4 צפייה בגלריה
צילום: עירית דינור
צילום: עירית דינור
צילום: עירית דינור
"איך אני אוהבת את החג הזה!" נדלקות לה בהתלהבות העיניים הכחולות. נו, עם שם משפחה כמו דינור, וסטודיו מלא בחנוכיות מינימליסטיות אבל גדושות בסטייל ובגופי תאורה בהירים בקווים נקיים - חנוכה זה לגמרי החג שלה. את הדינור קיבלה בכלל בעסקת חבילה אי־שם כשהתחתנה ("אחרי הצבא טסתי לארצות הברית, חשבתי שאמצא איזה אמריקאי, אבל יצא שהשותף שלי לדירה היה קיבוצניק ממסילות וזהו זה. מאז אנחנו יחד").
עירית דינור (48) היא מעצבת ויוצרת בקרמיקה, בת קיבוץ הזורע שבעמק יזרעאל, ואליו משכה גם את יותם בן זוגה. יש להם ארבעה ילדים, שני בנים ושתי בנות (20, 18, 16, 10.5).
אומנות, צבע ויצירה היו מאז ומתמיד חלק משמעותי מעולמה. בין השאר היא מעצבת פְּנים, ומדי פעם בפעם משתכנעת להניח רגע לאובניים לטובת בתים של אחרים. בעבר הייתה מורה לאומנות, עד שהמירה את ההוראה המערכתית בבית הספר בהדרכה אישית של סדנאות יצירה לילדים ולמבוגרים אצלה בסטודיו.
4 צפייה בגלריה
צילום: מירי פלד
צילום: מירי פלד
צילום: מירי פלד
"היה בחור מארצות הברית שקנה דרך החנות האינטרנטית שלי מזוזה ושרשרת לאשתו. כשראה שאני מהזורע, הוא התקשר וסיפר לי שהיה מתנדב בקיבוץ ב־1988. כשאמרתי לו שהסטודיו שלי נמצא במועדון מתנדבים הוא התרגש מאוד. לפני כמה חודשים הוא לקח את אשתו לטיול בארץ בפעם הראשונה, והם באו אליי. הוא הראה לה איפה היה החדר שלו, והייתה התרגשות גדולה".
מה את הכי אוהבת לעשות? "לעבוד על האובניים, להמציא כלים חדשים ולתכנן גופי תאורה בהתאמה אישית. מאחר שאני גם מעצבת פנים, אני אוהבת לשבת עם אנשים ומעצבים שבונים בתים חדשים ולהתאים להם במיוחד את הצבעים ואת הגדלים של המנורות ולהמציא דגם חדש. כל דגם כזה מקבל אחר כך את השם של מי שעבורו יצרתי אותו".
4 צפייה בגלריה
צילום: עירית דינור
צילום: עירית דינור
צילום: עירית דינור
אנשים קונים כל שנה חנוכיות? "קונים הרבה, הרוב מחו"ל. בעיקר נשים אמריקאיות, הן אוהבות מאוד. אני עושה חנוכיות בצורה קבועה כבר כמה שנים, אבל כל שנה משנה משהו. הפעם הוספתי שילוב של זהב טהור וגם דגם עם מראה של שיש".
טווח המחירים? "120 עד 320 שקלים, תלוי בגודל ואם יש זהב או לא".
4 צפייה בגלריה
צילום: עירית דינור
צילום: עירית דינור
צילום: עירית דינור
אתם מדליקים נרות בבית? "בטח! כל יום. אנחנו מהמהדרין. כשהילדים היו קטנים הדלקנו בחנוכיות שהם הכינו, ועכשיו כשהם גדלו עברנו לחנוכיות של אמא. הכי כיף בחג כשאני מקבלת הרבה צילומים של חנוכיות דולקות שקנו או שהכינו אצלי בסטודיו".
והכי חשוב, לביבות או סופגניות? "ברור שלביבות! אבא שלי ז"ל היה עושה את הלביבות הכי טעימות בעולם".
סטודיו עירית דינור בקיבוץ הזורע - טלפון לתיאום מראש 052-3990718 Iritdinur בפייסבוק, באינסטגרם ובחנות מרמלדה מרקט