להקת ה''כליזמרבנד'', המייצגת את בית המוזיקה יזרעאל-גלבוע, תצא בחודש הקרוב לסיבוב הופעות ומפגשים ברוסיה.
1 צפייה בגלריה
להיות אויר לגויים. התזמורת בפעולה, צילום: דוברת הגלבוע
להיות אויר לגויים. התזמורת בפעולה, צילום: דוברת הגלבוע
להיות אויר לגויים. התזמורת בפעולה, צילום: דוברת הגלבוע
סיבוב ההופעות יתפרס על פני 10 ימים ויכלול שש הופעות במוסקבה ובסנט פטרסבורג. הופעות הלהקה נערכות ברוסיה במסגרת חגיגות 70 שנה למדינת ישראל, והן בתמיכת ארגונים המבקשים להדק את הקשר בין ישראל לבין יהודי התפוצות.
להקת הכליזמברבנד מתוכננת לקיים את המסע במהלך חג החנוכה. כך, במסגרת חימום הקשר עם הקהילות היהודיות ברוסיה, יתקיימו מספר פעילויות משותפות עם המקומיים לציון החג, ובראשם הדלקת נרות, שיח ופעילות סביב ערכי חג החנוכה.
סטאס גברילוב, המנהל המוזיקלי של הלהקה, סיפר כי "על רקע חג האורים, הביטוי 'להיות אור לגויים' מקבל משמעות כפולה ומחויבות אדירה. אנו יוצאים בידיעה כי הלהקה תופיע בצורה מכובדת וראויה, ותשמיע את הצלילים הייחודים והמגוונים של הכליזמרבנד".
מסע הכליזמרבנד ברוסיה מהווה המשך לשיתוף פעולה שנרקם עם בית הספר לאומנויות CLASS CENTER במוסקבה, ועם הקולג' המוזיקלי על שם רימסקי קורסקוב בסנט פטרסבורג. בין השאר תופיע הלהקה "במרכז תרבות על שם בוגולובוב", שמקפיד על הופעות של נגנים ותיקים ומוערכים בלבד. כל הכרטיסים להופעה נמכרו מראש.
להקת הכליזמרבנד מורכבת מתשעה נגנים צעירים שבראשם עומד סטאס גברילוב, המנגן על הפסנתר ובנוסף אחראי לעיבוד, ולניהול המוזיקלי. ברפרטואר הרחב של הלהקה נכללת מוזיקה יהודית חסידית ומסורתית, מוזיקה ישראלית עכשווית ומוזיקה קלאסית פופולארית.
הרקע להקמת הלהקה טמון בנגינת הכליזמרים במזרח אירופה, שליוותה את מרבית אירועי מחזור החיים בקהילות השונות, ובכלל זה אירועי שמחה ואבל.
בסוף השבוע הקרוב (2.12) תשתתף להקת הכליזמרבנד בקונצרט חגיגי בטבעון. הקונצרט יבקש לתת מקום של כבוד ללחניו של לואי לבנדובסקי, חזן ומלחין יהודי גרמני מהמאה ה-19, שעסק בהלחנת מוזיקה לקטעי תפילה יהודית עבור בתי הכנסת בברלין.
בין נגני הכליזמרבנד ניתן למצוא את תמר דודאי (חליל צד), ירדן זיננקו (קלרנית), רועי פולקוב (סקסופון), עפרי ברקן (חצוצרה), יניב צירולניק (כינור), שרה אומנסקי (ויולה), שרון שקד (אקורדיון), יונתן פרץ (גיטרה בס), יוגב אלקחר (כלי הקשה).