ד"ר זהר מאירי (32), תושבת דגניה ב', נישאה לפני יותר משנה בטקס חילוני לבן הקיבוץ תום כץ. אם תשאלו אותה, תענה מאירי כי היא עתידה להיות רופאת ילדים לאחר שתסיים את ההתמחות.
1 צפייה בגלריה
"חיידק השירה היה שם תמיד". מאירי, צילום: סער בלכר
"חיידק השירה היה שם תמיד". מאירי, צילום: סער בלכר
"חיידק השירה היה שם תמיד". מאירי, צילום: סער בלכר
אלא שבמקביל לטיפול באחרים, מאירי חולמת להיות זמרת מוּכרת, ששיריה, שאותם כתבה והלחינה בעצמה במשך השנים, זוכים להשמעה בכל תחנות הרדיו.
בשבע שנות לימודי הרפואה באוניברסיטת תל־אביב, ואחרי כן בשנה וחצי של עבודה במחלקת הילדים בבית החולים פוריה, כמעט ולא התפנתה מאירי לתחביב השירה.
אבל אז החליטה לדחות את ההתמחות לטובת הקלטת שישה סינגלים חדשים בשיתוף המפיק והמעבד אלון אוחנה. כמה מהשירים כבר מושמעים בתחנות הרדיו האזוריות, אבל נדחים פעם אחר פעם בידי התחנות שבפריסה הארצית.
האלבום הראשון של ד"ר מאירי, שאינה אוהבת את התואר "הרופאה המזמרת", עתיד לצאת באביב הקרוב. "חיידק השירה היה שם תמיד", היא מספרת על תחילת דרכה המקצועית.
"כבר בגיל ארבע השתתפתי בתחרות כישרונות צעירים בבית מלון בטבריה, וזכיתי במקום הראשון. לא היו הרבה צופים, אבל הייתה הרבה התלהבות. מאז שרתי בכל מקהלה באזור שבו גדלתי בעמק חפר, כולל במקהלת העפרוני. למדתי נגינה בפסנתר, וליוויתי את עצמי בשירה.
"אני יודעת לשיר, אבל באודישנים אני נכשלת, כי הקול שלי ממש נסגר. כך היה במבחנים ללהקה הצבאית, וכך בכוכב נולד הראשון וגם ב־The Voice. גם בבית לא ממש קיבלתי תמיכה לעיסוק בשירה.
"דני, אבא שלי האהוב, שהוא צייר מוכשר, אמר לי שבתור תחביב זה בסדר, אבל לא ממש פרקטי. בדיעבד אני שמחה שלא קיבלתי מסלול מקוצר לתחום השירה. זה יכול להעלות ולהפיל בתוך זמן קצר".
בצבא הייתה מאירי מש"קית חינוך בחוות השומר, ואחר כך החלה בלימודי הרפואה. הסינגל הראשון שהוציאה היה "שיר שבת" שכתבה כשהייתה חיילת, והוא מתאר את חוויית השבת עם המשפחה במושב.
אחרי כן הקליטה את השיר "קורות חיים", המתאר את כל מה שעבר עליה במשך השנים כמחווה לשירה של המשוררת ויסלבה שימבורסקה. עם אלון אוחנה היא מבצעת את הסינגל האחרון "ואם פעם".
ספרי קצת עלייך ועל החיים עם תום בדגניה ב'.
"מדובר בסיפור אהבה. תום חי כאן ברצף כבר שש שנים, ואני שנתיים וחצי. אנחנו שוכרים דירה ומתכוונים להתקבל לחברות בעצמאות כללית.
"הכול בתנאי שדגניה ב' תהפוך לקיבוץ מתחדש. תום בן 37, והוא עובד בתחום המחקר והפיתוח בהדברה ביולוגית בשדה אליהו".
ואת מופיעה באירועי הקיבוץ?
"כמובן. יש בדגניה ב' מסורת של ערבי משוררים עם הפקות מושקעות. לפני שנה הוקדש ערב לשירי תרצה אתר בהשתתפות בנה נתן סלור. שרתי כמה שירים. השנה היה ערב עם שם־טוב לוי, שנכח באירוע ואף התראיין על שיריו. ביצעתי ארבעה שירים, והיה מרגש לראות אותו יושב, מקשיב ומתרגש".