הפעם הראשונה שנתקלתי בכישרון הענק של ריק אסטרין היתה לפני שלושים שנה, כשיצא אלבום הבכורה של Little Charlie & The Nightcats. עוד לפני שהקשבתי לתו אחד, היה ברור מעטיפת האלבום שבפנים מחכה משהו מיוחד. בין ארבעת חברי הלהקה בלטה הופעתו המטורזנת של אסטרין עם המצח הגבוה ותסרוקת הכה מאופינת, החליפה המבריקה, השפם הקטנטן והמטופח ומתחתיו החיוך הממזרי של השועל שנתנו לו לשמור על לול התרנגולות.
1 צפייה בגלריה
ריק אסטרין. צילום: Skatto Mayo
ריק אסטרין. צילום: Skatto Mayo
ריק אסטרין. צילום: Skatto Mayo
כשהתחלתי להאזין לתקליט היה ברור שכל חברי הלהקה הם מוזיקאים משובחים ושצ'רלי בטי הקטן הוא גיטריסט מעולה - אבל מי שנותן ללהקה את הצליל המיוחד שלה הוא הסולן התזזיתי: בזמן שזמרים אחרים שרים את הבלוז - ריק אסטרין מציג ומשחק אותו באופן מיוחד כמו אף זמר בלוז אחר. וזה עוד לפני שניגן תו אחד במפוחית בה הוא מיטיב כל כך לנשוף, כממשיך דרכם של ליטל וולטר וצ'רלי מאסלווייט.
אסטרין נולד בסן פרנסיסקו ב-1949 ובילדותו גדל על המוזיקה של צ'מפיון ג'ק דופרי, ריי צ'ארלס, נינה סימון וג'ימי ריד. בגיל 15 אימץ את המפוחית כאלטר אגו שלו וכבר בגיל 18 היה נגן מספיק מיומן כגי לג'מג'ם עם ענקים כמו מאדי ווטרס, לואל פולסון, סאם ליי ואחרים.
שלושים שנה ושמונה אלבומים אחרי שהקים את להקתו הראשונה, ריק אסטרין גייס מוזיקאים אחרים והקים את Rick Estrin & The Nightcats שמאחוריהם כבר ארבעה אלבומים מצוינים. שנת 2018 היתה שנה מצוינת עבור ריק אסטרין שזכה בשלושה פרסי ה-BMA היוקרתיים: הוא הוכתר ל"אמן השנה בבלוז מסורתי" לשנת 2018, להקתו החדשה הוכתרה ל"להקת השנה" ושירו "The Blues ain’t going nowhere" זכה ב"שיר השנה". מגזין המוזיקה הידוע "בילבורד" כינה אותו "נפלא, יוצא דופן ומקורי", בעוד ש"הבלוז ריוויו" אמר עליו כי "אין טוב ממנו". המוזיקה שהוא כותב נשענת על מוזיקת בלוז ונגינת מפוחית המשלבת מסורתיות יחד עם חדשנות. סגנון זה ביחד עם קול הנשמה הגדולה שלו, טקסטים הומוריסטיים והגשה מקורית- יוצרים צליל ייחודי המאפיין אותו.
את כל הטוב הזה תוכלו לשמוע ולראות בקרוב בשלוש הופעות אינטימיות. אסטרין מגיע לארץ כאורחו של הגיטריסט אנדי וואטס שכבר ניגן כאן עם אגדות חיות כמו ג'ו לואיס ווקר, ג'וני וינטר, לאקי פיטרסון וברנד אליסון – והוציא לאחרונה את האלבום הפנטסטי Blues on fire.
יחד עם המוזיקאים אייל קליין - קלידים, תום מוכיח - בס ותום בוליג – תופים, יבצעו אנדי וואטס וריק אסטרין שירים נבחרים מאלבומיו של האחרון וכמה קלאסיקות בלוז - בשלוש הופעות:
יום חמישי ה-20/12 בשעה 22:00 בטוקהאוס בנמל תל אביב. מחיר: 125 שקלים, טלפון להזמנת כרטיסים 6119*.
יום שישי ה-21/12 בשעה 22:00 "הקיוב", אלמא זכון יעקב. מחיר: 125 שקלים, טלפון להזמנת כרטיסים: 9080*.
מוצ"ש ה-22/12 בשעה 22:00 בסינמטק שדרות. מחיר: 80 שקלים, טלפון להזמנת כרטיסים: 08-6897741 או בטלפון 08-6849695.