המחזה הקלאסי של ארתור מילר "ציד המכשפות", שנכתב בשנת 1953, מקבל גירסה חדשה בתיאטרון הקאמרי, ונראה שהוא רלוונטי מתמיד גם ב-2017.
"ציד המכשפות" מבוסס על אירועים היסטוריים שהתרחשו בעיירה סיילם שבמדינת מסצ'וסטס בשנת 1692. במהלך שנה זו נידונו נשים וגברים למוות בתלייה, לאחר שהורשעו במעשי מאגיה שחורה וכישוף.
מאות אחרים, שלא הורשעו, שהו לעתים זמן ממושך בכלא, לאחר שנחשדו כעוסקים בכישוף. המחזה נכתב בעקבות המקרתיזם שבגינה אמריקאים שנחשדו בקומוניזם - ביניהם ארתור מילר עצמו.
גיבורת המחזה היא אביגיל ויליאמס בת ה-17, המאוהבת בחוואי הנשוי ג'ון פרוקטור. אהבתה של אביגיל מביאה אותה לנסות ולהרוג את אשתו באמצעים מאגיים.
כומר העיירה תופס את אביגיל וחברותיה בשעת מעשה, כשהן רוקדות ביער ועוסקות לכאורה במעשי כשפים. מכאן נסחפת קהילה דתית שסועה למסע רצחני של חיסול חשבונות מתוך הגנה על ערכיה הדתיים.
המחזה הוא משל המתאר תקופה אפלה שבה מנסה השלטון לשלוט בחופש המחשבה ובחופש הביטוי, ונראה כי הוא ממשיך להתכתב עם המציאות בתקופת השיימינג וה-FAKE NEWS.
1 צפייה בגלריה
ציד המכשפות. צילום: ינאי יחיאל
ציד המכשפות. צילום: ינאי יחיאל
ציד המכשפות. צילום: ינאי יחיאל
את הגירסה הבימתית של התיאטרון הקאמרי ביים גלעד קמחי, ומשתתפים בו רמי ברוך, אלי גורנשטיין, נטע גרטי, אביגיל הררי, מרים זוהר, יצחק חיזקיה, איתי טיראן, ערן מור, אנסטסיה פיין, יוסי קאנץ, עירית קפלן, אורי רביץ, ג'וי ריגר, אנדריאה שוורץ, דן שפירא ואלונה סער.