המושג "תיק חבצלת" מתייחס לחומר ארכיוני שנאסף ונכתב על אישיות ידועת שם בעודה בחיים, ומתפרסם בכלי התקשורת לאחר מותו של האיש. "תיק חבצלת" מפרט גם את כללי הטקס הממלכתיים של הלוויה והאזכרה של אדם חשוב.
1 צפייה בגלריה
רקוויאם לגלריה. צילום: מתוך התערוכה באדיבות גלריית הקיבוץ
רקוויאם לגלריה. צילום: מתוך התערוכה באדיבות גלריית הקיבוץ
רקוויאם לגלריה. צילום: מתוך התערוכה באדיבות גלריית הקיבוץ
מדובר גם בשם שנבחר לתערוכה שתפתח במקום בסוף חודש אוגוסט (30.8), ותנעל ב-6.10 – חלק משורת התערוכות "עוזבים" שיעלו עד לסוף השנה האזרחית אז ייסגר המקום לאחר 51 שנות פעילות.
השם מרמז גם על הקשר שבין "קבוצת חבצלת", לבין הגלריה שפעלה תחת חסותה. "הזמנתי את האמנית ליאוני שיין להציג בגלריה בסוף דרכה, כדי לנסח סוג של רקוויאם לגלריה באמצעות איסוף והיאחזות בקרעי מידע ממשי ומדומיין ויצירת 'תיק חבצלת' ארכיוני לגלריה הקיבוץ", סיפרה קיני.
"קבוצת חבצלת", מוסדות התרבות והחינוך של השומר הצעיר, היא הארגון תחתיו מנוהלת גלריה הקיבוץ בתנועה הקיבוצית. תכולת תיק חבצלת של גלריית הקיבוץ היא החומר הארכיוני שייצרה ב-51 שנות קיומה.
הארכיון האלטרנטיבי אותו מכוננת שיין בגלריה, מתבסס על מתודה ארכיונית סדורה ומכיל חטיבות, סדרות ורשומות שנוצרו מתוך ניסיון ומאמץ לשמור על 'גוף הגלריה' מפני התפרקות והיעלמות מוחלטת.
התערוכה תכלול חטיבת מסמכים, חטיבת תכריכי קטלוגים, חטיבה אדריכלית ואוסף אדמות שהמשותף להן הוא קיבוץ. הן יוצגו בארכיון, כמו גם תיק חבצלת ארוך ומתפתל המכיל חומרים מגוונים לעיון משנות הפעילות של הגלריה.
במקביל שבה וביקשה קיני מאמנים שהציגו במהלך השנים בגלריית הקיבוץ לפנות אליה, לצורך גיבוש תערוכת הסיכום של המקום.