פסטיבל יערות מנשה, מהפסטיבלים המובילים למוזיקה ולאומנות בישראל, נפתח היום במועצה האזורית מגידו. הוא יינעל ב-2.6.
1 צפייה בגלריה
להקל ולשמח. פסטיבל יערות מנשה, צילום: רן פרץ
להקל ולשמח. פסטיבל יערות מנשה, צילום: רן פרץ
להקל ולשמח. פסטיבל יערות מנשה, צילום: רן פרץ
כחלק מהסולידריות עם עוטף עזה, החליטו מארגני הפסטיבל להזמין את התושבים באזור לקחת חלק באירועים. בתמורה לכך הם ישלמו עבור הפסטיבל או חלקו מחיר הדומה לתושבי מגידו.
החיבור נוצר ביוזמת המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית גיל לין, חבר המועצה האזורית מגידו, שפנה למארגני הפסטיבל וביקש מהם להתגייס.
"בימים אלה עלינו לגלות הזדהות עם תושבי העוטף ואם אנחנו יכולים לעזור להקל על המצב ואולי אף לשמח, זוהי חובתנו", הסביר נתי וירבה, רכז התרבות במגידו וממארגני הפסטיבל.
איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו, הוסיף כי המועצה שמחה על ההזדמנות שניתנה לה לסייע לרווחת תושבי עוטף עזה בתקופה זאת.
"דיברתי עם ראשי המועצות בעוטף, חיזקתי את ידיהם והצעתי את המחווה המרגשת של מועצה אזורית מגידו", הסביר לין.
"המועצות בעוטף עסוקות ועמוסות בימים אלה בדאגה לחיי תושביהם, וההזדמנות לאפשר התאווררות ולו לרגע, יחד עם ההרגשה שיש להם גב ותמיכה מכל העם, משמחת ונותנת כוחות נוספים. אנו מחזקים את ידיהם של תושבי האזור בימים קשים אלה, ונעשה כל שביכולתנו על מנת לסייע".
הפסטיבל חוגג עשור להיווסדו עם הופעות של אהוד בנאי והפליטים, פורטיס, טונה, דניאלה ספקטור, טל פרידמן, לונה אבו-נסאר, יעל קראוס, אביב מארק ורבים נוספים. מידע על הפסטיבל באתר "פסטיבל יערות מנשה".