, בשיתוף פעולה עם רשת ההפצה והלוגיסטיקה של מגן, היא צפויה לייצר מכירות של 18מיליון דולר תוך שלוש שנים ברווחיות גבוהה.
נוסף על הפעילות בארה"ב מתכוונת מגן למנף את הרכישה גם בפעילות הבינלאומית שלה ותציע, החל מ-2018, את משאבות החום לשווקים נוספים שבהם פעילה החברה כגון אוסטרליה, דרום ומרכז אמריקה, דרום אפריקה וישראל. הרכישה תבסס את מעמדה של מגן כמובילה בתחום של חימום ירוק לבריכות שחיה.
חברת AB Plastics הממוקמת באוהיו, תקרא מעתה Calorplast USA. היא עוסקת בבניית מערכות פלסטיות לטיפול בחומרים קורוזיביים, בעיקר בתעשיית הרכב והאיירוספייס.
על פי התוכנית העסקית ובתמיכה של חברת הבת הגרמנית של מגן Calorplast Germany, צפויה קלורפלסט ארה"ב להגיע להיקף מכירות של חמישה מיליון דולר תוך שלוש שנים, ולמצב את מגן כיצרן המוביל בארה"ב ובאירופה בתחום של מחליפי חום פלסטיים לתעשיות אלו.
מגן אקו אנרג'י מתמחה בפיתוח, בייצור ובשיווק מערכות חימום מים סולאריות לחימום בריכות שחיה, מחליפי חום פלסטיים תעשייתיים וחקלאיים ופתרונות אקולוגיים לחסכון באנרגיה. בבסיס המוצרים מצויות טכנולוגיות ייחודיות (מוגנות פטנט) המטפלות בקשר שבין הצינוריות הבודדות לצינור מאסף לשם בניית יחידה משולבת.
החברה הוקמה בשנת 1973 בקיבוץ מגן, וכיום 97 אחוזים ממחזור המכירות שלה מיועד לייצוא, בעיקר לארה"ב, למקסיקו, לדרום אפריקה, לאוסטרליה, לאירופה ולדרום אמריקה.
פעילותה של מגן בשוק האמריקאי מתמקדת בתחום החימום והחיטוי של בריכות שחיה, באמצעות חברת הבת Magen Eco-energy USA, הנמצאת בבעלות מלאה של מגן, ולה מטה מרכזי הממוקם באורלנדו וכן שני מרכזי הפצה נוספים בדרומה ובצפונה של קליפורניה.
"צירופה של אקווה קומפורט למגן אקו-אנרג'י משלים את קו מוצרי חימום הבריכות שלנו המבוססים על אנרגיית השמש", אומר מנכ"ל מגן אקו-אנרג'י, מתי בבלי, "הרכישה מאפשרת לנו להרחיב את היצע הפתרונות שלנו ללקוחותינו בארה"ב ובעולם ולמקסם את פעילותינו בצפון מזרח ארה"ב - אזור שעד היום לא פעלנו בו מספיק.
"הקמת Calorplast USA שהתבצעה על ידי רכישת AB Plastics תאפשר לנו גידול משמעותי במכירות מחליפי חום פלסטיים - תחום שבו אנו מובילי שוק באירופה וזיהינו פוטנציאל לא ממומש בשוק האמריקאי, שם עבדנו עד היום עם מפיץ מקומי.
"הקרבה לשוק האמריקאי תאפשר למגן מינוף משמעותי של מכירות דור מוצרים חדש עליהם עובדים כעת במחלקת הפיתוח באתר במגן, הן בתחום חימום וחיטוי בריכות והן בתחום מחליפי החום".